Skoda vs BMW

___JC___

Forumguru
Gek ik heb ook weleens zo een filmpje gezien waar het niets scheelde, maar die kan ik nu ff niet vinden. Top loopt de Leon trouwens wel harder in dit filmpje aan het eind.

CDK

Forumguru
Van die Cupra zou ik niet echt blij worden hoor, een berg vermogen is leuk, maar je moet er wel iets mee kunnen!

sitechris

Donateur
Dat je met FWD of RWD in de eerste versnelling wat wielspin hebt is logisch. Belangrijker dan de stoplichtsprintjes vind ik de tussensprintjes, of je moet graag koppelingetjes periodiek willen vervangen als je bij ieder stoplicht vol in 1e versnelling weg wilt blazen.

In 2e versnelling heb je alleen met vochtig of nat wegdek heb je wat wielspin, maar met droog heb ik nooit last gehad. Ook niet in mijn vorige GTI, die zonder sper ook ruim 300 pk moest verwerken. En de winst van de Cupra tov de Golf R zit hem in het lagere gewicht. 4WD kost je ook weer ruim 100 kg. Is toch zonde.

Fean

Forumguru
is dat dan het beruchte blokje met compressor en turbo dat je bedoelt? Die ook in de Fabia RS gelepeld is geweest?

Volgens mij is dat het zelfde blok"je".. ik weet bij de Audi A1 hadden ze grote problemen.. ik vraag mij trouwens af of dat niet zo een twincam processor turbo ++ blok was. Dat was sowieso een probleemblok (heb ik mij laten vertelen)

LT83

Forumguru
Met 4wd heb je ook meer aandrijfverliezen, al valt dat bij het haldex systeem relatief mee. Maar een quattro met torsen en DSG slurpt naast het hogere gewicht ten opzichte van een handbak met voorwielaandrijving zomaar 5% meer pk's van de wielen.
Dat merk je wel bij hogere vermogens.

VEEJAY

Forumguru
Op beide filmpjes notabene moet je eens kijken wat een stuurcorrecties (Torque steer?) op die Leon, camera gaat de hele tijd van links naar rechts, wordt er bijna zeeziek van. Op de Golf allemaal wel mooi strak.

• Leuk
Waarderingen: CDK

VEEJAY

Forumguru
Ow wacht, het kan wel zonder zeeziek worden in het onderstaande filmpje. Alleen jammer van 2 keer niet goed tractie naar de 100. Tractiecontrole moet dus aan anders gaat ie helemaal oncomfortabel en banden slijtend. Maar dan voel je dat ie inhoud met tractiecontrole, ik zou me hier serieus aan ergeren.

• Leuk
Waarderingen: CDK

___JC___

Forumguru
Tsja een beetje mijn schuld natuurlijk. Begonnen met het vergelijk BMW 4 serie vs Octy RS. De Skoda is inmiddels eigenlijk afgevallen qua optie en de Leon (en de Golf een klein beetje) toegevoegd. Eigenlijk gewoon weer een autokeuze topic dus...
;)

VEEJAY

Forumguru
Op een andere forum waar JC komt is uiteindelijk iemand die een diesel wilde (tot ieders verbazing) met een nieuw model Bmw M5 komen aanzetten. Dus ik volg met belangstelling hoe het zich hier ontwikkeld :)

Bovenaan Onderaan