Skoda vs BMW

VEEJAY

Forumguru
Je kan net zo goed Skoda gaan rijden, iets minder afwerking maar dezelfde rij eigenschappen als Audi, simply clever. Bij inruilen zag mijn 2006 Skoda Octavia zag er van binnen nog prima uit, dus zo slecht zijn de gebruikte materialen van Skoda niet.

Fean

Forumguru
Ik vind de 3 BMW wel een mooi model. 5 serie vind ik zeer geslaagd en momenteel het mooiste model in zijn klasse.
Voor de 3; eigenlijk alles onder die 2.0 184pk is ruk.. zowel voor de 1 als de 3 serie. De 120d voelde wel goed aan.

Dat downsizen is zo jammer, de kneus dat heeft verzonnen mag van mij aan schandpaal.

Die 1.4 die ik nu heb... rijdt ok, maar voelt niet volwassen aan. Het blok laten huilen in rode toeren + de bak even laten klapperen dan voel je duidelijk een piemel van Pinkeltje onder de kap, deze is absoluut niet is bedoeld voor een beetje geweld..

ik vraag mij nu gelijk af hoe een polo gti zou rijden, weliswaar 180pk maar ook een 1.4.. riekt naar een proefrit;)

Joske

Forumguru
is dat dan het beruchte blokje met compressor en turbo dat je bedoelt? Die ook in de Fabia RS gelepeld is geweest?

VEEJAY

Forumguru
Zag gisteren een filmpje van een Golf7 R. Die trekt wel fatsoenlijk op zoals het moet! Toen ik de prijs zag schrok ik wel even. Denk niet dat je ze veel zal tegenkomen in Nederland. Althans voor dat geld zou ik dan maar een Audi S3 nemen.

Of nog beter: voor de helft van de prijs een OIII RS TFSI met stage 2 tjoening en dikke uitlaatsysteem, Simply Clever. Komt er nog een 4X4 van deze??

sitechris

Donateur
De nieuwe Golf R schijnt (in tegenstelling tot voorganger) erg goed te sturen. Bij de vorige moest je de GTI nemen, maar de nieuwe R schijnt echt op rijplezier gebied een trap hoger te zijn. Qua prijs scheelt het niet zoveel met de Audi S3, maar de Golf stuurt en rijdt fijner als ik de verschillende autojournalisten mag geloven.

___JC___

Forumguru
Ik zie nu trouwens dat deze Leon rond de 50 per uur ook ff blijft hangen, misschien wielspin. Ga ik op letten bij de proefrit...

Joske

Forumguru
het scheelt op bijna elk vergelijkingspunt 2 seconden.. tot zelfs 3 seconden. In mijn ogen wel een groot verschil (even niet naar het prijskaartje kijken natuurlijk) voor 'maar' 20pk verschil te zijn. De 4wielaandrijving van de Golf (en ander onderstel??) brengt het vermogen blijkbaar toch beter over naar de wielen. Met beduidend snellere tijden als gevolg.

Bovenaan Onderaan