Skoda vs BMW

LT83

Forumguru
Daar heb je zeker een puntje JC, twee dezelfde auto's voor de deur is misschien een beetje vreemd!

VEEJAY

Forumguru
Ben nu bij de bandenwisselboer, heb ik flink zitten gummen de afgelopen dagen, zit er nog 2,6MM profiel op :/. Best goede slijtvaste banden dan die Pirelli's P7 54K zitten ze erachter. Met de Octi was het om de 20K nieuwe bandjes en daar werd niet eens mee gegumd, waren ContiPremiums2 trouwens.

LT83

Forumguru
Nice! Ik heb eea op forum wellicht gemist. Maar wat heb jij op het oog?

Inderdaad een Audi S4. De Octavia staat nu een week echt te koop (marktplaats e.d.) en heb inmiddels een paar gegadigden waarvan ik denk dat ze serieus zijn en we er qua prijs misschien ook wel uit gaan komen. Hopelijk is hij dus binnen korte tijd verkocht en kan ik een geschikte S4 gaan aankomen. Nu nog de knoop door hakken in welke opties ik misschien toch concessies wil gaan doen en in welke absoluut niet...altijd lastig bij een occasion.

Overigens ben ik het met je eens dat de vorige 3-serie wel wat verouderd is, dat vond ik vooral van het interieur.
Dat viel wel een beetje tegen, niks bijzonders.

LT83

Forumguru
@ Veejay, heb je een bakje koffie gedaan en weer op pad gegaan?
Of beter, ze op het parkeerterrein even opgerookt :D

Fean

Forumguru
Model is inderdaad wel persoonlijk. Z4, je moet van houden. Ik vind deze niet zo speciaal. Meer in het model categorie Audi TT, en daar rijden nu eenmaal playboys vrijgezellen en natuurlijk veel kappers in;). Maar goed, ik sta 5 dagen in de week naast een Z4 en dan gaat het vervelen.

Collega vind hem prima.. maar niet meer dan dat. Om dit te vergelijken met een Renault of Seat.. sja de beleving is totaal anders. Alhoewel ik zelf 4 weken in een 335i (xdrive) heb rond gereden vond ik deze niet snel aanvoelen. Neem je de cupra of de RS... dat is een wereld van verschil. Seat of Z4.. dan zou ik wel de Z4 kiezen.

LT83

Forumguru
Denk dat jij met de Bimmer touwens niet tegen de Focus wil gaan rijden op een bochtig weggetje, die dingen sturen echt buitengewoon goed en weegt maar 1250kg
Je ziet dat de BMW in de eerste en 2e versnelling nog wat voordeel heeft van de 4x4, vanaf de 3 is de Focus toch echt rapper.

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Denk rond de 5,5sec alleen het geluk was hier dat ze net niet stilstonden ;)
Anders was de Bimmer zeker sneller weg geweest door de 4x4, nu is dit voordeel net wat minder omdat ze nog rollen in de 1.

Badnews

Senior Member
Rijdt die auto op de kruising niet door rood? Rechtdoor is groen, auto nog midden op de kruising :)

sitechris

Donateur
Ik was in dit geval denkik voor een Audi RS3 gegaan.....stijlvol, sportief, bijzonder, snel, en een roffelende 5 pitter.
Zoiets; http://www.autobedrijfschouten.nl/a...-25-t-rs3-quattro-340pk-navi-bose-ned-auto-19
Maar Chris is niet zo van de audi's, dus zal wel geen optie zijn geweest.
Heb zelf ook nog even naar de RS3 gekeken, maar zijn voor mij nog wat te duur.

Maatje van mij rijdt in een RS3. Had bezoek in zijn slaapkamer van ongenodigde gasten. De S4 van zijn broer is ook op eenzelfde wijze geript. Koop je een S of een RS Audi dan mag je investeren in persoonlijke beveiliging. Geen optie. Plus dat een RS3 niet heel bijzonder schijnt te rijden. Dan maar geen vijfcilinder ;)

@Luuk Thijssen keep this in mind als je gaat shoppen voor dit soort auto's.

LT83

Forumguru
Hoe was je proefrit in de Bimmer.....kunnen krabbelen?
Edit; dom je gaat morgen pas proefrijden natuurlijk.

Laatst bewerkt:

VEEJAY

Forumguru
Zo'n smetteloze Z4 in die uitvoering is zo verkocht hoop dat je nog op tijd bent Chris!

*voert druk op ;)*

Bovenaan Onderaan