Skoda's eerste elektrische auto op komst

Fabia 123

Forumguru
Leuk nieuwtje,

Ik herken het model niet zo goed.
Fabia 4, Octavia 4? Golf met Skoda merkje?
Iemand anders een idee ?

Level42

Forumguru
Ik zit er niet op te wachten
Ik wel.

Voor de toekomst van deze planeet en mijn kind die daarin moet leven....

Over 50 jaar kijken we naar de verbrandingsmotor als we nu naar de stoommachine kijken. Met veel romantiek, maar feitelijk een onding. Een inefficient, meer warmte dan kracht producerend, overgecompliceerd geval. De pure simpelheid van een elektromotor, de stilte, de kracht t.o.v. de omvang.....het trekt mij allemaal veel meer dan alles wat onze beperkte fossiele brandstoffen inefficient verstookt. Het enige wat nog opgelost moet worden is meer kilometers per lading. Maar dat is een kwestie van doorontwikkelen. Wat ik alleen niet begrijp is dat merken nog steeds een "apart model" voeren als elektro-auto. Waarom moeten die dingen allemaal zo spuuglelijk zijn (en dan vind ik deze Skoda eigenlijk nog best redelijk). Gelukkig zijn er ook al goed-smoelende elektrische auto's.....nogmaals, allemaal een kwestie van tijd.

Fenrir

Lid
De dag dat er mooie elektrische auto's gemaakt worden, én met brandstofcel ipv batterijen werken, wil ik het misschien overwegen. Maar ik denk dat ik tegen die tijd al gepensioneerd ben.
Ik geniet nog teveel van mijn verbrandingsmotor.

michelover

Forumguru
Dus de toekomst van de aarde wordt gered als we in de westerse landen massaal op elektrische auto's over gaan.
Dus al die milieu verwoestende fabrieken en auto's in landen als Afrika/India/Pakistan/China doen er niet toe.
Het kappen van hele regenwouden in Zuid Amerika en Azië zijn ook geen probleem.
Nee elektrisch rijden red de aarde.
Sorry voor de sarcastische toon maar wordt nu eens wakker mensen , het probleem met het verkloten van de aarde gaat verder dan je voordeur.

Fenrir

Lid
De foto ter illustratie is gewoon het elektrische concept van de VW I.D. op het salon van Parijs vorig jaar, onder handen genomen in Ps en voorzien van een Skoda-logo en het blauw is vervangen door het mooie groen :)

qvwconcept-002.jpg

B.Stuurder

Forumguru
in principe één van de schoonste energieën, kernenergie. Uiteindelijk wel afval, maar een windmolen en een zonnepaneel geven aan het einde ook afval en minder efficiëntie, niet te spreken van landschapsvervuiling.

B.Stuurder

Forumguru
Je hebt gelijk, in de zin van hoe er mee omgegaan wordt. Potentieel is dit enorm schadelijk, dat zien we nu helaas, maar op zich is deze vorm van energie schoon. Je moet er dus wel goed mee omgaan. Hier is bij de bouw al veel te veel risico genomen en daarna fout op fout gestapeld. Dat moest wel mis gaan. Maar goed, intussen zitten we er mee, het kwaad is al geschied, dat ben ik dus met je eens. Hadden we beter kolen kunnen blijven verbranden, of in de kou en in het donker zitten natuurlijk.

Level42

Forumguru
Je hebt gelijk, in de zin van hoe er mee omgegaan wordt. Potentieel is dit enorm schadelijk, dat zien we nu helaas, maar op zich is deze vorm van energie schoon. Je moet er dus wel goed mee omgaan. Hier is bij de bouw al veel te veel risico genomen en daarna fout op fout gestapeld. Dat moest wel mis gaan. Maar goed, intussen zitten we er mee, het kwaad is al geschied, dat ben ik dus met je eens. Hadden we beter kolen kunnen blijven verbranden, of in de kou en in het donker zitten natuurlijk.

Ooit, heul lang geleden vertelde onze leraar op de MTS ons dat we over een jaar of 30 wel kernfusie zouden hebben. Dan waren alle problemen qua energievoorziening opgelost. Helaas is dat alweer meer dan 30 jaar geleden..... ;(

Level42

Forumguru
We hebben het over elektrische auto's. Volledig elektrisch. Overigens is dit ook omdat meneer gewoon (net als al die andere nep-hybride-leaserijders) dat ding nooit aan de lader hangt....volkomen terecht dat de subsidie op de bijtelling hiervan wordt opgeheven. Typisch weer zo'n geval waarin de goed bedoelde maatregelen verneukt worden door de mensen die vervolgens klagen dat die maatregelen afgeschaft worden...

Bovenaan Onderaan