Superb II Stationwagen / Combi

EdK

Forumguru
zou het dan toch met de facelift van de Octavia te maken hebben ??
Of proberen ze verwarring te kweken ?

Wiseguy

Actief lid
zou het dan toch met de facelift van de Octavia te maken hebben ??
Of proberen ze verwarring te kweken ?

Hier schrijven ze in ieder geval dat het te maken heeft met de uitgestelde lancering van de Yeti:

Alhoewel aan het einde van het artikel het volgende wordt geschreven:

Op de autoshow in Parijs debuteert de gefacelifte Octavia. Een Fabia RS zou wel eens begin volgend jaar kunnen komen, waarna het zes maanden later de beurt is aan de Superb Combi.

Nog niet echt heel erg duidelijk dus.... de autosalon in Parijs is van 4 tot 19 oktober.... dan begin volgend jaar de Fabia RS.... en dan 6 maanden later de S2 Combi.... dan wordt het toch weer rond oktober november.....

Ikke niet meer weet..... :(

Higgy maakt carriere -> duurder rijden mogelijk :winkie:

Als je aan een nieuwe auto toe bent omdat je lease afgelopen is of andere reden dat je een nieuwe auto wilt, dan moet er op dat moment wel bij je huidige merk iets interessants in de etalage staan wil je merkentrouw blijven.

Dat er aan het Octavia front niks nieuws gloorde is bij mij de kiem geweest van de overstap naar een ander merk.

Zo te zien ben ik niet de enige die zo denkt of doet. Geen aversie tegen het merk maar een kwestie van vraag en aanbod.
@LenK, inderdaad, ik heb mijn lease O2 overgedragen aan een collega omdat de Ford Mondeo maar 30 euro duurder was in de lease dan mijn O2 maar deze Ford is wel grandioos veel groter en dat had ik nodig met een kleine smurf en een labrador. Ik wilde dolgraag een Superb Station bestellen maar aangezien die er nog niet is en de gewone Superb niet makkelijk is voor de hond omdat hij daar niet goed achterin kan heb ik een Ford besteld. Ik was ook zeer tevreden over mijn Skoda garage Wils in Valkenswaard en zal daar ook mijn volgende Skoda Superb Station bestellen als hij uit is. Skoda moet de modellen gewoon gezamelijk uitbrengen en niet de combi een jaar of wat later.....(een zeer tevreden Skoda rijder, maar nu even niet).

MaXX99

Nieuw lid
Heeft er iemand nog een update betreffende de voorstelling van de combi versie ?
Van zodra die uit zou zijn :923:ik naar de dealer !

mothergoose

Actief lid
Hier schrijven ze in ieder geval dat het te maken heeft met de uitgestelde lancering van de Yeti:

Alhoewel aan het einde van het artikel het volgende wordt geschreven:

Op de autoshow in Parijs debuteert de gefacelifte Octavia. Een Fabia RS zou wel eens begin volgend jaar kunnen komen, waarna het zes maanden later de beurt is aan de Superb Combi.

Nog niet echt heel erg duidelijk dus.... de autosalon in Parijs is van 4 tot 19 oktober.... dan begin volgend jaar de Fabia RS.... en dan 6 maanden later de S2 Combi.... dan wordt het toch weer rond oktober november.....

Ikke niet meer weet..... :(
Op autoweek.nl staat dat de Yeti definitief gepresenteerd gaat worden op de autosalon van Geneve. Dat zou in kunnen houden dat de Superb combi een half jaar later komt.... Daar wil ik wel op wachten :)

Wiseguy

Actief lid
Dat lijkt inderdaad in de verste verte niet op de stationuitvoering van een nieuwe Superb, maar zoals JC al aangeeft meer op een verlengde Octavia.... ziet er overigens ook niet echt uit moet ik zeggen.... :(

cloink

Actief lid
Ze zullen allicht gewoon het (inderdaad verlengde) onderstel aan het testen/afstellen zijn... :)

bat

Lid
Dat noemen ze toch een mule?
Inderdaad, oftewel de (flink) aangepaste opbouw van een bestaand type op het onderstel van het nieuwe type.

Alleen snap ik dan niet wat dit met de S2 station te maken heeft, die zal toch gewoon op het gewone S2 onderstel komen?

Bakkertje

Forumguru
Alleen snap ik dan niet wat dit met de S2 station te maken heeft, die zal toch gewoon op het gewone S2 onderstel komen?

De gewichtsverdeling van een station lijkt me toch aanzienlijk anders dan bij een twindoor. In dat kader kan ik me de rare constructie best voorstellen.

Overigens een erg fraai gezich met die dubbele eindpijpen..!

LenK

Forumguru
Wordt het zoiets?
2010_skoda_superb_wagon_2.jpg

MarcoO2

Forumguru
Van mij mag het! Uiteraard onder voorbehoud van hoe het er in het echt uitziet, maar dit is een mooie wagen!

Peterontheroad

Nieuw lid
Ik kan me vergissen, maar toen ik vanmiddag naar de Dauphine Libere zat te kijken (wielerwedstrijd) leek het wel alsof de jury reed in de SuperB combi. 't Is dezelfde organisatie als de Tour de France waar vorig jaar de gewone SuperB werd gebruikt.

Morgen weer kijken!

Bovenaan Onderaan