Standverwarming

Rallye

Forumguru
Toch maar eens even weer gemaild. Aanbod nu €1800 (ivm kortingsregeling), voor alleen de Thermocall (dus geen vorwahluhr). Ik doe het. Komende vrijdag rij ik even langs, dan kunnen ze de auto even bekijken en kunnen we overleggen over de plaatsing.

Ben benieuwd naar je bevindingen dadelijk.
Volgens mij ben jij de hele vorstperiode een gelukkige Skoda rijder (voorzover je dat niet al was) :grin:

Ik heb ook al eens vaker gedacht aan een standkachel.
Heeft zeker zijn voordelen maar ik hikte zo verschrikkelijk tegen de kosten aan dat het er totnogtoe niet van gekomen is.
En occasions die voorzien zijn van een standkachel zijn maar errug moeilijk te vinden :(

Rallye

Forumguru
Ik hou jullie op de hoogte! Voor de Webasto vandaag mijn eerste betaalde app gekocht op Google Play, en voor mijn vrouw haar iPhone. Dat is het nadeel van twee platformen in huis.

@Cyberbob: pm me eens over een jaar of vijf? Dan kan ik dan de afweging maken tussen overzetten en verkopen inclusief kachel.

Overigens zijn er verschillende mensen hier op het forum die zelf de standkachel hebben ingebouwd. Niet voor mij, maar als je (wel) handige vrienden hebt......

Rallye

Forumguru
Hij zit erin. Achter de linkerkoplamp; de bediening los in het laadje links onder het stuur (waarvan ik overigens niet wist dat ik hem had), zodat ik eventueel de simkaart kan verwisselen. Zie foto's:

Bijlagen

• 20121017_171109.jpg
    20121017_171109.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 222
  • 20121017_164915.jpg
    20121017_164915.jpg
    69,2 KB · Weergaven: 219
  • 20121017_171101.jpg
    20121017_171101.jpg
    83,7 KB · Weergaven: 224

Rallye

Forumguru
Nu ik zo mijn foto's eens beter bekijk denk ik dat ze wel wat toelichting kunnen gebruiken. De standkachel zit onder de linkerkoplamp, op de foto zie je vooral de spullen voor de xenon. Op de foto's zie je vooral de drie zekeringen (aan de kap over de accu). Als je goed kijkt zie je onderin ook nog wat flexibele buis, die loopt naar de standkachel, waar je dus weinig van ziet.

EdK

Forumguru
Is inderdaad goed te zien, gehele straat is sneeuwvrij !
Buren zeker wel gelukkig met je ? :worshippy:

Cool!!!
Maarre... hoelang zit er tussen het inschakelen van de standkachel en het uiteindelijk volledig ijsvrij zijn van je ruiten?

Rallye

Forumguru
IJsvrij in ongeveer een kwartier, twintig minuten (ik was er niet steeds bij). Ik heb hem standaard op een half uur staan.

Rallye

Forumguru
De koelwatertemperatuur staat op 90 graden als je instapt. Ik heb niet gekeken of hij nog weer even daalt (als bijvoorbeeld het grote circuit open zou gaan). Je stapt zeker lekker warm in: volgens mijn vrouw zelfs wel erg warm. Bevalt prima.

Ik ben nog aan het bekijken of ik hem ook aanzet als het niet gevroren heeft. Vanmorgen was het bijvoorbeeld redelijk koud en de auto was nat. Een kwartiertje de standverwarming aan zou dan best fijn zijn....

bert44

Senior Member
[video=youtube;g2R046NFbbY]http://www.youtube.com/watch?v=g2R046NFbbY[/video]

Hij blijft leuk :worshippy:

Bovenaan Onderaan