Superb II Stationwagen / Combi

Bakkertje

Forumguru
Ik weet het niet jongens. De achterkant op die spyshots lijkt gewoon TE veel op een Octavia. Moet nog een soort mule zijn.

Er zijn aardig wat details waarin ie flink verschilt tov een Octavia. Hoever de dakdragers doorlopen, de lijst om het achterste zijruitje, de golving in de motorkap. Ik denk dat dit de nieuwe combi is zoals ie straks ook in de showroom zal staan! Denk wel dat ze inderdaad getracht hebben hem op een Octavia te laten lijken met stickers e.d.

Ik kan nog niet echt zeggen of ik hem mooi of lelijk vind, de achterlichten zijn iig mooier dan die van de normale S2..

___JC___

Forumguru
De achterkant zoals in die foto's die ik posten is gewoon EXACT gelijk. Daar is verder geen tape op te zien ofzo. Ze kunnen toch een mule gemaakt hebben met de voorkant van een S2 en een achterkant van een O2? Juist om de achterkant is nogal veel te doen geweest de laatste maanden. Kan me voorstellen dat ze die juist zo lang mogelijk geheim willen houden.

En dat kleine fotootje van andrehj dan? Je kan er niet veel op zien maar wel dat de achterkant anders is dan een O2.

Blijft een beetje koffie dik kijken natuurlijk, maar ik denk dat dit m nog niet is.

EdK

Forumguru
het spreekwoord spreekt weer voor zichzelf !!

geduld is een schone zaak !

we zullen het pas weten zodra hij op de beurs staat of dat er persfoto's tevoorschijn komen bij Skoda

Voor de rest inderdaad wat JC al zegt: koffiedik kijken

___JC___

Forumguru
dus €1400,- extra voor de combi: dat wordt doorsparen....
Ik wil de achterkant wel eens zien, want laat dat nou het enige zijn wat ik niet mooi vind aan de sedan / hatchback versie.

Das best netjes toch EUR 1.400 meer? De achterkant blijft nog ff het best bewaarde geheim van Skoda volgens mij. Hoop wel dat ie snel leverbaar wordt in Nederland. Dan is het nog een optie voor mij als opvolger namelijk. Moet in februari 2010 een opvolger hebben..

wimZ

Lid
Als deze combi ook in september leverbaar gaat worden in nederland, ben ik geneigd om mijn bestelling om te zetten naar een combi.:crazy::crazy:

Maar ja, het zal wel januari 2010 worden voordat deze uitgeleverd gaat worden in NL.

joergarms

Senior Member
DE combi is, welke achterlichten dan ook, echt wel mooier dan de sedan.
Wij hebben dat formaat nog niet nodig, maar over een paar jaar zal ik elke smoes gebruiken om mijn vrouw over te halen zodat we een S Combi kopen:disc::disc:

plaza

Forumguru
dus €1400,- extra voor de combi: dat wordt doorsparen....
Ik wil de achterkant wel eens zien, want laat dat nou het enige zijn wat ik niet mooi vind aan de sedan / hatchback versie.

In het artikel geplaatst door andrehj over de IAAF wordt gesproken over 4 benzine motoren,
nl. 1.4 TSI , 1.8 TSI , 3.6 V6 en ????????
Wordt het de 2.0 tfsi ?
Wie weet en geeft het verlossende antwoord ?

Vacaro

Senior Member
Dat de Combi duurder is is toch normaal, je krijgt er twee zijraampies, een achterruitenwisser, en een bagage afdekscherm(oprolbaar) bij.
Maar achterklep van sedan is mss wel duurder dan combi door dubbele functie (sedan/hatcback). Afwachten....

___JC___

Forumguru
In het artikel geplaatst door andrehj over de IAAF wordt gesproken over 4 benzine motoren,
Wordt het de 2.0 tfsi ?

Ik hoop het wel in ieder geval....

EDIT
Ik lees hier net dat er maar drie benzinemotoren komen in de combi. :(

http://indianautosblog.com/2009/04/spied-skoda-superb-combi-test-mule

A total of 6 different versions of petrol and diesel engines will be offered, with layout ranging from a 105bhp 1.9 liter TDI to the top of the line 3.2 liter V6 coupled with VW’s DSG transmission.

plaza

Forumguru

EDIT

A total of 6 different versions of petrol and diesel engines will be offered, with layout ranging from a 105bhp 1.9 liter TDI to the top of the line 3.2 liter V6 coupled with VW’s DSG transmission.

Mmmm, welk artikel is het best geinformeerd ?
Of blijft het een mysterie tot Skoda zelf met de antwoorden komt ?
Commercieel gezien is het gat tussen 1.8 tfsi en de 3.6 V6 veel te groot.
De 2.0 tfsi zou er goed tussen passen met de nieuwste update van 211 pk

andrehj

Forumguru

EDIT

Die site klopt sowieso niet, want de 1.9 TDI komt (door de Euro 5 emissie-eisen) echt niet meer in de Kombi. Te verwachten is dat dit gat door de 1.6 TDI opgevuld wordt.

plaza

Forumguru
Wordt het de 2.0 tfsi ?

Als ik het goed heb gelezen op de duitse site , is de 4 e benzinemotor
de oude 1.8 turbo met 15o pk, das dan balen tot nu toe

___JC___

Forumguru
Huh? De oude 1.8T? Das toch niet logisch? Die kan wel gechipt worden naar 230pk natuurlijk, dan pas ie mooi tussen de 1.8TSI en de 3.6. Maar ff serieus, kan me niet voorstellen dat ze zo een oude motor in een nieuw model doen. Dan hadden ze nog beter de 1.4TSi met 140pk kunnen doen.

sitechris

Donateur
is ook niet logisch, gat tussen de oude 1.8T en de nieuwe is slechts 10 pk. Denk eerder dat als er een vierde bijkomt, dit de 2.0 TFSI is of inderdaad de 140 pk 1.4 TSI is.

plaza

Forumguru
is ook niet logisch, gat tussen de oude 1.8T en de nieuwe is slechts 10 pk. Denk eerder dat als er een vierde bijkomt, dit de 2.0 TFSI is of inderdaad de 140 pk 1.4 TSI is.

Als je op de site die andrehj gebruikt, en dan gaat naar "neu wagen "
oftewel nieuwe auto , ga naar skoda superb, dan kun je uit 4 motoren
kiezen , nl : 1.4 tsi, 1.8 T, 1.8 tfsi en de 3.6 V6
Met de 1.8 tfsi met Milltek, chip en octaan 100 kom je trouwens ook aan
+/- 250 PK en 385 NM .

andrehj

Forumguru
Als je op de site die andrehj gebruikt, en dan gaat naar "neu wagen "
oftewel nieuwe auto , ga naar skoda superb, dan kun je uit 4 motoren
kiezen , nl : 1.4 tsi, 1.8 T, 1.8 tfsi en de 3.6 V6
Met de 1.8 tfsi met Milltek, chip en octaan 100 kom je trouwens ook aan
+/- 250 PK en 385 NM .

Dat rijtje betreft auto's zoals die dit jaar in Dld te verkrijgen waren. En daar staan de oude Superbs I ook nog tussen (let maar op de technische gegevens als bijvoorbeeld wielbasis (radstand)). Dit heeft helemaal niets met de aankomende Combi te maken.

plaza

Forumguru
Dat rijtje betreft auto's zoals die dit jaar in Dld te verkrijgen waren. En daar staan de oude Superbs I ook nog tussen (let maar op de technische gegevens als bijvoorbeeld wielbasis (radstand)). Dit heeft helemaal niets met de aankomende Combi te maken.

Dan heb ik niet verder gekeken dan m'n neus lang is.
Dus we maken nog steeds kans op de 2.0 Tfsi ???

Bovenaan Onderaan