Subwoofer

VEEJAY

Forumguru
Is door de dealer bij mij heel netjes gedaan, zelfs de zekering zit in het zekeringenkastje (!).

In je Elegance heb je een skiluik als je die openzet heb je een enorme baskist achter je!

VJ

Karstieman

Forumguru
Ik wilde het inderdaad door de dealer laten doen.
Heb je niet misschien een foto van hoe het na inbouw in je kofferbak uitziet ? Ben erg benieuwd..

Is dit ook te regelen in combinatie met de standaard speaker set van een Elegance? Of kan dit alleen als je al in bezit bent van de uitgebreide speaker set Audience?

Karstieman

Forumguru
@Rogier: Ja, dat kan zeker met de speakers samen waarbij je 2 opties hebt. De eerste is dat alle standaard speakers gewoon alle frequenties blijven weergeven. De tweede is dat het signaal direct achter de radio wordt gesplitst in signaal dat naar je subwoofer gaat en signaal voor de andere boxen. Dat is het beste, daar dan alleen nog midden en hoge tonen over de standaard speakers te horen zijn. (kan ie harder.:)...)

VEEJAY

Forumguru
Hij gaat dan zeker harder karstieman, maar met een beetje radio kun je zelf het filterniveau aanpassen, alleen midden en hoog op de 8 speakers (dus geen audience) is niet mooi, zou het niet zomaar laten filteren.

De subwoofer in de kofferbak is echt voor de SUB bas bij vette beats geen probleem, maar bij normale muziek is het minder 'vol'.

Ik zal footootje maken, subwoofer is een model voor deze: http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=7848&taxonomy_id=25-130

Voordeel is dat je die makkelijk kunt wghalen als je echt 560liter nodig hebt /forum/images/graemlins/smile.gif

@Karstieman, bedankt voor de info. Ik krijg echter de standaard Radio/CD speler van Skoda er in dus dat wordt nog even hobbieën om dit allemaal mooi te krijgen.

Die tweeters zal ik wel uitzetten denk ik, als ik dit zo allemaal lees zal het nog wat worden. Ben benieuwd.

Karstieman

Forumguru
Zo'n sub als die van Veejay is wel handig. Hoe is die eigenlijk bevestigd ? Krijg je 'm er gemakkelijk uit ?

VEEJAY

Forumguru
Hij zit vast aan een van de bevestigingspunten die je in de kofferbak hebt. Dus ff van de bevestigingpunt losmaken en kabeltjes eruit en klaar :-)

VEEJAY

Forumguru
bij deze!

Hij ziet er vrij klein uit, maar onderschat het niet, de hele auto trilt mee :-)

Bijlagen

• 1416-Vj(6).jpg
    1416-Vj(6).jpg
    13,5 KB · Weergaven: 132

Karstieman

Forumguru
Ziet er goed uit ! Gelukkig heeft de Octavia zo'n bizar grote kofferruimte dat er genoeg plaats overblijft ! /forum/images/graemlins/smile.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
bij deze!

Hij ziet er vrij klein uit, maar onderschat het niet, de hele auto trilt mee :-)

[/ QUOTE ]

In de achterbak van een Octavia ziet alles er klein uit /forum/images/graemlins/tongue.gif

@Rogier: Ja, dat kan zeker met de speakers samen waarbij je 2 opties hebt. De eerste is dat alle standaard speakers gewoon alle frequenties blijven weergeven. De tweede is dat het signaal direct achter de radio wordt gesplitst in signaal dat naar je subwoofer gaat en signaal voor de andere boxen. Dat is het beste, daar dan alleen nog midden en hoge tonen over de standaard speakers te horen zijn. (kan ie harder.:)...)

[/ QUOTE ]

Maar, zit er dan een tulp aansluiting op de radio of moet je gaan knippen en plakken met je bedrading? :-) Ik zie nu namelijk af van de uitgebreide speaker aanbod en wil mijn subwoofer weer gaan aansluiten. Dus, kun je wat specifieker zijn? /forum/images/graemlins/smirk.gif

Karstieman

Forumguru

Maar, zit er dan een tulp aansluiting op de radio of moet je gaan knippen en plakken met je bedrading?

[/ QUOTE ]

Dat ligt helemaal aan het type radio dat je hebt !
Als je het Stream hoofdstukje leest en je ziet het mooie nieuwe inbouwfront, is het aanschaffen van een eigen radio het overwegen toch zeker wel waard ! dacht ik zo...

Maar, zit er dan een tulp aansluiting op de radio of moet je gaan knippen en plakken met je bedrading?

[/ QUOTE ]

Dat ligt helemaal aan het type radio dat je hebt !
Als je het Stream hoofdstukje leest en je ziet het mooie nieuwe inbouwfront, is het aanschaffen van een eigen radio het overwegen toch zeker wel waard ! dacht ik zo...

[/ QUOTE ]

Er van uitgaande dat de meeste mensen de Stream of in mijn geval de Audience radio nemen. /forum/images/graemlins/smirk.gif Dus, iemand al ervaring met het aansluiten van een sub op de audience radio?

Bovenaan Onderaan