Slingeren en bijsturen

Canon-Eye

Forumguru
Goed :lezen: @Joske: door de wind konden die zo scheef hangen als een zeilboot - nochtans zónder van koers te geraken!

(Maar ja, wat weet die jeugd van tegenwoordig daar nou van, hè) ;)
 

turboturbo

Forumguru
Voorwiel aangedreven auto's hebben juist iets uitspoor!
Zo is het. Door de trekkracht van de voorwielen, die de auto vooruit trekken, trekken deze aangedreven voorwielen zichzelf iets in toespoor tijdens het trekken / rijden. Daarom worden ze iets in uitspoor uitgelijnd, om dit effect tijdens het rijden te compenseren.
 

BcB

Forumguru
Nadat Care een eh 'klein vlekje' had weggewerkt heeft men mijn Octa ook uitgelijnd. Het zwabberen en onrustig stuurgedrag is geheel verdwenen! Nu een heerlijk sturende en koersvaste auto. Ben er heel gelukkig mee, want het weggedrag was redelijk irritant op de snelweg.
 

Vincent76

Actief lid
Gisteravond stuurbekrachtiging op dynamic laten zetten door Antera. Rechtuit op snelweg stuk beter! Even wennen weer met een snelle rotonde nemen. Eerst met 1 pink, nu met 1 hand sturen...

Stiekem wel beter. Je bestuurt nu weer echt een auto!
 
Scheelt inderdaad veel he... Toch heb ik het gevoel dat ook de 'straight line running' optie hier nog iets mee te maken heeft. @Antera en @ertromp weten welke functie ik bedoel. Zou hier graag nog wat testjes mee doen en misschien dat de heren kunnen kijken bij auto's die ze de komende tijd over de vloer krijgen of er wellicht auto's zijn waarbij deze functie op 'inactive' staat. Kan me voorstellen dat dit misschien het geval is bij auto's met 'drive mode' en en wanneer deze in de sport stand staat...
 

Antera

Donateur
Had van het weekend nog een Golf R maar helaas niet gekeken wat de waardes standaard staan maar weet niet of die in VCDs aangepast worden zodra je anders driver mode kiest.

vanavond eens kijken bij de O3 en G7 die ik krijg
 

turboturbo

Forumguru
Gisteravond stuurbekrachtiging op dynamic laten zetten
Goed he! Ik heb de bekr bij mijn Fabia op 'Sport' (dacht ik dan toch, iig 2 stappen zwaarder dan standaard) laten zetten, stuurt een stuk beter. Ik heb het idee iets meer te voelen. En de stuurbekrachtiging pomp bespaar je ook weer een beetje werk (en dus misschien wel levensduur)
 

Fucky

Senior Member
Gisteravond stuurbekrachtiging op dynamic laten zetten door Antera. Rechtuit op snelweg stuk beter! Even wennen weer met een snelle rotonde nemen. Eerst met 1 pink, nu met 1 hand sturen...

Stiekem wel beter. Je bestuurt nu weer echt een auto!
Weet iemand hoe het zit met de garantie als je dingen via vcds laat veranderen? Ik denk ook aan de stuurbekrachtiging en de parkeerstand voor de re spiegel enz enz
 

Antera

Donateur
Weet iemand hoe het zit met de garantie als je dingen via vcds laat veranderen? Ik denk ook aan de stuurbekrachtiging en de parkeerstand voor de re spiegel enz enz



Geen enkel probleem heb in de loop der jaren al zoveel autos gedaan en vele zijn al bij de dealer geweest voor andere zaken en nooit problemen mee. Daarnaast doe ik het ook bij dealers dus dan zal er geen probleem zijn met garanties lijkt me
 

Antera

Donateur
Wat het precies is weet ik niet. Maar bij wijze van test heeft het bij mij uitgestaan en mijn gevoel zegt(nu het weer aan staat) dat dit de meeste invloed heeft gehad op het 'bijsturen en slingeren'.


lijkt er een beetje op dat hij de middenstand als het ware wat makkelijker vast houd en dus bij zijdelingse beweging in de stuurstangen dit te negeren of te vertragen op een of andere manier waardoor deze de auto meer recht houd
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Hier ben ik erg benieuwd naar wat het verschil is ondanks de fantastisch eibach veren is het een hele gevoelige auto nog steeds voor slingeren op de snelweg. Met name de zijdelings bewegingen irritant. auto stuurt ook heel erg makkelijk mag best wat strakker. vandaar erg benieuwd.

Vorige week hebben ze bij mij de centrale regelunit overigens vervangen daar bijvoorbeeld de bluetooth niet meer functioneerde en deze bleef hangen. Wordt op dezelfde regelunit deze aanpassingen gedaan?
 

ertromp

Forumguru
De instellingen worden gedaan in de module voor de stuurbekrachtiging is weer een aparte module en alles zit aan elkaar gekoppeld middels de can-bus lijn.
De diverse apparaten/delen van de auto hebben eigen modules wel wordt e.e.a. aan signalen weer verzameld in de centrale module. Bij de O3 heb je heel sterk dat je er veelal met 1 instelling niet bent en dat je in meerdere modules of delen van een module aanpassingen moet doen alvorens een setting actief is.
 
Bovenaan Onderaan