Start Stop systeem VRS

Arco

Forumguru
Logica is hierbij ver te zoeken, na een lange rit waarbij de turbo zo heet sta en je komt aan een stop punt,sla deze spontaan af :mad::facepalm::facepalm:.
Start/stop moet aan bepaalde voorwaarden voldoen,maar niet met een te hete turbo :pieker:.

Wel goed voor milieu maar niet goed voor de geldbeugel als turbo defect ga.

Knopje bij het starten altijd indrukken.
Ja en een kapotte turbo is ook slecht voor het milieu...
 

oco1979

Forumguru
die milieu toestanden,tkomt me oren uit, geloof daar niet veel meer van.
Dat de wereld aan het veranderen is en iets moet gedaan worden oké,maar sommige maatregelen zijn kassa kassa en ver van co2 neutraal.

das :ot:
 

oco1979

Forumguru
Het is vreemd dat dit systeem niet afhankelijk van de temperatuur van de turbo, daar had ik eigenlijk wel rekening mee gehouden. Helaas het was niet zo, naar mijn idee een grove fout

inderdaad, dat maakt op het moment van testen voor C02 te laten keuren eigenlijk geen bal uit voor hun(fabriek)

Voor ne autoliefhebber wel.
 

EdK

Forumguru
Misschien een idee voor diegene die dat start/stop syteem geheel beu zijn.

Collega van mij was dit ook met Renault Citan ( zit wel een ster voorop gril ) volledig beu.
Nu is dit een elektronicafreak en hij heeft een printje gemaakt met als gevolg dat op moment dat hij zijn wagen start dan geeft hij een puls naar de uitknop van het start/stop systeem.
Dus maw hij rijd nu dagelijks 365 per jaar zonder start/stop systeem op deze wijze.
Want softwarematig was het niet uit te zetten....

Dus misschien een idee voor de elektronicafreaks om dit voor de Skoda's te bedenken en wat te hobby'en
 

Spinal

Forumguru
Dit is heel makkelijk uit te voeren.
Doe de motorkap open en zoek de accu.
Onder het kapje van de plus pool zit een heel dun kabeltje met een heel klein stekkertje.
Dit kabeltje meet de accuspanning voor het Sart stop systeem.
Trek dit kabeltje er uit en het start stop systeem zal niet meer in werking treden omdat ie niet weet hoe vol de accu zit.

Ze schijnen het bij de politie ook zo te doen hoorde ik van een monteur.
Bij mij werkt het iig naar volle tevredenheid.


IMG_3490.JPG


Ziet dat stekkertje er zo uit? Bij mij zit deze vast aan de min pool.
 

Havana

Forumguru
Dan zou ik het helemaal z.s.m. uitschakelen. Je helpt je accu volledig naar de klote met SS.

bij Volvo zit er een kleine hulpaccu in die de start/stop bedient, dit om te zorgen dat de gewone accu niet onnodig hoeft te lijden.

Uitschakelen is dan ook vrij eenvoudig; je koppelt één van de polen v/d hulpaccu los en het systeem is buiten werking. Je krijgt dan wel een melding op je dash, daar moet je mee kunnen leven.

Ik heb het zelf laten uitprogrammeren. In Nederland is er maar één partij die dit voor Volvo kan, dat is dan weer het nadeel van zo'n gesloten systeem...
 

MarcoO2

Forumguru
Dit werkt wel, maar heeft andere nadelen. Doordat de auto "denkt" dat er te veel stroom verbruikt wordt om het start/stop systeem te activeren heeft dit invloed op de achterruit verwarming, spiegelverwarming en meer van dat soort zaken.

Als je dat meeneemt is dat niet echt de beste oplossing......
Die module erin zou wel mooi zijn. Of je moet de auto laten tunen, dan kan een goede tuner het op maat aanpassen en compleet verwijderen.

Ik heb nog diverse zaken bekeken en heb nog niet tot de ontdekking gekomen dat dit daarwerkelijk deze delen uitschakelt. Heb diverse klanten nog eens gesproken en die hebben er geen klachten van. Het lijkt of op bepaalde modellen wel zo te zijn of het lijkt zo.
Ik heb op mijn Leon ook de start/stop volledig uit laten programmeren door de waarde iets boven de 12V te zetten. De verwarmingen en dergelijke werken echter prima.
 

Renkie

Forumguru
Alles werkte bij mij wel.

Maar de zijspiegels of achteruit ontdooien met -7 was een ramp, het gebeurde wel maar ging veel en veel te langzaam. En toen ik het weer origineel zette werkte het weer perfect. Er zit bij mij (S3, 1/2016) echt verschil in.
 
naar mijn inziens wordt er veelste moeilijk gedaan, de huidige knop die het SS uit kan zetten is te programmeren als een 1 ipv een 0. En anders inderdaad wat MarcoO2 zegt.

Ik ga geen systemen loskoppelen, ik wil geen meldingen hebben op het dashboard.
 

Renkie

Forumguru
Voltage geeft dus de eerder omschreven problemen. De temperatuur truc lukte mij niet op een S3 van 1/2016
 

Witte76

Forumguru
Ik heb deze winter toch niks gemerkt door voltage te veranderen in computer. Toen ontdooien even snel, batt word opgeladen...
 
Bovenaan Onderaan