Slijtage stuur OC3FL

gerven

Lid
met alle respect Rooverz, maar heb je toevallig last van zweethanden of vochtige handen?
Deze slijtage is niet normaal en lijkt toch met de “bedieningshanden” te maken te hebben of
er wordt schoongemaakt met een fout middel.....

Rooverz

Actief lid
met alle respect Rooverz, maar heb je toevallig last van zweethanden of vochtige handen?
Deze slijtage is niet normaal en lijkt toch met de “bedieningshanden” te maken te hebben of
er wordt schoongemaakt met een fout middel.....
Nee, volgens mij geen andere zweethanden of vochtige handen als anderen mensen hebben. Mocht ik dit wel hebben, dan zou het nog steeds niet verklaren waarom ik bij bv mijn vorige auto (seat toledo 2013 met leren stuur) dit probleem niet had....

EdK

Forumguru
De auto is 8 maanden oud
Tsja dan is het toch simpel, dan is het morgen een ritje dealer om er een garantie verhaaltje van te laten maken...

Maar buiten dat, elke hand heeft last van vet en zuren al heb je droge handen.
En net als met leren schoenen behoort ook een leren stuur en pook onderhoud.
Dit houd in dat je regelmatig het stuur / pook ff schoon moet maken en moet onderhouden met spullen voor leder...

Maar in jouw geval met de 8 maanden zou ik ff langs de dealer rijden en het onder garantie laten vervangen.

Jason

Lid
Ook hier last van slijtage aan het stuur :mad:(enkel linkerkant onderaan). Slechts 8 maand oud en 18.000 km op de teller. Dit verwacht je toch niet van een nieuwe auto. Vrijdag maar eens even langs de dealer gaan :jaja:

Rooverz

Actief lid
Ook hier last van slijtage aan het stuur :mad:(enkel linkerkant onderaan). Slechts 8 maand oud en 18.000 km op de teller. Dit verwacht je toch niet van een nieuwe auto. Vrijdag maar eens even langs de dealer gaan :jaja:
Bij welke dealer loop je? Want volgens de Pondealer zijn er geen problemen bekend met het stuur..... Kennelijk wel dus.....

haassie

Forumguru
Misschien moet skoda fluwelen handschoentjes bij hun autos gaan leveren....Je hebt toch gewoon garantie op een 8 maanden oude auto zeker? Ik neem aan dat de term "slijtage onderdeel" niet van toepassing is op een F###ing stuur.

CharlesTucker

Forumguru
Dit soort dingen doet me ernstig twijfelen of de volgende auto (waar ik toch langzaam over na aan het denken ben) wel weer een Skoda gaat worden. Ik lees hier de laatste wel meer dingen die me doen twijfelen, er lijkt toch de laatste jaren wat ingeleverd te zijn aan kwaliteit. De foto's die ik hier zie zijn zeker niet fraai, en de manier waarop er door dealers en importeur op gereageerd wordt al helemaal niet. Mijn stuur van de O2, 6.5 jaar oud, gisteren de 260.000km aangetikt ziet, er een stuk beter uit dan wat ik hier voorbij zie komen. En ik zorg "als een goed huisvader" voor m'n auto, maar vertroetel 'm zeker niet. En eerlijk gezegd, dat stuur heb ik nog nooit verzorgd, ik beperk me tot grondig wassen van de buitenkant, en grondig stofzuigen van de binnenkant.

(en laatst 4500 km in een Passat gereden van een half jaar oud, met slechts 15.000km op de teller, mooi ding, reed erg prettig, maar wel met bij bepaalde toerentallen een iritante rammel ergens in het dashboard, vond ik eigenlijk ook niet kunnen bij een auto met een nieuwprijs van 43.000 euro. Wordt er toch flink beknibbeld op de kwaliteit en controles, om de pijn van het zelf gecreerde sjoemelschandaal te verzachten bij VAG??)

haassie

Forumguru
Idem, weet het bijna zeker....en dan zullen er wel weer mensen zijn die zeggen dat je op internet alleen de problemen leest en dat je tot een kleine groep behoort, maar als die cijfers echt zo laag zijn moet garantie toch helemaal geen problemen geven voor het grote VAG concern met al haar afgezanten. Garantie is bijna net zo’n diefstal als iets verzekeren....je betaalt alles zelf en als je wat wilt claimen valt het net niet binnen je polis hahaha

DannyG

Forumguru
Zoals reeds eerder in deze thread gesteld, heb ik enkele weken een nieuwe versnellingspook gekregen omdat de oude ook last had van voortijdige slijtage. Het was allemaal onder garantie ... geen probleem.
Wat me echter wel zorgen baart is de vraag hoe die nieuwe pook er over enkele maanden uit gaat zien. Want ik verwacht dat ook de vervangingen op den duur dezelfde problemen gaan vertonen.

Ik begin ook stilaan mijn twijfels te krijgen over de producten van de VAG-groep. Of het bij andere merken daarom beter is, wil ik in het midden laten.

Dit voor mijn 2cts.

Groeten en veel succes aan hen die in deze situatie verkeren.

Danny

Rooverz

Actief lid
Zoals reeds eerder in deze thread gesteld, heb ik enkele weken een nieuwe versnellingspook gekregen omdat de oude ook last had van voortijdige slijtage. Het was allemaal onder garantie ... geen probleem.
Wat me echter wel zorgen baart is de vraag hoe die nieuwe pook er over enkele maanden uit gaat zien. Want ik verwacht dat ook de vervangingen op den duur dezelfde problemen gaan vertonen.

Ik begin ook stilaan mijn twijfels te krijgen over de producten van de VAG-groep. Of het bij andere merken daarom beter is, wil ik in het midden laten.

Dit voor mijn 2cts.

Groeten en veel succes aan hen die in deze situatie verkeren.

Danny
Zo ziet mijn versnellingspook er na 14500 uit...... Ga dit ook maar eens aankaarten..... Bizar dat dit (naast het stuur wat ook slijt) zo snel ontstaat en dat Skoda zijn verantwoordelijk niet pakt! 20180121_150225.jpg

DannyG

Forumguru
@Rooverz : Het is niet dat de Belgische dealer waar ik terecht kan z'n verantwoordelijkheid niet opneemt want de pook is zonder morren gratis vervangen. Het is vooral dat het product zelf (pook of stuur) niet de kwaliteit blijkt te hebben die zou moeten. Ik besef ook wel dat dit geen echt leer is maar waarschijnlijk één of andere PVC variant. Maar dat mag niet als gevolg hebben dat het na enkele duizenden kilometers buitensporige slijtage begint te vertonen. Ze zouden beter hun gebruikte materialen aanpassen als er een aanzienlijk aantal garantiegevallen zijn binnen gelopen.

Enfin: veel geluk ermee. I'll keep my fingers crossed.

Greetz.

rssr

Lid
Ook bij mijn RS is het geperforeerde leder van het sportstuur al na 35000 km behoorlijk afgesleten en voelt glad aan. Het lijkt me toch een kwaliteitsprobleem.
Later misschien vervangen door Alcantara?

Bovenaan Onderaan