SteGo
Donateur
Ik wil er nog wel een keer een stukkie in rijden, uit nieuwsgierigheid. Maar zelf kopen? Nee. Ik ben een occasion-koper. Ik zoek meestal op vraagprijzen tot ongeveer €6000, er vanuit gaande dat er wat onderhandelingsruimte zal zijn en dat de huidige auto ook nog wat opbrengt. En de Spring gaat zeker niet passen in dat budget.@SteGo Dacia Spring is geen optie? (Ik vind 'm te kaal en te weinig auto, maar meningen kunnen verschillen)
Daarbij rijden wij in het weekend met gemak 300+ km per dag, waarbij we vaak maar hele korte stops maken. EV-occasions met 400+ km range laten nog wel even op zich wachten. We vinden CNG tanken al vaak een hinderlijke onderbreking van de reis ... accu's laden duurt nog veel langer. M'n vriendin en ik worden daarnaast niet blij van het idee om bij FastNed langs de snelweg te moeten snelladen en dan ondertussen slechte koffie en niet al te lekkere snacks van het tankstation op te peuzelen ... Dan gaat de lol van het op pad zijn er wel vanaf.
Ik ben zeker niet anti-EV, ik zou heel graag EV willen rijden, maar past nog niet in ons plaatje.
Puur rationeel gezien moet ik de Citigo ook gewoon houden. Het is buiten EV's om veruit de goedkoopste auto om te blijven rijden. Maar aangezien auto's m'n hobby zijn, ik niet al teveel geef om vakanties, tv's, smartphones of computers met zo'n aangevreten appel-logo, etc gun ik mezelf misschien iets vaker dan strikt noodzakelijk een andere auto. Mits ik een goede deal kan maken.
Er hoeft niet koste wat kost iets anders op de parkeerplaats te komen staan, enkel omdat ik zo'n zin heb in een andere auto.
Laatst bewerkt: