Slingeren en bijsturen

Fucky

Senior Member
Afgelopen donderdag de 1.2 tsi opgehaald en ook ik merk het steeds moeten corrigeren op de snelweg. Kon eigenlijk nog niet eerder echt iets over zeggen daar het sinds donderdag hier steeds behoorlijk aan het waaien was, echter zojuist een stuk snelweg mogen rijden met voor het eerst weinig wind. Ook nu nog steeds bijsturen helaas. Wat ik begrijp uit dit topic zal ik dus terug naar de dealer moeten om de stuurbekrachtiging op dynamic te laten zetten?

Zojuist bij mijn dealer geweest met dezelfde vraag! Kreeg als antwoord dat zij de comfort stand niet naar dynamic konden zetten!!
 

Vincent76

Actief lid
Ik heb zojuist de vraag per mail aan de dealer gesteld. Ben benieuwd of er verschil in dealer zit. Moet zegen dat ik tot op heden zeer tevreden over zowel de dealer, als de O3 ben (op dit kleine punt na). Mocht de dealer niet mee kunnen of willen werken is uiteraard altijd een bezoekje aan Antera nog mogelijk om dit alsnog op Dynamic te laten zetten als ik het goed heb gelezen ergens hiervoor in dit topic. Toespoor positiever zetten zal de dealer wel moeten kunnen lijkt mij...
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
wordt er dan overigens nog meer aangepast Erik ben straks wel benieuwd overigens ook naar de andere opties bijvoorbeeld vasthouden van stoelverwarming en natuurlijk wat er nog veel meer kan.
 

ertromp

Forumguru
Lijst met mogelijke VCDS aanpassingen is terug te vinden in het daarvoor bestemde topic in de rubriek Vag Com
 
Wij hebben dezelfde dealer, Vincent. Met een kluitje het riet in gestuurd toen ik aangaf dat de auto slingerde. Opnieuw afstellen en verder had de servicebalie medewerker zelf een identiek probleem bij de auto van zijn vrouw. Ligt aan de bestuurder gaf hij aan ...

Ben dus heel benieuwd naar wat de reactie gaat zijn!
 
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat de oorzaak ligt bij de te "comfortabele" veren. Sinds mijn O3 voorzien is van Eibachs slingert de mijne alleen nog door de bochten :D. Maar ja, das ook de bedoeling ;). Volgens mij zit er dan ook weinig op dan je O3 te laten voorzien van Eibachs. Wellicht dat het anders instellen van de Driving Modus een beetje helpt, maar of dat het euvel volledig oplost.... :pieker:
 

Vincent76

Actief lid
Snap zeker wel dat verlagen helpt en er mooier uit ziet, maar blijf vinden dat een nieuwe auto goed moet rijden. Zolang dit niet zo is moet mijn inziens dealer, importeur, fabrikant zoeken naar en zorgen voor de oplossing zonder de klant op kosten te jagen.
 

Antera

Donateur
Ik kan net als @ertromp dit aanpassen naar Dynamic. Dit verbeterd het al een stuk, Heb dit nu ook op een Golf 7 gedaan en ook deze is er tevreden mee.

Verlagen met Eibach veren gaat het probleem nog minder maken en maakt de auto nog prettiger om mee te rijden. Word een stukje meer koersvast

@octaviaap De lijst hieronder.

Snap zeker wel dat verlagen helpt en er mooier uit ziet, maar blijf vinden dat een nieuwe auto goed moet rijden. Zolang dit niet zo is moet mijn inziens dealer, importeur, fabrikant zoeken naar en zorgen voor de oplossing zonder de klant op kosten te jagen.

Die kans is zeer klein. Het is nu eenmaal iets waar hun niks aan kunnen doen en de eigenschap is van elke auto die hoog op zijn wielen staat. Deze zijn meer geneigd met een klein zuchtje wind af te wijken. Menig Renault rijder heeft ook b.v. ook last van en kan door de dealer niets aan gedaan worden.
 

Bijlagen

  • MQB VCDS 1.2N.pdf
    207,1 KB · Weergaven: 27

Vincent76

Actief lid
Hierbij nog wel opmerkend dat een paar tientjes om eea te laten aanpassen waarschijnlijk wel gaat gebeuren :) Wil toch eerst de dealer even het vuur aan de schenen leggen. Bij een waterkoker die op en neer springt bij het koken ga je immers ook terug naar de winkel.
 

Canon-Eye

Forumguru
de eigenschap is van elke auto die hoog op zijn wielen staat
Mwâh... ik herinner me onze Citroëns AZU en AK nog - beter bekend als "besteleenden", resp. 250 en 400kg laadvermogen - die toch ook redelijk hoog op de pootjes stonden.
Je voelde de stormwind prima: 't leek soms net een zeilboot, zo scheef kon-ie hangen. Maar uit de koers raken? Bijsturen? Never!:D
 
Bovenaan Onderaan