Gistermiddag een tijd met een dealer in den lande aan de lijn gezeten en hij kon mij melden dat er momenteel een landelijk recall loopt voor Enyaq's die worden teruggeroepen waarbij een of meerdere cellen van het accupakket worden vervangen. Momenteel worden er al Enyaq's onder handen genomen.
Deze Enyaq's zijn enkele maanden geleden volledig uitgelezen en deze data is gedeeld met de fabriek in Tsjechië en die beslist of er idd sprake is van defecte cellen en dat de accucapaciteit daardoor is verminderd.
Dit sluit aan op een melding op het UK-forum waarin Enyaq rijders een recall oproep hadden gekregen betreffende het accu-pakket. Ben benieuwd, binnenkort mijn Enyaq maar eens volledig uit laten lezen.
Ik kom met een 100% volle accu (BC zegt 298 range) op een gemiddelde verbruik onder de meest ideale omstandigheden op een totaal bereik volgens de BC van 296 KM met een effectief verbruik van 99,33% en een gemiddeld verbruik volgens de BC van 17,8 kWh, Het gaat hier om 2 x een rit van 126 KM op CC 100 KM/H GPS met een buitentemperatuur tussen de 10 en 15 graden.
Maar vaak is de pap al op bij de 275 KM... En mijn rijstijl is heel rustig waarbij ik veel recupereer, rustig optrek en alles op CC rij ingesteld op 100 KM/H volgens GPS.
En nee, ze wijten deze defecte cellen niet aan de MEB 3.0 update maar gewoon aan slechte cellen in de pakketten. Kan leuk worden met al die Enyaq's die in NL zijn afgezet de afgelopen 1,5 jaar...