Skoda vs BMW

___JC___

Forumguru
Tuurlijk maakt gewicht een groot verschil, ik begrijp ook wel dat pk/kg een betere maatstaaf is dan puur vermogen. De term kansloos vond ik alleen wat ver gaan. Ik zie nu dat die X6 maar liefst 2.085kg weegt..slik...
okee kansloos inderdaad :)

Ik heb ooit een aantal sprintjes gedaan met een collega. Ik in mijn 180pk Octy I RS en hij in zijn gechipte Leon 2.0TDI 180pk. Ongeveer hetzelfde gewicht en dat scheelde echt helemaal niks naast elkaar. Ging ik achter hem rijden dan liep ik in, ging hij achter mij rijden dan liep hij in. Lang leve de luchtweerstand.

Wat betreft mijn referentiekader hoop ik snel dat deze volledig omgegooid wordt door een proefritje in de Cupra, maar helaas moet ik nog even wachten. Ik heb wel heel veel in heel snelle Leon's gereden bij een bekende dealer in benthuizen overgens, die inmiddels helaas gestopt is.

VEEJAY

Forumguru
Jammer van een proefrit vind ik dat 1 a 2 uur even sturen niet echt een goed beeld geeft van een auto. Een uur stampen in een auto met 280pk af fabriek zal veel spectaculairder en emotievoller zijn dan proefrijden in een doornsee <200pk auto. De <200pk auto kan juist op de langere termijn plezieriger zijn door zijn karakter en/of afwerking. Filerijden en rondjes maken om een parkeerplek te vinden komen wellicht vaker voor dan 0-200 sprintjes in de jaren dat je met de auto moet doen.

sitechris

Donateur
check hier de Carrera 4s, die is echt rap hoor als hij in de juiste versnelling staat.
op de tussensprint kun je ze echter wel leuk verrassen.

Ik heb een tijdje geleden hier ook tegen gesprint en ondervonden dat wanneer deze op toeren komt je echt kansloos bent (Chris/veejay heb dat sprintje tijdje geleden ook ook op het SO stoplichtsprintjestopic gepost)

Ik heb alleen een keer tegen de vorige 4S gereden (385 pk), die was wel wat sneller maar niet schokkend veel. Zie
. Het verschil werd relatief gezien wel groter bij snelheden boven de 220 plus (wat je ook zag op filmpje van 535D en M550D). Die Porsche blijft dan gewoon doortrekken terwijl de Megane dan toch wat aan het inzakken is.

LT83

Forumguru
Misschien dat ik het mis heb hoor Chris, maar als ik de eerste sprint in dat filmpje bekijk loopt hij volgens mij zomaar 20-30meter weg, dat vind ik best veel hoor. Op hogere snelheid later in het filmpje zie je hem inderdaad nog harder wegrijden. Porsche is altijd erg voorzichtig met de opgegeven pk's, zou mij niks verbazen als die er gewoon 400+ heeft. Qua gewicht zijn ze echt niet veel zwaarder ook en stroomlijn zelfs beter.
Wel geweldig om zo even te kunnen spelen met een 911 en de Megane geeft hem inderdaad toch wel lekker partij!

sitechris

Donateur
Misschien dat ik het mis heb hoor Chris, maar als ik de eerste sprint in dat filmpje bekijk loopt hij volgens mij zomaar 20-30meter weg, dat vind ik best veel hoor.

Bedenk wel dat er al een gat van bijna 10 meter zat bij de start van het sprintje. Ter vergelijking.....een sprint van mijn JD GTI versus een Savali Giulietta JTD (180 pk). Daar sla ik een gat van bijna 100 meter.

Desperado

Forumguru
Toch rij ik om de een of andere manier nu juist heel rustig in de Bimmer, ik geniet juist van de luxe comfortabele rijgedrag van de auto.
Komt vast door de leeftijd :D

Dit is veruit het leukste topic dat ik ooit gelezen heb over snelheid enzovoort. In gedachten zie ik het helemaal voor me tijdens het lezen. :thumbsup:

___JC___

Forumguru
Okee, in Leiden staat al een aantal weken een Cupra, maar niet om te rijden. Ik wil per se een 3-deurs en DSG rijden.

VEEJAY

Forumguru
Stuur ff een Whatsapp Chris als je em hebt, dan wacht ik op je bij een nader te bepalen stoplicht.

Denk dat die Cupra gewoon hetzelfde is als Chris zijn leaseLeon maar dan met duizendmiljoen meer PK. :)

*edit* jammer 3 mei ben ik in Den Haag want mijn Bimmer moet als trouwauto dienen voor een kennis. Hij zweerde dat als ik de Octavia nog had, hij me ook gevraag zou hebben...

VEEJAY

Forumguru
@mods: Beetje foute opmerking over Skoda van JC inderdaad, is zijn BAN van een week inmiddels opgeheven? Tis zo rustig hier...

Bovenaan Onderaan