Kijk dat zijn leuke meevallers, geluk bij een ongeluk!
Nou de R bevalt zeker moet ik zetten. Indrukwekkend hoe hard het allemaal gaat en vooral hoe makkelijk. Vooral door de Haldex die nooit de weg kwijt is of maar een bandje laat piepen. Het zou best kunnen dat de R standaard iets meer dan 300pk heeft zo hard vind ik het gaan. Echt een 'point and shoot' auto zegmaar, neus richten waar je heen wilt en de trekker over halen!
DSG is erg fijn, leuke plofjes bij het op- en terugschakelen. Stuurt lekker direct en als je naar de rem kijkt sta je al stil. Stoelen zitten goed, niet te krap maar wel lekker veel steun. Maar man wat gaat zo een ding van zn plek zeg. Nog indrukwekkender dan de Cupra R en dat was al wat. Geen nep geluid gedoe, maar gewoon een lekker brul uit de 4 uitlaten.
Ik rij bijna alleen maar op de comfort stand omdat het onderstel dan nog te doen is en de bak lekker lui schakelt. Zet je m op de racing stand dan wordt het echt een opgefokt dingetje, hoog in de toeren, afremmen op de motor bij gas los, gasresponse nog strakker enz. Vind ik eigenlijk teveel van het goeie. Ander nadeel vind ik de kleine spiegels, daar zie je echt niet veel in.
Van buiten is het netjes, maar zeker niet overdreven. Mooie 19 inch velgen, veel chroom, een R achter en aan de zijkant that's it. Van binnen vind ik de R wel heel uitgesproken. Blauwe wijzers met witte tellers, instapverlichting in het blauw, mooi grootbeeld navi wat goed werkt, goeie stereo, hoop knopjes op het stuur.
Zelf zou ik zoiets nooit kiezen denk ik. Het blijft een Golf voor EUR 54k en of ie dat waard is bijvoorbeeld in vergelijk met de GTI Performance vraag ik me af. Voor een weekje is het echt een briljant ding om in te mogen rijden!