Slijtage stuur OC3FL

Rooverz

Actief lid
Gefeliciteerd!!! En je pookknop regel je (denk ik) even op een manier die wat minder energie van je vraagt?
Klopt, besteld op superskoda (37 euro incl verzendkosten) en die wordt voor 20 euro gemonteerd. Ben zeker een blij man! 3 maart tevens een afspraak bij forumlid van carclean om een Gyeon Shield protection aan te brengen (better safe then sorry)!

Duijzer

Donateur
Ik zou er geen rechtszaak van maken. Waarschijnlijk gooit Pon het op optische slijtage en dat valt niet onder garantie. Dus dat win je niet. Ondanks dat het echt niet rechtvaardig voelt en het bij die kilometerstand niet zou moeten kunnen. Vroeger had je van die schapenvachtjes om je stuur, maar dat is ook geen gezicht :nailbiting:

Ik zou eerst eens proberen of je via de dealer/importeur coulance kunt krijgen, dat wil zeggen: korting op een nieuw stuur. Als daar helemaal niets mogelijk is zou ik eens kijken naar een schade-auto. Vaak ligt de airbag eruit, maar is het stuur zelf nog prima. Jij hebt het probleem net andersom, dus je kunt een goed stuur overzetten.

vinom

Actief lid
Ik vrees dat ik mij ook hier moet melden. Octavia 3 facelift van 10 maanden jong met 30k op de teller. Ik krijg het er ook niet afgepoetst met een vochtige doek. Ik gebruik nooit cremés of vloeistoffen voor mijn handen, behalve dat ik natuulijk net als iedereen mijn handen was met zeep.

Het gaat hier om een leaseauto, dus ik zal eerst maar eens contact gaan leggen met de leasemaatschappij wat ze hier van vinden.

Bijlagen

• Boven.jpg
    Boven.jpg
    1 MB · Weergaven: 179
  • Links_Boven.jpg
    Links_Boven.jpg
    907 KB · Weergaven: 185
  • Links_Onder.jpg
    Links_Onder.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 158
Laatst bewerkt:

Schmart

Forumguru
Tjonge, dit hoort echt niet te gebeuren... Mischien moeten we de titel van het topic even aanpassen naar Leathergate?

peterhuppertz

Forumguru
Polyurethane-leather-gate, lijkt me. Dit lijkt me een klassiek voorbeeld van "op diervriendelijke wijze geproduceerd leer".
Tuinslangenleer?

Frenkie

Forumguru
Ik heb er ook al tijden last van. Zowel op het stuur als op de versnellingspook. Zal een dezer dagen wel eens wat foto's maken.

jp_f1

Senior Member
Bij mij is vandaag de bestuurdersmat vervangen. Na een paar maanden begon er al een gaat te ontstaan en nu na iets meer dan een half jaar vervangen. Net 22.500km op de klok staan

AndreM

Forumguru
Bij mij is vandaag de bestuurdersmat vervangen. Na een paar maanden begon er al een gaat te ontstaan en nu na iets meer dan een half jaar vervangen. Net 22.500km op de klok staan

Apart, dat gat kreeg ik pas na 175.000 km.
Dus jij zetje hakken in het zand, uhh ik bedoel in de mat. ;)

EdK

Forumguru
Dus jij zetje hakken in het zand, uhh ik bedoel in de mat. ;)
Waarschijnlijk heeft hij naaldhakjes..:pieker::pardon::deuk:
zelfs dagelijks met mijn werkschoenen in de wagen ( woon/werk ) heb ik dit nog nooit meegemaakt.
Niet met de prive fab en niet met de bedrijfs Caddy

JvW

Senior Member
Ik stuur nu inmiddels dik 157K in mijn O3 uit augustus 2014. Het stuur en de versnellingspook zien er nog prima uit. Het lijkt er naar mijn idee op dat met de facelift men overgestapt is op een andere samenstelling/kwaliteit van het stuur.

P.s. De mat is inderdaad een ander geval: binnen een jaar een gat erin. Daarna maar rubberen kuipmatten erin gelegd.

AndreM

Forumguru
Ik stuur nu inmiddels dik 157K in mijn O3 uit augustus 2014. Het stuur en de versnellingspook zien er nog prima uit. Het lijkt er naar mijn idee op dat met de facelift men overgestapt is op een andere samenstelling/kwaliteit van het stuur.

P.s. De mat is inderdaad een ander geval: binnen een jaar een gat erin. Daarna maar rubberen kuipmatten erin gelegd.

2014 is een goed bouwjaar hey. ;)
Die van mij is van juli 2014, geen slijtage, ook niet na 188.000 km dus blijkbaar hebben wij SUPER leer. :deuk:

Schmart

Forumguru
2014 is een goed bouwjaar hey. ;)
Die van mij is van juli 2014, geen slijtage, ook niet na 188.000 km dus blijkbaar hebben wij SUPER leer. :deuk:

Ik heb mijn O3 2014 ook met pijn in m'n hart ingeleverd na 186.000km. Die pijn in m'n hart was van de eerste 70.000km met alle kinderziektes van dat model :mad:

Maar het leer was inderdaad goed.

Bovenaan Onderaan