Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Tees

Donateur
Wat zou je denken dat dit grofweg kost @Cordoba?

Ik heb ooit bij de Faab eens een lange (~15 cm) kras/deuk in t achterspatbord laten fixen voor ik meen €650. Was verzekeringswerk (fietser tegenaan gereden toen ie geparkeerd stond), dus ik heb toen nooit verder gekeken. Maar als ik nu google, denk ik dat dit eerder €300 of zo gaat zijn?

Cordoba

Forumguru
Kosten zijn vooral afhankelijk of men zoveel mogelijk geld uit je portemonnee wil halen, of je een beetje wil matsen. Als je veel geluk hebt misschien voor 100-150 euro te fiksen, wil men vooral geld binnenharken, kan het makkelijk 200-300 euro worden. Soms met acties kun je voor pakweg 25 euro uitdeuken zonder spuiten laten doen, maar die laten dit soort lastige zaken dan meestal zitten onder het mom van 'kost te veel tijd/moeite voor actiebedrag'. Spotrepair (dus alleen de lak) zul je ook al snel in de orde van 100 euro uitkomen. Als je spotrepair niet laat doen, kun je er ook nog voor kiezen om zelf de lak zo goed mogelijk te herstellen, daarvoor kun je dan het beste een spuitbus op kleur laten maken, waarbij blanke lak én kleurlak vervangen worden door de lak uit de spuitbus (dus geen aparte blanke lak). Bij zo'n spuitbus (je kunt ook voorzichtig met een penseeltje of touch-up stick de lak aanbrengen) heb je wel iets kleurverschil met de originele lak, maar altijd beter dan wat je zelf met kleurlak en blanke lak voor elkaar krijgt.

Voor de goede orde: met spotrepair zal het beslist niet onzichtbaar worden, maar wel onopvallend.

• Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
met spotrepair zal het beslist niet onzichtbaar worden, maar wel onopvallend.
Met andere woorden, jij weet waar het precies zit en blijft er vanaf vandaag je er aan ergeren.....
Terwijl degene die hem zou overkopen er volledig voorbij loopt.....

Noemen ze meen ik iets wat tussen de oren zit.....

• Leuk

Tees

Donateur
Als t niet zo zichtbaar meer is én goed beschermd, ben ik al heel tevreden hoor. Uiteindelijk is een auto voor ons een gebruiksobject, maar wél eentje waar ik zuinig op ben. Dus een krasje hier en daar of wat steenslag kan ik prima mee leven, maar deze is wel echt lelijk...

Kanerr

Forumguru
Is het nou de motorkap of zijscherm? Als het motorkap is, kan het best zo zijn dat ze de motorkap dicht wilden doen en nog gereedschap eronder vergeten waren en erna terug geduwd hebben. Er lijkt meer gebeurd te zijn dan alleen iets op laten vallen..

Sterkte met afhandeling :nono:

• Leuk

Tees

Donateur
Tis bovenop het zijscherm, cm of 10 van de motorkap af. Ik werd net gebeld door de garage, dat ze t graag zelf willen zien en dan samen bedenken of t in de garage gebeurd kan zijn. Ik ga donderdag langs (vandaag en morgen is t veel te druk op m'n werk). Klonk iig vriendelijk en constructief, wordt vervolgd!

Rosinfield

† In Memoriam
Succes! Als het daar gebeurd is, zal het degene die het heeft veroorzaakt, niet ontgaan zijn. En heeft hij het bewust verzwegen. Dan is het ook wel heel waarschijnlijk dat hij in dat geval desgevraagd zal ontkennen.

Tees

Donateur
Zeker Menno, ik verwacht dan ook niet meteen een mea culpa. Maar die receptionist die ik sprak zei iig wel dat we dan samen kunnen kijken hoe dit veroorzaakt kan zijn. Dat klinkt wel dat als zij het aannemelijk vinden dat dit in de garage (of iig met motorkap open, zoals ik denk) gebeurd is, dat er iets mogelijk is.
We gaan t zien donderdag!

Tees

Donateur
Zojuist bij de garage langs geweest, was een kort bezoekje: één van de receptiemedewerkers heeft er even naar gekeken, gevraagd wat er vervangen was, en toen zei 'ie vrij snel "Wat een rare deuk, hij lijkt idd wel van binnenuit te komen. Nou meneer, dit gaan we in orde maken". Maandag kan ik 'm brengen, eind van de week is 'ie dan weer gefixt. De perfecte oplossing dus, dan weet je weer waarom je wat meer betaalt bij zo'n garage.

Thijs4motion

Forumguru
Dit wordt netjes opgelost. Het scheelt wel dat je hier al langer klant bent. Als je van garage maar garage hopt om de laagste prijs te krijgen dan hoef je deze service niet te verwachten

Tees

Donateur
Mee eens Jefrey, elke garage die schade veroorzaakt zou dit netjes moeten oplossen. Maar er zit wel een kern van waarheid in wat @Thijs4motion zegt, dat het helpt om ergens al langer klant te zijn. En als je altijd op zoek gaat naar de laagste prijs, dan weet je ook wel zeker dat je dit soort service lang niet overal gaat krijgen.

En deze garage is zeker niet de goedkoopste, maar ik weet wel dat ze altijd A-merk onderdelen gebruiken en goed werk verrichten. En naar nu blijkt maken ze het beloofde serviceniveau dus ook waar.

Rosinfield

† In Memoriam
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk. Hert punt was denk ik dat kans groter is dat het zo wordt opgelost, wanneer je vaste klant bij een dealer bent. Dat lijkt mij ook een juiste inschatting.

EdK

Forumguru
En deze garage is zeker niet de goedkoopste, maar ik weet wel dat ze altijd A-merk onderdelen gebruiken en goed werk verrichten. En naar nu blijkt maken ze het beloofde serviceniveau dus ook waar.
Dat soort zaken blijven in algemeen langs bestaan, doordat ze weten wie Tees is weten ze ook dat hij de boel ook niet bedonderd !
En zodoende zijn zij ook een stuk coulanter !
Ik kom nu ook al vanaf me eerste Skoda bij deze dealer, en ja het familie bedrijf is overgenomen en dat bedrijf is nu ook weer overgenomen.
Maar de verkoper , de persoon waar ik me afspraken mee maak voor onderhoud en 2 monteurs ken ik van het familie bedrijf al.
We weten van elkaar wat we aan elkaar hebben, en met de verkoper ben ik er altijd uitgekomen als het weer tijd was dat ik wat anders wilde.
Met de planner van de afspraken heb ik één keer een redelijke aanvaring gehad mbt een rekening, maar zijn we netjes uitgekomen en nu staan we elke keer een praatje te maken op een leuke en fijne manier.
En de monteurs, in tijd van familiebedrijf hebben ze wel zelf gebeld omdat ze niet excact begrepen wat ik met een probleem/storing bedoelde.
Nu mogen ze dat niet meer (groot bedrijf( helaas)), maar 1 van de twee doet nog steeds wel het onderhoud aan me wagen...

En bij dat soort bedrijven blijf je dus terugkomen, en vaak is het zo dat het personeel het bedrijf maken en niet de naam oid

Tees

Donateur
Dan nog wat ander leuk nieuws: van de week kwam ook m'n bestelling van Kopacek binnen! Geen luier- of TV-doos, wel een beetje teleurstellend na alle mooie verhalen ;)

1644066888460.png

Maar wel de spullen die ik wou, nieuwe matten en een kofferbakschaal. De matten spaar ik nog heel eventjes tot na de schadeherstel, maar de kofferbakschaal ligt er nu in. Beetje gek dat er wel een verdieping is voor de 4 beugels, maar geen uitsnede, en de verdieping is niet diep genoeg om de schaal vlak te laten liggen. Ik wil die beugels wel beschikbaar hebben om eventuele grote lading vast te sjorren, dus maar even het stanleymes erin en alles ligt nu zoals het moet :jaja:

20220203_100520 (1).jpg

20220205_140446.jpg

Tees

Donateur
Vanochtend een belletje van de garage, de IJsvogel is weer heel! De deukjes zijn niet meer te zien, het lakwerk is niet 100% perfect, maar goed. Zijn nog 2 kleine witte stipjes te zien die onder de blanke lak lijken te zitten, blijkbaar niet helemaal goed gegaan met de kleurlak aanbrengen. Jammer, maar wel 1000x beter dan het eerst was. En tis iig wel netjes beschermd zo.

Nu weer gewoon genieten van de wagen en dit akkefietje uit m'n hoofd zetten. Ik zal ook de enige zijn die het ziet...

Bovenaan Onderaan