Superb III Hatchback Style Businessline van Tuulster (Eibach verlaagd)

B.Stuurder

Forumguru
Die verlaging 30 mm klopt niet. Als je 15 mm invult dan kom je redelijk uit zoals in werkelijkheid.
Maar zelfs onverlaagd al prachtig!
 

Tuulster

Forumguru
Verhaal is eigenlijk simpel @B.Stuurder. Koop ik ze in 19 inch moet ik ook het rubber zelf kopen en vervangen bij slijtage.
Mijn huidige lease regeling is op 18 inch. Als ik alleen de velgen zelf koop komen mijn zomerbanden uit de opslag er op, kost met niets. De Pegasus blijven dan met winterrubber in de opslag. Deze worden nu nog ieder seizoen omgezet.

Dit grapje mag best iets kosten maar 19 inch wordt me te gortig.....:jaja: ;)
 

Tuulster

Forumguru
Dit is ook een prima alternatief voor de BBS'en, zijn van Brock (RC design). Ze zijn wat donkerder en de spaak staat wat rechter.
Waarschijnlijk wel een stuk goedkoper dan de BBS en de BBS heb ik ik nog niet kunnen vinden, heb wat info mailtjes verstuurd, het is een gloednieuw model....

upload_2017-1-22_19-25-26.png


upload_2017-1-22_19-26-14.png

upload_2017-1-22_19-27-42.png
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tuulster

Forumguru
Ben inmiddels weer een stuk verder met de BBS velgen en de conclusie is.......... voorlopig niet leverbaar! :cry: :nono:

Dit is een gloednieuwe model van BBS maar de productie is nog niet gestart door capaciteitsproblemen of eigenlijk luxe problemen. BBS maakt wielen voor Porsche en die zijn momenteel zo succesvol, vooral de Macan, dat BBS weinig productie draait voor eigen huisvelgen.......

Ik kan ze bij de leverancier in backorder bestellen maar hij geeft aan dat het zo maar nog maanden kan duren.....:tongue:
 

Tuulster

Forumguru
Maaaaaaar volgens mij heb ik een prachtig alternatief gevonden in deze velg. :D
(Stiekem lijkt hij nog meer dan de BBS op de gedroomde RS6 velg.)

808a8e6f2fd548088a1502aa68ef3e9d3d3c1996.png

NIU is een Italiaans kwaliteitsmerk dat een prachtige lijn velgen maakt.
http://www.niuwheels.it/en/
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

octavia-gek

Actief lid
Smaken verschillen maar ik vind deze ook persoonlijk wel erg mooi
duits fabrikaat: AEZ Raise
met speciale goedkeuring voor Skoda
zeer goede kwaliteit
en aanzienlijk goedkoper dat BBS
eventueel via mij te bestellen
aez_raise_tilted.png aez-raise-aluminiumfälg_3.jpg aezraise5gmfpxw.jpg
 

Tuulster

Forumguru
Even twee technische vragen.

  • De diameter van de naaf van een Superb is 57,1, toch?
  • De bovenstaande velgen zijn verkrijgbaar in ET 43 of 46. Standaard heeft de Superb 45 en ik heb er ook Spacers onder zitten ( voor 10 achter 12) kan ik nou nog breder gaan met 43? Of moet ik accepteren dat de velg iets naar binnen komt met 46
:pardon:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan