Slijtage stuur OC3FL

Mijn O3 uit 2014 met 165000 had wel een gat in de mat, geen slijtage van het leer.
Mijn nieuwe O3 voelt het stuur wel heel anders aan, het gevoel dat het materiaal idd loslaat bij draaien!

Heb overigens het geperforeerde sportstuur...

Frenkie

Forumguru
Bij mij betreft het een PFL uit 09-2015. Matten zijn wel in orde, stuur/versnellingspook absoluut niet.

Mugjuh

Donateur
Zo ziet mijn stuur eruit na ruim 70K.
Mogelijk komt dit van mijn spijkerbroek bij het in- en uitstappen dat je er langs schuurt.
Ik draag geen sieraden, dus die kunnen dit niet veroorzaken.
Had ik ook bij mijn voorloopauto, golf 7.

Verder mat van bestuurder ook een gat en versnellingspook ook al slijtage.
Voor de pook gebruiken ze het leer van de dsg pook ofzo, daar zit je niet zo vaak aan

Bijlagen

• 53CEC4F5-E78E-4DF9-8484-C2CDD3426C1F.jpeg
    53CEC4F5-E78E-4DF9-8484-C2CDD3426C1F.jpeg
    1.015,9 KB · Weergaven: 54

Mugjuh

Donateur
Laag en ver naar me toe, ben 1,80. Dat is voor een O3 niet zo heel groot he :tegek:
En toch heeft degene die achter me zit ruime been ruimte hoor, in dit geval vaak mijn dochter van 4 :)

Rooverz

Actief lid
Laag en ver naar me toe, ben 1,80. Dat is voor een O3 niet zo heel groot he :tegek:
En toch heeft degene die achter me zit ruime been ruimte hoor, in dit geval vaak mijn dochter van 4 :)
Als je het stuur met je broek zou raken/beschadigen zou de slijtage meer aan de onderkant van je stuur moeten zitten en niet aan de voorkant lijkt mij.

Rallye

Forumguru
Ik heb ooit bij een huurauto met lichtbruine lederen bekleding na een week ook een blauwe zweem op de stoel gehad. Dus aan het stuur hoeft dat niet te liggen.

Ik ben ook 1.80 (dus onafhankelijk van de stand van het stuur beenruimte voor de kids genoeg), maar de stoel staat zo laag mogelijk, stuur weet ik eigenlijk niet, maar vast niet zo laag als bij jou. Misschien wat off topic, maar kun jij de bovenste rand van de tellers nog wel zien als je stuur zo laag en naar je toe staat? Hoe zit dat met de veilige zitpositie, zie bijvoorbeeld, vanaf 1.43:

Bovenaan Onderaan