Superb III Hatchback Style Businessline van Tuulster (Eibach verlaagd)

Tuulster

Forumguru
De steun is vrij makkelijk te installeren als je weet waar je moet zijn.
Daarom ;):

  • Trek de zwarte dorpellijst vanaf de voorkant voorzichtig naar boven los. Helemaal verwijderen hoeft niet, voor de helft los is voldoende
  • Verwijder het klemmetje aan de achterkant van de hendel om de motorkap open te maken. Dit gaat het makkelijkste met een schroevendraaier
  • Verwijder de hendel om de motorkap open te maken
  • Trek nu het paneel daarachter voorzichtig los maar verwijder eerst de schroef die onder het afdekdopje zit.
  • Nu druk je de twee palletjes waarmee de oude voetsteun vastzit aan de linkerkant naar achteren en je kunt de oude voetsteun verwijderen
  • Plaats vervolgens de nieuwe voetsteun en herhaal alle bovengenoemde handelingen
  • VOILA!
BEFORE:
Sportpedalen 4.jpg


AFTER:
voetsteun2.jpg
 

Tuulster

Forumguru
30.000km.JPG

Tijd voor de eerste beurt! :D

Eigenlijk na 30.000km weinig bijzonderheden te melden wanneer hij donderdag aan de stekker mag in de garage.

Punten van aandacht:
  • Behoorlijke oliedorst; 2 liter bijgevuld op 30.000km
  • Een, af en toe, klemmend klepje van het dashboardkastje
  • Een rammelend klepje van het bakje linksonder, naast het stuur
  • (Te) veel windgeruis bij de A-stijlen
Als dit het nou is......
Ik kan alleen maar stellen dat ik ongelofelijk tevreden ben over de wagen na deze kilometers :jaja: :thumbsup:
 

Tuulster

Forumguru
Inmiddels al weer op de 33.000 km staan en de eerste beurt achter de rug.

Opmerking en actie van de dealer op bovenstande opmerkingen van mij:
  • Olieverbruik is normaal, niets bijzonders aan. "We zetten een extra litertje achterin"
  • Dashboardkastje is afgesteld, geen last meer
  • Klepje is met band beplakt. sluit nu veel strakker en geen resonantie meer
  • Aan het windgeruis is niets te doen, portieren staan op zijn strakst. Is dus een producteigenschap.....
Al met al dik tevreden. Alleen dat windgeruis bij de A-stijl vind ik wel een dingetje. Dit is echt meer dan in mijn Sup II
Daarnaast heb ik sinds en week ook de "kachelpijp brom" in het midden van mijn dashboard. Erg irritant!! Even een afspraak voor maken, schijnt redelijk snel te verhelpen zijn.....
 

Level42

Forumguru
Ach ja, zijn ook liefhebbers he :D

Zit net even over jouw uitlaatjes te lezen en foto's te kijken.....echt super mooi !
 

Level42

Forumguru
Mooie plaatje!!
Ik moet zeggen dat de uitstraling van de Superb III prachtig overeind blijft naast een Tesla!:jaja::thumbsup:
ik ga alleen wel nog even doorsparen om hem een paar centimeter lager te leggen...:D

Bekijk bijlage 43534
Tesla's.......dat zijn die auto's die ik nooit boven de 90 zie rijden om maar zover mogelijk met een ladinkje te komen toch ?

Daar heb jij geen last van !

Jij rijdt wel erg zuinig zeg, ik kom echt niet verder dan 1 op 17,1
Das hetzelfde als ik met mijn O2 DSG 1.6 105 PK deed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

Level42

Forumguru
De steun is vrij makkelijk te installeren als je weet waar je moet zijn.
Daarom ;):

  • Trek de zwarte dorpellijst vanaf de voorkant voorzichtig naar boven los. Helemaal verwijderen hoeft niet, voor de helft los is voldoende
  • Verwijder het klemmetje aan de achterkant van de hendel om de motorkap open te maken. Dit gaat het makkelijkste met een schroevendraaier
  • Verwijder de hendel om de motorkap open te maken
  • Trek nu het paneel daarachter voorzichtig los maar verwijder eerst de schroef die onder het afdekdopje zit.
  • Nu druk je de twee palletjes waarmee de oude voetsteun vastzit aan de linkerkant naar achteren en je kunt de oude voetsteun verwijderen
  • Plaats vervolgens de nieuwe voetsteun en herhaal alle bovengenoemde handelingen
  • VOILA!
BEFORE:
Bekijk bijlage 49593


AFTER:
Bekijk bijlage 49594
Uh.....ik heb net mijn pedalen setje geplaatst zonder dat loshalen van schroeven en klemmetjes.....en hij zit toch prima.....ligt dat aan mij ? :D of zit er nu iets heel fout zonder dat ik het weet ;);)
 

Tuulster

Forumguru
Zat er geen opstaande rand op de voetsteun dan die onder het paneel bij de motorkapontgrendeling geschoven moest worden? :arghh:
 

Level42

Forumguru
Mmmm, nou er zat een "gleuf" die je over de rand van het zijpaneel moet schuiven, tenminste dat dacht ik en zo zit het nu ;)
 

Tuulster

Forumguru
De opstaande rand, links, zit bij mij achter het paneel. Net zoals de originele voetsteun zat.....
De gaten moesten in klemmetje gedrukt worden achter het paneel..

20160408_120729.jpg
 

Level42

Forumguru
O uh....ik zie wat je bedoelt....mmmmm.....uhhh....hihi.....geen idee...zal het eens nakijken zo ;)

Zit trouwens net op Superskoda naar de originele pedalen daar te kijken en.....55 voor de voetrust, 60 voor de pedalenset....bij elkaar 115 en daar komt denk ik nog verzenden bij ? Voor dus meer dan 100 euro minder doe ik het wel met de Chinese kopietjes.....de ongetwijfeld aanwezige detailverschillen zie je toch niet vanaf de bestuurderspositie ;)
 
Bovenaan Onderaan