Superb l in de spotlights...

hallo allen,

ik overweeg serieus om een skoda superb 1.9 TDI van 96KW/130PK aan te schaffen!!! al wie met dit model ervaring heeft mag hier gerust de voor en nadelen bijbrengen en is het echt waar dat het nexus navigatie geheel 't zo slecht doet???? /forum/images/graemlins/frown.gif

Wiseguy

Actief lid
waarom ga je niet gewoon voor de nieuwe Octavia 2? En anders even wachten op een nieuw model van de Superb...? Op dit moment ga je een oud model aanschaffen....

Octaviarijder

Actief lid
Ondanks dat je misschien wat model betreft een wat oudere auto aanschaft, krijg je nog steeds heel veel waar voor je geld. De ruimte voor de onderdanen achterin is onovertroffen en het rijgedrag kan zich nog steeds meten met huidige modellen.

Wiseguy

Actief lid
Klopt, maar als je even wacht, heb je zowel het nieuwste model, als alle luxe.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Octaviarijder

Actief lid
Enig idee wanneer de nieuwe Superb gaat komen? Grote kans dat ie wel behoorlijk duurder wordt dan de huidige, die natuurlijk een aangepaste Passat was. Als ze met een echt eigen model komen, zitten daar natuurlijk hogere kosten aan.

ik zie heel graag kwa uitstraling en vormgeving de nieuwe O2, maar is daar voldoende plaats in voor 4 volwassenen personen=4 maal stevige mensen /forum/images/graemlins/grin.gif +bagage??? ik heb nog niet de kans gekregen om er even plaats in te nemen!!!! wel in de superb!!! maar zoals gezegd; 't is een oud model van de passat, maar heeft volgens mij dan ook al de kinderziektes overwonnen en is volgens ik links en rechts hoor een zeer aangename motor!!! aan jou om mij te overtuigen voor de nieuwe O2!!!!

Ik vraag me af OF er wel een nieuwe Superb komt. Ik kan me een interview van een 2 jaar geleden herinneren met een hoge Skoda-baas die zei dat het hierbij blijft.
En laten we eerlijk zijn: ik heb de Superb altijd een overbodig model gevonden. Misschien leuk voor het prestige, maar ik zie er nooit één rijden (en ik woon nog wel in Leusden). Het zal me niks verbazen als de Superb zwaar verliesgevend is. Een MPV-achtige wagen, dat zou leuk zijn.

In het laatste L&K magazine stond een goede reden voor aanschaf van de SuperB. "Dan kan mijn vriendin ook onze auto besturen met de caravan erachter, het maximaal te trekken gewicht is nml. hoger".

Ik denk dat de auto aan taxibedrijven nog het meest verkocht is. Er is zelfs een speciale taxi editie.

AMBIO2

Actief lid
Wat de ruimte in de 02 betrefd, naar mijn
idee is de ruimte voor 4 volwassenen meer
dan voldoende. De kinderen verzuipen
achterin. En dan de kofferruimte het is net
een soort echoput. ( /forum/images/graemlins/confused.gif )

owké!! bedankt alvast iedereen hier voor julie geweldige reacties!!! maar ik geloof toch dat ik zeer binnenkort eens bij de dealer binnenspring en een volledige uitleg vraag over de NEW OCTAVIA!!!!vooral de 1.9 TDI interesseerd me ook wel geweldig maar dan in combi uitvoering! één enkel ding had ik nog graag geweten: het fameuze 1.9 TDI blok van 77 kw is dat<< ik vraag wel over 't algemeen>> een olie drinker of niet??? ik weet dat sommige motoren die zoals ze bij ons zeggen op een maandag gemaakt zijn maar ik bedoel over 't algemeen???

Exciter

Administrator
SuperB heet niet voor niets zo. Hij is het echt! Het is gewoon een heel luxe auto. Zelf zal ik hem echt overwegen, als ik in die klasse ging zoeken.

Ik heb in ieder geval niet het geval dat mijn Fabia 1.9 TDI op een maandag gemaakt is. Ik moet toegeven dat ik tussen 2 onderhoudsbeurten in soms wat olie moet bijvullen (een half litertje of zelfs minder) maar vind dit niet overdreven. Mijn garagist zegt zelfs dat dit volkomen normaal is voor een TDI-motor. Dit zal me er in ieder geval niet van stoppen binnenkort een New Octavia Combi te kopen met een 1.9 TDI. Die motor heeft overigens genoeg kracht en koppel om de Octavia aan te drijven.

Hetzer

Forumguru
ik heb een abbonnement op de autoweek dus ik zie hem binnenkort wel in de bus verschijnen!!!!!

VEEJAY

Forumguru
wanneer komt er nou een nieuwe? Ik zeg geef hem de accenten van de O2 maar maak hem nog dikker!

Hetzer

Forumguru
ik mag ook aannemen dat de Superb-2 weer een echte dikke Uber-Skoda gaat worden /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Karstieman

Forumguru
Laatst was ik in Brussel en daar rijden gigantisch veel zwarte Skoda Superb Taxi's !!!
Zeker de moeite waard om eens lekker een ritje in te maken /forum/images/graemlins/smile.gif

Bovenaan Onderaan