Te verkrijgen accessoires - velgen - navigatiesysteem modeljaar 2016 Fabia III

nisuthai

Forumguru
Dat zal wel gedaan zijn om het gewicht te besparen dat het er niet bijgeleverd is voor de goedkeuring i.v.m. de wegenbelasting, anders zou ik niet weten waarom andere landen wel en in Nederland dan zonder iets anders kan ik niet bedenken.
 

Ron467

Actief lid
bedoel je zo een plaat? (zie originele post)
die kost 36 euro bij de dealer
kijk eindelijk een i.m.o. zinnige toevoeging.
Groepsinkoop?

denk dat, als je ´m laat monteren, (6 boutjes?) meer dan het dubbele kwijt bent....

net ook even onder mijn TSI gekeken en inderdaad zo een schunnig groot gat als bij internetboarder.
 

andrehj

Forumguru
Vóórdat je de plaat van de TDI gaat monteren, zou ik toch het volgende even afvragen: Hoe wordt de warme lucht rond de motor afgevoerd? Want de koellucht die via de radiator (en condensor) de motorruimte binnenkomt, moet wel weer weg kunnen. Naar boven gaat dat niet, omdat daar over het algemeen afdichtprofielen zitten. naar de zijkanten en naar achteren kan ook niet (ivm spatborden en schutbord). De enige mogelijkheid is dus naar beneden.
En vanwege het lagere rendement van een benzinemotor t.o.v. een diesel, is er bij de TSI in principe meer koelcapaciteit nodig.

Ik bedoel, het kan natuurlijk een ordinaire bezuiniging zijn (net als het weglaten van de geluiddempende matten onder de motorkappen van de TSI O2's en S2's), maar er zou toch ook een technische reden kunnen zijn waardoor deze matten niet worden gemonteerd.
 

andrehj

Forumguru
Het blijkt volgens de ADAC test van de Fabia 3 Combi dat er onder sommige type's (o.a. de diesel uitvoeringen) een bodemplaat (onder de motor) aanwezig is. Onder de Nederlandse 1.2. TSi niet, zo heb ik laatst kunnen constateren.
Heb je een link naar zo'n test? En betrof die test een TDI of een TSI? Want dit soort verschillen vind je normaliter niet tussen landen, maar tussen motoriseringen. Zo was het een paar jaar geleden ook bij de dempingsmatten onder de motorkap van de TSI's: Die verdwenen vanaf MJ 2012 bij alle TSI's, ongeacht voor welk land deze waren.
 

nisuthai

Forumguru
@andrehj bij mij in TSI uitvoering zit er wel geluiddempende matten onder de motorkap af fabriek, dus het zal er ook nog mee te maken hebben welke uitvoering het is, want onder de 90 pk motor van de First Edition Style hebben hem wel, de goedkopere uitvoeringen weet ik niet, of die er mee uitgevoerd zijn.
 

andrehj

Forumguru
@nisuthai : Je haalt nu twee dingen door elkaar. Deze discussie ging over het ontbreken van de motorbeschermingsplaat ONDER de motor bij sommige F3's. Die ontbrekende geluiddempingsmatten BOVEN de motor (onder tegen de motorkap aan) bij de O2's en S2's TSI's haalde ik alleen aan als voorbeeld van kostenbesparingen en hebben dus niets met de F3 te maken.
 

SUBR

Lid
ADAC (= Duitse ANWB) autotesten en meer: https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/default.aspx
Het betreft een testverslag van de Faab 3 TSi.

@andrehj Ik voorzie geen warmteprobleem door montage van een onder-plaat (motorbeschermingsplaat). Een TSi (1200 of 1400) ontwikkelt, mede door z'n zuinige verbranding niet zoveel warmte. Hooguit een potentieel probleem bij een het slepen van zwaardere lasten (caravan). Ik denk dat het weglaten van isolatie of de onderplaat niets meer is dan kostenbezuiniging (kosten onderdeel en montagetijd).
 

SUBR

Lid
@Peter-036 Ik hoop niet dat jouw uitlaatspruitstuk ooit zo heet wordt.... :thumbsdown: De (met name uitlaatgas aangedreven) turbo (50.000-100.000 toeren) kan roodheet worden, maar het uitlaatspruitstuk :arghh:
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
dat kan wel hoor heren ... maar misschien niet bij onze kleine torretjes

voorbeeld: dit oud BMW blok uit de racerij

a003c704ff1ef09a656599f3fea7a09e.jpg


of dit Kawasaki motorblok

HORSEPOWER.jpg
 

EdK

Forumguru
maar bij zo'n roodgloeiend uitlaat spruitstuk zou je in de winter periode geen koude wagen meer mogen hebben, mits de warmte goed word opgevangen en benut......:pieker:
 

SUBR

Lid
...... kortom, bij montage van een onder-plaat (motorbeschermingsplaat) zijn er geen thermische problemen te verwachten ;)

@Joske mooie plaatjes trouwens, zelfs zonder geluid indrukwekkend :jaja:
 
Bovenaan Onderaan