Subwoofer

octofreak

Actief lid
Beste ook heel benieuwd hoe de aftakking voor het geluid gemaakt word. Zelf heb ik al in meerdere auto's audio ingebouwd, maar dit is altijd met een heel erg mooie pioneer radio geweest en mijn superb heeft een columbus, ewlke geen pre-out heeft.

Dus ik ben zeer benieuwd naar hoe jullie dat doen (of garage's). Het enigste wat ik heb kunnen verzinnen is ergens het singaal van een speaker aftakken. Helaas moet je daar je deur voor open maken, etc.

Ook het spannings verhaal. Zelf altijd een dikke kabel met 100 ampere zekering gehad. Maar voor alleen een sub, kan het natuurlijk wat minder. Als dat uit het electrische ciruit van de auto kan komen met een extra zekering, zou dat zeker top zijn!

Ben erg benieuwd of we de ideale manier kunnen ontdekken met ons alemaal bij elkaar!:baby012:

Wat vreemd van die pre-out, zou toch standaard moeten zijn. Ik heb nu een bolero er in zitten en de dealer / danwel inbouwstation zal de woofer gaan inbouwen. De dealer gaf aan dat rechtstreeks aansluiten geen probleem zou zijn... maar misschien dat zij toch ook een truc toepassen.

Bakkertje

Forumguru
Het is altijd te maken, met of zonder pre-out. Je kunt namelijk de luidspreker uitgang aftappen om daar een high input van te maken voor je versterker. Als de versterker geen high input heeft kun je een omvormer gebruiken die van het luidsprekersignaal een line signaal maakt.

Je radio merkt daar niets van doordat de ingangsimpedantie van je versterker (of de impedantie van de omvormer) hoog is en parallel aan je luidspreker geschakeld wordt.

Overigens is een pre-out vanuit de head-unit natuurlijk beter. Deze worden voor de eindversterkers van je head-unit afgetapt en daardoor heb je minder vervorming in je signaal.

octofreak

Actief lid
Het is altijd te maken, met of zonder pre-out. Je kunt namelijk de luidspreker uitgang aftappen om daar een high input van te maken voor je versterker. Als de versterker geen high input heeft kun je een omvormer gebruiken die van het luidsprekersignaal een line signaal maakt.

Je radio merkt daar niets van doordat de ingangsimpedantie van je versterker (of de impedantie van de omvormer) hoog is en parallel aan je luidspreker geschakeld wordt.

Overigens is een pre-out vanuit de head-unit natuurlijk beter. Deze worden voor de eindversterkers van je head-unit afgetapt en daardoor heb je minder vervorming in je signaal.

Helder! :worshippy:

cloink

Actief lid
Eh, als er hier nog iemand een platte actieve sub zoekt voor in de koffer, je kan de Pioneer TS-WX77A in de UK krijgen voor ongeveer 205€, incluis verzending. Dat dankzij een 10% sale promotie en uiteraard de lage koers van het Britse pond. 't Is maar een tip! ;)

911gt2

Actief lid
Eh, als er hier nog iemand een platte actieve sub zoekt voor in de koffer, je kan de Pioneer TS-WX77A in de UK krijgen voor ongeveer 205€, incluis verzending. Dat dankzij een 10% sale promotie en uiteraard de lage koers van het Britse pond. 't Is maar een tip! ;)
Shit had ik dat eerder geweten... :shocked:

Nou ja vrijdag gaat de mijne er in... de dealer heeft wel wat goed te maken met me... ;)

octofreak

Actief lid
Ik ben eruit. Actieve subwoofer (TS-WX22) wordt morgen ingebouwd aan rechterzijde (achter de afdekklep) en gewoon afgetakt van de achterspeakers. Navraag bij Skoda leert dat geen uitgangen beschikbaar zijn op radio of versterker van soundsystem.

Op zich niet erg, aangezien deze subwoofer over ingebouwde electronica bevat om het signaal van de speakers dusdanig aan te passen (line signaal) dat deze prima geschikt is voor de versterker (en woofer).

Met de afdekplaat kan ik zo nodig de woofer uit het zicht laten en doordat de rechterafdekplaat ventilatiesleuven heeft kan de speaker goed ademen en heeft het tevens een prima klankkast!

Nando

Nieuw lid
Hoi,

Eind deze maand haal ik mijn nieuwe superb elegance op. Vermits ik vertegenwoordiger ben van Kenwood Electronics, zal de nieuwe wagen in eerste instantie uitgerust worden met:
Multimedia DNX8220BT
TV Tuner KVTD500
CCD2000 achteruitrijcamera
KAC8151 monoversterker
KFCW3011 Subwoofer + kist voor in de koffer.
iPod & iPhone, gelinkt aan de DNX8220BT.

Na mijn eerste testrit was het duidelijk dat de standaard speakers in de Elegance versie zeker niet slecht zijn, echter, een ondersteuning in het "laag" kunnen deze speakers wel gebruiken. Om het op "mensenmaat" te houden, plaats ik in het begin nog geen nieuwe versterker (4 kanaals) voor de originele speakers. Ik vermoed dat de subwoofer zal voldoen.
Leuk is wel dat er in de koffer vanwege het "Cargo Platform Systeem" een "dubbele bodem is waar ik met de versterkers en module's weg kan.

Tijdens de plaatsing van alle materiaal zal ik de nodige foto's nemen en op deze site plaatsen. Dit zal wel pas begin Maart zijn.

Mijn superb is de volgende:
Mocca Brown met Emory Alcantara Leder - Ivory.
Trifid 17" velgen
Automaat DSG, 140PK 2.0TDI Elegance uitvoering
Multifunctioneel stuur met DSG bediening
Zonnedak & zonneschermen achter
Parking Assist System
Cargo Platfotm System
Verwarmde voorruitsproeiers

cloink

Actief lid
En ik heb onderhand besloten dat de Insignia afvalt en het dus de Superb gaat worden. Tengevolge daarvan (want ik deel ook de mening dat het soundsystem wat steun kan gebruiken in de onderste regionen) en niet tegenstaande dat ik nog ruim 4 maand moet wachten, toch al stiekem de Pioneer TS-WX77A besteld in de UK. Die korting kon ik even niet laten schieten. :D

Ben van plan om deze met de bijgeleverde straps op te hangen aan de achterzetels in de koffer. Als ik dan eens 1/3e of 2/3e moet neerklappen, dan haal ik hem er wel af (zo vaak gebeurt dat nl. niet). Ik zou zeggen: ik post pics, maar dat zal dus nog wel even duren! :icon_smile_dead:

Als iemand anders nog zin heeft om in de eerder aangehaalde UK-shop te bestellen: snel zijn, want de promo-actie (-10%) loopt morgen af!

octofreak

Actief lid
Bij mij is alles van de week ingebouwd. Prima geluid, netjes weggewerkt (subwoofer ligt achter zijklep in kofferbak) en het mooiste...? De dealer heeft het kostenloos gedaan aangezien zij ook een trekhaak moesten installeren met constante stroom kabel....

Kijk, da's service! :489:

Enne... gewoon afgetakt van achterluidsprekers aangezien de subwoofer de electronica en aansluiting aan boord heeft om dit signaal te verwerken naar een gewenst line signaal.

911gt2

Actief lid
De dealer wilde dat bij mij dus niet doen... :disc:. Hij zou de kabels totaan het dashboard leggen. Dat heeft hij wel gedaan maar gues what, de constanste stroomkabel was blijkbaar teveel werk.

Anyway van het weekend heb ik het geprobeerd zelf te doen maar ik kon met geen mogelijkheid de doorvoer opening vinden in het schutbord (ja achter de accubak, maar ik kon niets vinden). Mijn plan is nu om het af te takken van de power outlet in de achtebak. Is dat mogelijk?

cloink

Actief lid
toch al stiekem de Pioneer TS-WX77A besteld in de UK. Die korting kon ik even niet laten schieten. :D
Grom, grom... Krijg ik net dit mailtje:
Unfortunately we have had to cancel your order as the item you purchased is too heavy and bulky to be sent out side of the UK.
:407:
EDIT: dan maar bij redcoon besteld, was "slechts" een 40€ duurder...

octavia2001

Nieuw lid
hallo ben nieuw hier.!!!
sinds maandag een octavia uit 2001

maar heb meteen een vraag waar kan ik het beste de + kabel (vd versterker) door het schutbord na binnen laten lopen
of zijn er nog andere mogelijkheden om de stroom af te tappen/halen (lijkt mij het beste direct vd accu)

groet ed

octofreak

Actief lid
hallo ben nieuw hier.!!!
sinds maandag een octavia uit 2001

maar heb meteen een vraag waar kan ik het beste de + kabel (vd versterker) door het schutbord na binnen laten lopen
of zijn er nog andere mogelijkheden om de stroom af te tappen/halen (lijkt mij het beste direct vd accu)

groet ed

Gewoon een telefoontje naar de dealer en je weet het!
Bij mij is het ingebouwd dus ik kan het je niet vertellen...

Suc6

octaviabas

Senior Member
onder de luchtfilterbuis langs , boven dat zwart ronde ding. daar zit een loze dop.
Gaat makkelijk 25mm door :-)

octavia2001

Nieuw lid
heel hartelijk dank voor de duidelijke foto's
alleen loopt door dat gat mijn gaskabel doorheen (heb een 2.0 liter blok)

mischien nog een andere mogelijkheid??
hoop het want ik word hier niet vrolijk van:407:

octaviabas

Senior Member
heel hartelijk dank voor de duidelijke foto's
alleen loopt door dat gat mijn gaskabel doorheen (heb een 2.0 liter blok)

mischien nog een andere mogelijkheid??
hoop het want ik word hier niet vrolijk van:407:
ook geen manier om via de hoofdkabeldraadboom te gaan?
zie ook SYS

Bovenaan Onderaan