Toch echt een skoda kwaaltje. Ik heb gisteren een nieuwe originele pook besteld op superskoda, 37 euro incl verzendkosten..... Hopelijk gaat het stuur nog via de dealer/skoda, alhoewel Pon niet meewerkend is en de claim heeft afgewezen..... Echt belachelijk! Schade van buitenaf....De pook van de Skoda Rapid die ik mee heb van de garage heeft er ook last van. Heeft net de 70000 aangetikt.
Gebruikt handcrème zeker voor die zachte handen dat is natuurlijk de reden dat het niet slijt....of was het nou de reden dat het juist wel zou slijten door de handcrème....Mijn vriending heeft een a3 uit 2014,
die heeft net de 80000 aangetikt. Stuur ziet er nog als nieuw uit. Maar dat kan ook aan haar zachte handen liggen natuurlijk
Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst, alhoewel mijn gevoel (deels bevoordeeld) niet erg positief is. Ben wel heel erg benieuwd. In mijn geval gaat het om een import auto uit België, maar dat zou mbt de garantie niets uit mogen mogen. Toch bekruipt mij het gevoel dat Pon hierin toch enige mate van weerstand in biedt. Ik ben benieuwd, evenals de andere gevallen die gemeld zijn!Hey @Rooverz en anderen, op 27 januari (nota bene de 1e verjaardag van mijn Skoda Fabia Combi!) viel het me opeens op dat ik exact deze slijtage op exact dezelfde plek heb.
Auto nu op de kop af 12 maanden oud/ 15.000km gelopen. Ik ben extreem zuinig op mijn auto, gebruik nooit handcreme, stap nooit in met vuile handen van werk oid.
Ik zal binnenkort eens melding maken. Interessante is dat het privé lease betreft, dus ik meld het ook bij Pon FS, benieuwd wat ze gaan doen. Als ze niks doen voor mij ook goed (doch ergerlijk) maar dan wel een aantekening dat ik over 3 jaar geen kosten voor vervangen van een stuur accepteer als ik de auto weer inlever!
Pppfff, bij mij werden er ook al soortgelijke kosten voorgespiegeld.... Ben benieuwd of je gratis een "leenstuur" mee kan krijgen en deze eventueel weer kostenloos om kan ruilen mocht het niet onder de garantie vallen...Update: de importeur zou graag het stuur willen bekijken alvorens te beoordelen of het onder de garantie zou kunnen vallen. Garage wilt dan wel een nieuw stuur plaatsen, maar als dit buiten de garantie valt lopen de kosten op tot €540 . Misschien toch maar even vragen indien het niet onder garantie valt mijn huidig stuur terug te plaatsen. De kosten zijn mij toch wel iets te overdreven.
Hoi, voor zover ik weet zou het fysiek wel kunnen, alleen vanuit de garantie kan het niet. Daarbij ben ik bij toekomstige verkoop er bang voor dat dit vraagtekens gaat opleveren.Is het mogelijk om een RS stuur erin te zetten?
Dat stuur heeft namelijk geperforeerd leer, zal de klacht alleen al ten goede komen.
Er is ingestemd met een eenmalige vervanging van mijn stuurwiel.