Skoda vs BMW

VWim

Forumguru
Het is in ieder geval afwijkend van de standaard. Nadat ik het even op me in had laten werken kwam ik tot de conclusie dat ik het niet lelijk kan vinden. Of ik het zelf ook zou kiezen? Nee, zeker niet. Leer op de zetels komt thuis absoluut niet door de commissie.

sitechris

Donateur
Geen leer in de Cupra, te glad! En het af fabriek leer is van matige kwaliteit. Alcantara (standaard) heeft mijn voorkeur.

Laatst bewerkt:
Nee , het stuur moet zwart zijn en de pookhoes ook maar , of alles zwart leer , ja dat vind ik mooier . Misschien de stoelen dan half stof dat plakt ook weer minder . Tja die radio is het ook niet . Mijn ervaring met seat sportstoelen is dat ze erg smal zijn of ik erg breed:-p. Nee niet mijn stoel .
SKODA :cool:

___JC___

Forumguru
Het ging in dit draadje ook nog even over de Golf R DSG. Mijn collega heeft net zn Golf R gekregen, vandeweek een stukje meegereden.

Eerste indruk van buiten is een Golf met dikke velgen. Deze is zwart en dan valt de R niet echt op. Ja er zitten 19 inch velgen op en 4 uitlaten achter, chrome spiegelkappen en wat R logo's, maar verder gewoon een Golf. Ook van binnen is het verder niet heel frivool. Nette stoelen met R logo, maar verder alles gewoon als elke andere Golf. Het grootbeeldnavi is wel erg mooi moet ik zeggen en werkt goed.

Wat meteen opvalt is hoe relaxed de Golf te rijden is. Eigenlijk een heerlijke cruiser met best comfortabel onderstel. Ook in de Race stand wordt het niet kneiterhard. Leuk vind ik de plofjes bij het schakelen (zelfs in eco stand) en dat hier geen gebruik gemaakt is van nep motorgeluid over de speakers. Pas als je het gaspedaal intrapt wordt je herinnert dat je in een R rijdt. Dat ding gaat serieus van zn plek en door de haldex altijd grip. Indrukwekkend, maar met droog weer merk ik geen verschil met de Leon Cupra eerlijke gezegd, het scheelt op papier ook maar 20pk.

Ik vind het een topwagentje, duidelijk een niveau hoger dan de Seat door de afwerking, de 4wd en de uitlaten. Maar toch niet echt een hot hatch voor mijn gevoel en EUR 54.000 voor een Golf? www.ikdachthetniet.nl

sitechris

Donateur
S3 is weer een tikje duurder als de Golf R. En wat ik mag geloven van verschillende reviews, hij stuurt ook minder fijn.

Fean

Forumguru
S3 is meer comfortabel afgesteld en niet de zo core als de R is, daar heb je de RS3 voor..
en +-7k duurder inderdaad poe das best veel.

de 0-100 verschilt behoorlijk..(?)

http://www.dragtimes.ru/en/blogs/view/275

Audi S3 Sportback S-tronic / BMW M135i xDrive / Volkswagen Golf R

• Power: 300 hp / 320 hp / 300 hp
  • Gearbox: 6-speed-DSG / 8-speed-automatic / 6-speed-manual
  • Weight: 1517 kg / 1568 kg / 1498 kg
  • 0-100 km/h: 5,0 s / 5,0 s / 5,7 s
  • 0-200 km/h: 19,4 s / 19,3 s / 20,5 s
  • Braking (100-0 km/h), warm: 36,4 m / 34,2 m / 35,7 m
  • 18 m slalom: 67,9 km/h / 67,7 km/h / 69,2 km/h

030

Forumguru
Onder het mom FWIW en afgezien van performance, maar de toekomstige RS3 limo wordt een looker van de bovenste plank. That's for sure.

___JC___

Forumguru
De S3 had ik al een keer naar gekeken, maar op een of andere manier is die echt veel duurder in de lease.

Bovenaan Onderaan