Slingeren en bijsturen

Helaas is het niet heel veel beter geworden. Hij trekt nog steeds behoorlijk van links naar rechts en visa versa. Ik krijg toch steeds meer het vermoeden dat het "hoog op de poten staan" de rij eigenschappen niet ten goede komt....

Joske

Forumguru
Helaas is het niet heel veel beter geworden. Hij trekt nog steeds behoorlijk van links naar rechts en visa versa. Ik krijg toch steeds meer het vermoeden dat het "hoog op de poten staan" de rij eigenschappen niet ten goede komt....
nog maar eens een smeekbede richting LM om toch maar Eibach te laten (mogen) installeren? ;)

Thorgal

Forumguru
Kan je meteen je oude veren verkopen en hoef je die niet op te slaan ;)
Hoop dat de verlaging ook jouw gevoel van slingeren verminderd of beter wegneemt.

Antera

Donateur
Heb je PB beantwoord. Kijk even je aslasten na.

Er is nog een set leverbaar voor < 985KG vooraslast. De andere worden halverwege februari weer verwacht.

Ook helaas iets duurder guys wegens prijswijzigingen. € 299 incl montage voortaan. kan het niet mooier maken

Helemaal waar. En, ik heb van de LM op papier toestemming, dus dat scheelt gedoe achteraf! :thumbsup:
Ben ook heel benieuwd of dit gaat schelen. Mijn skoda is donderdag opnieuw uitgelijnd en de stuurhoeksensor opnieuw ingesteld... helaas niet het gewenste resultaat.

Misschien als de drive mode van de stuurbekrachtiging kan worden ingesteld(op een 1.2TSI zonder drive mode) dat dat nog kan helpen.

Peterar

Nieuw lid
Hoi Skoda Liefhebber,

De verlaging met Eibach-veren heeft het euvel verholpen? Donderdag is mijn Octavia opnieuw uitgelijnd, maar dat heeft helaas geen soelaas geboden (ook al gaf de garagist wel aan dat de sporing niet helemaal correct was).

Hebben de overige forummers er nog steeds last van of heeft uitlijning wel geholpen?

Laatst bewerkt:

Fucky

Senior Member
Dat is is mooi Peterar! hoe is je ervaring met drempels! Mijn O3 dwijlt ook behoorlijk maar durf geen verlaging(Eibachs) aan ivm boottrailer van totaal 1000 kg! Ben benieuwd!

Fucky

Senior Member
Mocht ik evt overstappen op de Eibach Pro verlagings veren moet er dan ook weer uitgelijnt worden?
Voor de O3 HB 2014(model 5E) zie ik ze voorlopig nergens leverbaar! Iemand andere ervaring?

Van het weekend is mijn stuurbekrachtiging aangepast. Van comfort naar dynamic gezet en dit heeft het probleem grotendeels verholpen. Je merkt nog steeds wel dat je af en toe moet corrigeren maar nu kan ik gewoon gefaseerd corrigeren zonder direct teveel de andere kant op te sturen. Heel blij met deze aanpassing!
Volgende stap is om ook nog eibach te plaatsen!

Skoda liefhebber 1, hoe is jouw ervaring?

ertromp

Forumguru
Goed om te lezen @jpweijden! :D
Toch mooi dat zelfs dat soort instellingen nog aan te passen zijn in VCDS voor de O3
En ik vond het super interessant en leuk om te doen. En verlaging zal alleen maar een positievere uitwerking opleveren

CDK

Forumguru
@Fucky, bij @Antera zullen ze binnenkort vast weer leverbaar zijn voor een schappelijk bedrag, uitlijnen moet je dan uiteraard ook laten doen.

Bovenaan Onderaan