Stof tot nadenken... Diesel blijven of naar benzine..

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie996

Forumguru
@dirkie996 hier is de prijs Diesel 1.335 E10: 1.365 98: 1.43 euro de liter ;) dus bijna geen verschil :)

en dat ik kijk niet op 1000 euro, maar wel naar de dealer ;) en zolang hij geen seat doet blijf ik bij skoda,vw of audi :)

En een lief, dat zoek ik wel hier in de buurt. ga echt niet naar de andere kant van het land rijden ze :D
Je weet nooit wat je tegen komt onderweg;). Ik heb er al velen zo gehoord, maar eens de vlam in de pan sloeg, waren ze niet meer te houden.
Amai, zo'n dure brandstofprijzen, bij jullie. Naar de dealer kijk ik niet, ondanks dat ik er tevreden van ben. De dag dat hij te duur wordt of z'n service niet meer voldoet, verander ik direct.

Goofy@5E

Forumguru
Diesel of Benzine.....dat was de vraag zo een beetje, wel vandaag gaan proefrijden met een (misschien) opvolger voor men wederhelft, de vriendelijke man in Kortenberg (Dieteren) vertelde me dat elke werknemer die een auto heeft en minder dan 30k per jaar doet geen recht meer heeft op een diesel, maar automatisch een benzine krijgt, wat ook interessant is dat hij zij dat een diesel gemiddeld 17km nodig heeft om op bedrijfstemperatuur te komen een benzine daarentegen 3km, en daar men vrouwke op ongeveer een 25k/jaar zit, raadde hij ons een benzine aan, dus een volgende proefrit zit eraan te komen, wat laat ik nog in het midden, we zien wel, als het maar vag is,

Tuner111

Forumguru
dat van mijn dealer...

ik heb een zeer goede verstandhouding met hun & ik ben er zeer tevreden over. Dus ik blijf trouw aan merk & dealer :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Schippersss

Forumguru
Na 15 min is de olie temp van Mn benzine stoker op bedrijfs tempratuur. Dan kan er pas gas geven worden. Naar water temp, kijk ik niet. Dat zal die verkoper wel bedoelen, maar dan is je olie nog maar 50 graden.

Cordoba

Forumguru
Inderdaad na 3 km is een benzineblok nog niet op bedrijfstemperatuur, zeker niet als dat een krachtig blok is, dat die eerste km's niet wordt aangesproken, een km of 15 om echt de bedrijfstemperatuur (olie- en koelvloeistof) te halen lijkt me realistischer. Voor een dieselblok duurt dat nog wat langer, vóór de TDI's gemeengoed werden had men het zelfs over 50 km voor een diesel om op de eindtemperatuur te komen.

Mettes

Forumguru
Benzine geeft inderdaad meer sensatie, Bram.
Vermits de vrouw ook niet genoeg KM doet met haar diesel ,zal deze wagen ook vervangen worden door een benzine.
We kregen problemen met de EGR omdat er niet genoeg mee gereden werd.
Ik weet dat jij ook niet echt veel kilometers doet en dit is niet gezond voor een diesel.
Weerom is er voor een Skoda gekozen bij dezelfde dealer.
Hij gaf ook direct de beste prijs voor zowel de overname als de nieuwe wagen.
Ik begrijp dus ook volkomen waarom je bij uw dealer wil blijven.
Beidden kennen de historie van de wagen perfect en dit geeft dikwijls betere prijzen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan