Dit soort dingen doet me ernstig twijfelen of de volgende auto (waar ik toch langzaam over na aan het denken ben) wel weer een Skoda gaat worden. Ik lees hier de laatste wel meer dingen die me doen twijfelen, er lijkt toch de laatste jaren wat ingeleverd te zijn aan kwaliteit. De foto's die ik hier zie zijn zeker niet fraai, en de manier waarop er door dealers en importeur op gereageerd wordt al helemaal niet. Mijn stuur van de O2, 6.5 jaar oud, gisteren de 260.000km aangetikt ziet, er een stuk beter uit dan wat ik hier voorbij zie komen. En ik zorg "als een goed huisvader" voor m'n auto, maar vertroetel 'm zeker niet. En eerlijk gezegd, dat stuur heb ik nog nooit verzorgd, ik beperk me tot grondig wassen van de buitenkant, en grondig stofzuigen van de binnenkant.
(en laatst 4500 km in een Passat gereden van een half jaar oud, met slechts 15.000km op de teller, mooi ding, reed erg prettig, maar wel met bij bepaalde toerentallen een iritante rammel ergens in het dashboard, vond ik eigenlijk ook niet kunnen bij een auto met een nieuwprijs van 43.000 euro. Wordt er toch flink beknibbeld op de kwaliteit en controles, om de pijn van het zelf gecreerde sjoemelschandaal te verzachten bij VAG??)