Skoda vs BMW

VEEJAY

Forumguru
Veel te zwaar die sportstand besturing, alleen leuk bij eiffel attacks. En dan wil je ok meteen de automaat in DS stand en scherpe gaspedaal. Dus voor mij prima hoe ze het in Beieren hebben bedacht. Maar ik ben zoals u weet, niet de harcore BMW adapt met mijn vier pitjes.
 

Fean

Forumguru
Diesel en benzine, dat is wel verschillend voor het kiezen van een automaat.

Met een diesel zal ik altijd een automaat nemen... ff lekker doorhalen doe je niet zo gauw, lijkt wel of de motor dan ontploft en je voelt dat de diesel het niet prettig vind. De benzine niet, helemaal die beamert.. die begint pas te leven hoog in de toeren, die huilt het uit van genot:)
 

VEEJAY

Forumguru
Bofkont, een R gaat echt hard. Zou hem best willen rijden, maar niet hebben. Net als jij nu dus, Have fun!
 

micky

Forumguru
Ik ben ook wel een beetje een bofkont deze vakantie, bij Breda ging mijn V50 1.6 drivE stuk, vervangen door een gloednieuwe (800km) V70 D4 (181PK Geartronic) full-option (nou ja, toch wel heel vol maar niet BOM), toch een beetje een troost voor het niet voor de vakantie krijgen van de nieuwe O3 :rockon:
 

___JC___

Forumguru
Kijk dat zijn leuke meevallers, geluk bij een ongeluk!

Nou de R bevalt zeker moet ik zetten. Indrukwekkend hoe hard het allemaal gaat en vooral hoe makkelijk. Vooral door de Haldex die nooit de weg kwijt is of maar een bandje laat piepen. Het zou best kunnen dat de R standaard iets meer dan 300pk heeft zo hard vind ik het gaan. Echt een 'point and shoot' auto zegmaar, neus richten waar je heen wilt en de trekker over halen!

DSG is erg fijn, leuke plofjes bij het op- en terugschakelen. Stuurt lekker direct en als je naar de rem kijkt sta je al stil. Stoelen zitten goed, niet te krap maar wel lekker veel steun. Maar man wat gaat zo een ding van zn plek zeg. Nog indrukwekkender dan de Cupra R en dat was al wat. Geen nep geluid gedoe, maar gewoon een lekker brul uit de 4 uitlaten.

Ik rij bijna alleen maar op de comfort stand omdat het onderstel dan nog te doen is en de bak lekker lui schakelt. Zet je m op de racing stand dan wordt het echt een opgefokt dingetje, hoog in de toeren, afremmen op de motor bij gas los, gasresponse nog strakker enz. Vind ik eigenlijk teveel van het goeie. Ander nadeel vind ik de kleine spiegels, daar zie je echt niet veel in.

Van buiten is het netjes, maar zeker niet overdreven. Mooie 19 inch velgen, veel chroom, een R achter en aan de zijkant that's it. Van binnen vind ik de R wel heel uitgesproken. Blauwe wijzers met witte tellers, instapverlichting in het blauw, mooi grootbeeld navi wat goed werkt, goeie stereo, hoop knopjes op het stuur.

Zelf zou ik zoiets nooit kiezen denk ik. Het blijft een Golf voor EUR 54k en of ie dat waard is bijvoorbeeld in vergelijk met de GTI Performance vraag ik me af. Voor een weekje is het echt een briljant ding om in te mogen rijden!
 

sitechris

Donateur
Hij is idd wel erg ingetogen. De Golf 6R vond ik net wat bruter eruit zien. Maar qua rijden lijkt me dit wel een hele fijne. Chippie erin en je bent met 350/360 pk onderweg. Dan kun je Porkers pesten. Maar idd.....de aanschafprijs is stevig.
 

___JC___

Forumguru
Ik moest vandaag ff naar brabant, onderweg een Cayenne Turbo en E AMG tegen gekomen. Ja dat is dan weer net ff te veel van het goeie in het kader van baas boven baas. Kon de Cayenne nog wel aardig bijhouden trouwens :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

___JC___

Forumguru
Ehhh zeg maar JC tegen Antera?
Ik bedoelde dat je met een bloedsnelle Golf R het niet redt tegen een E AMG of Porsche Cayenne...dus baas boven baas..
 

sitechris

Donateur
Met een goede JD chip en met circa 350/360 pk kun je de Cayenne wellicht zelfs hebben. Een E AMG met 580 pk is idd een uberbaas.
 
Bovenaan Onderaan