Stof tot nadenken... Diesel blijven of naar benzine..

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Als jij bram had geheten had hij er al gestaan...en misschien wel een tweede...

Maar voor de echte bram heb IK nog hoop..vandaar me bericht. !

En nu ga ik me voorbereiden voor een week werken te Vlieland
edk, het is duidelijk dat jij ook nooit mijn berichten volledig leest. Jij leest ook alleen maar wat je zelf lezen wilt. Als je AL mijn berichten had gelezen, had je ook gelezen dat ik het hem hem afraad, maar hey, dat wil jou uiteraard niet lezen.

EdK

Forumguru
Leon je hebt helemaal gelijk, ik lees inderdaad je berichten niet omdat ik reageerde op Tuner111 ( bram )
Vandaar dat ik ook verder maar niet op bovenstaand bericht ga reageren.
Ik wens je nog een hele fijne zondag avond en als je niet erg vind ga ik verder met inpakken...

:banghead:

en denk je dat Bram zijn beslissing al niet heeft gemaakt? Diep vanbinnen is de beslissing al lang gemaakt. Feit dat iemand dergelijk topic aanmaakt is een teken dat hij eigenlijk al beslist heeft maar juist nog "bevestiging" zoekt.

Is zo onlangs nog een topic geweest. Klagen over het verbruik, idee om naar een vRS over te stappen waarbij het kleinste kind weet dat dergelijke wagen meer verbruikt en na paar dagen was de bestelbon al getekend.

Ik voel me aangesproken, je mag gerust mijn naam noemen hoor :thumbsup:. Leuke verwijzing trouwens, maar het is waar wat je zegt.

leon-cupra

Forumguru
Ik voel me aangesproken, je mag gerust mijn naam noemen hoor :thumbsup:. Leuke verwijzing trouwens, maar het is waar wat je zegt.
kon niet op je naam komen, daarmee ;)
Het is eigenlijk beetje een identiek verhaal. Als Bram beslist om niet de 245 te kopen, zal het altijd blijven knagen en uiteindelijk zal er dan wel (al dan niet paar jaar later) een nieuwe aangekocht worden. Daarnaast, een 245 kopen zou dan ook niet de meest rationele en beste financiele beslissing zijn, zoals ook in jouw geval.

Maar hey ... neem zelf ook niet altijd de meest rationele beslissingen. ;)
Soms moet je dromen laten uitkomen ook al zijn ze mss niet de beste (financiele) keuze.

Schippersss

Forumguru
Hou er wel rekening mee dat diesel binnen nu en x aantal jaar minder populair gaat worden. Veel steden en zelf landen hebben plannen om de diesel toegang te verbieden. Ook met de schandalen in diesel wereld is het allemaal versneld. Wat dit gaat doen met rest waarden, kunnen we wel raden.

Keuzen blijft persoonlijk, maar ik kies toch nu en in de toekomst voor benzine.

Tuner111

Forumguru
Hey Mannen,

Na het lezen van al jullie comments hier ben ik er zelf toch nog niet volledig uit. Financieel doe ik me geen schade (raar maar waar ;) ). De seat die iedereen hier aanbeveelt is zelf duurder dan de RS245 mede door de 4x4 + mijn dealer doet momenteel geen seat dus das voor me al een -punt...

en over het verbruik, als je zo een wagen hebt moet je er niet naar kijken hé ;) Maar zoals ik al eerder aanhaalde, elke liter gaat door de voet ! :D ik rij zeker niet als een bompa, maar toch.. op de snelweg max 130 en 50 is 50 30 is 30 enz.. zeker hier in belgië ;)

Voor me is mijn wagen voornamelijk een ontspanning uit het drukke leven. En met de dieselprijs bijna gelijk is aan benzine (gisteren nog zelf gaan tanken en het verschil is amper 3 cent de liter) dus daarin doe ik me amper schade ;)

En over de toekomst.. ik zeg altijd tegen mezelf. een wagen is niet je leven, als ik me dingen moet laten en niet meer kan sparen hoeft zo een wagen niet. je moet kunnen sparen en goed leven, zelf als je thuis woont ! Het is dan dat we alles moeten uitbouwen voor het volgende deel van je leven bv: huisje, tuintje & kindjes. Ik ken zelf mensen genoeg die met een wagen rijden die veeeeel duurder is dan de mijne en die zeggen dan tegen me... je rijd maar in een skodake, waarop ik zeg.. ik moet mijn auto niet verkopen om te kunnen leven of een huis te kopen. dan zwijgen ze direct ;)

Voor me zal de echte beslissing vallen volgend jaar in januari, maar voor nu ziet het er naar uit dat mijn blauwke een andere baas zal zoeken. en ik een rode(of een andere kleur) rs245 zal aanschaffen.. :D

Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
@Tuner111 : Verkoop die mazoutstoof en schaf u 'n benzineslurper aan.;). Nadelen zijn er natuurlijk aan: de afschrijving de eerste 4 jaren zijn de zwaarste van 'n wagen. Zulke klanten zijn de beste voor garagisten, ze verkopen 'n nieuwe en maken nog eens mooi winst bij doorverkoop van uw huidige wagen.
Als je echt niet veel kilometers meer doet, zal het verbruik wel meevallen. Hopend dat je dan, net daarna, geen lief binnen doet die aan de andere kant van het land woont:D.
Maar bij uw vergelijking van de brandstofprijzen klopt er wel iets niet. bij ons betaal je nu voor diesel 1,218€ / liter en 1,357€ / liter voor de S98. Da's toch 'n verschil van 0,139€ / liter. Je gaat toch geen 95 E10 tanken?
Moest ik persoonlijk in uw schoenen staan, zou ik ook voor de Leon Cupra 300 gaan.
Maar ik denk dat uw keuze allang gemaakt is , en je enkel hier op het forum nog bevestiging zoekt voor je keuze:jaja:.
Je spreekt er al zolang over, en je beweerde zelfs tegen mij dat je niet op 'n paar duizend euro mag kijken om 'n wagen te kopen, toen ik de mijne bestelde.
Ik kan u maar één raad geven, als je het kan, ga voor uw éérste keuze en geniet.:thumbsup:

Tuner111

Forumguru
@dirkie996 hier is de prijs Diesel 1.335 E10: 1.365 98: 1.43 euro de liter ;) dus bijna geen verschil :)

en dat ik kijk niet op 1000 euro, maar wel naar de dealer ;) en zolang hij geen seat doet blijf ik bij skoda,vw of audi :)

En een lief, dat zoek ik wel hier in de buurt. ga echt niet naar de andere kant van het land rijden ze :D

bartvw

Forumguru
Bram is het niet verstandiger om te wachten op een geheel nieuw model van de Octavia?
Het verlies op je huidige auto zal niet veel meer worden denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan