Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

EdK

Forumguru
Fijn dat het zo is opgelost en verholpen.
Ben alleen eigenlijk benieuwd of ze hebben toegegeven dat de monteur een foutje heeft gemaakt !?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Niet expliciet, maar ze twijfelen ook niet. Toen ik m inleverde maandag, toen hadden we t er nog een beetje over en die receptionist zei toen dat als ze twijfelen over een schade, dat ze dan de camerabeelden terugkijken of de schade al te zien was toen de auto gebracht werd. Was blijkbaar 1x voorgekomen een paar jaar terug, en toen bleek die schade er idd al te zitten.
 

EdK

Forumguru
Was blijkbaar 1x voorgekomen een paar jaar terug, en toen bleek die schade er idd al te zitten.
Ja er blijft altijd kaf onder het koren...
En geef ze inderdaad geen ongelijk dat men beelden terugkijkt.
Maar hun instelling naar de klant toe is netjes, en kan menig dealer een voorbeeld aan nemen.
Maar denk dat doordat je vaste klant bent het ook in je voordeel speelt, dit omdat men ongeveer weet wat men aan je hebt...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Poeh, balen van die schade zeg! Misschien gebeurd met de luchttol die ze van de grond gepakt hebben en te kort langs de auto af richting het motorcompartiment bewogen?

Belangrijkste is nu dat het naar tevredenheid opgelost is! Kunnen veel bedrijven wat van leren.

Over je kofferbakmat; dit is logischerwijs zo gemaakt. Het is namelijk een mat die behoorlijk wat vocht ‘in de schaal’ kan houden. Met gaten erin zou vocht hierdoor weg kunnen lopen. Geen idee of je regelmatig natte spullen in de kofferdeksel vervoert, anders niks met het Stanleymes uitsnijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ah jah, natte spullen had ik niet over nagedacht. Overigens zit er ook nog een randje van zeker een centimeter naar de bovenkant van die verdiepinkjes voor de beugels, dus er zal niet zomaar water in lopen.
Maar ik vervoer over het algemeen geen zwembaden, het ergste is nu de fietsjes van de kinderen en soms de wandelwagen. Die kunnen aardig vol modder en zand zitten, dat wou ik een beetje ui de bekleding houden.
 

Tees

Donateur
Ik moest nog een paar dingetjes bestellen bij Winparts (nieuwe gasveren voor de achterklep en electrolijm om 2 lijntjes van de achterruitverwarming te fixen), dus toen heb ik toch maar een sieruitlaatstuk in t mandje gestopt :bloos:
Eigenlijk vind ik t onzin, extra opsmuk aan de buitenkant, maar t bleef toch een beetje in m'n hoofd zitten. En voor €20 dacht ik 'ach, we bestellen m, als ik t niks vind als ik m pas, dan stuur ik m terug'.

Heb nu deze besteld:
TRX-02_0_pr_m.jpeg
Toch glanzend RVS, niet iedereen kan t waarderen, maar als ik dan toch zoiets doe, dan wil ik t OEM+ hebben, en de O2 is gewoon geleverd met glanzend RVS uitlaatstukken (alleen dan van die brede, 150mm of zo, dat vond ik wat overdreven voor een 1.2 TSI).
 
  • Leuk
Waarderingen: EJS

Tees

Donateur
Dit is wat er origineel verkrijgbaar is voor de O2, Menno. Als je bedenkt dat de originele pijp 50 mm is deze wel 120-150mm breed.
fdc610003-2.jpg

Ik had laatst al gezien dat er naast de uitlaat nog een extra inzetstuk in de bumper zit, die kan je dan verwijderen en deze erop zetten, dan vult ie die ruimte redelijk netjes op. Maar dit vind ik dus een beetje overdreven voor een 1.2TSI
 

JPs_OC2

Forumguru
toch maar een sieruitlaatstuk in t mandje gestopt :bloos:
;) Beetje opsmuk mag best en 't staat gewoon goed :jaja:.

Heb ff niet de juiste maat qua diameter onder handbereik maar 't lijkt op wat ik onder m'n O2 had zitten.

1645815981363.png

Benieuwd hoe 't op de IJsvogel staat!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Dat lijkt idd op de Sport Exhaust die Skoda leverde op de O2 (ook verkrijgbaar bij Kopacek, maar volgens mij past de niet op de 1.2 TSI, is een slagje dunnere pijp).
Ik schat in dat degene die ik besteld heb vergelijkbaar is qua maat en vorm, maar dan dus een enkele pijp.
 

EdK

Forumguru
Die op de Yeti klemde met een soort klemveren.
Alleen moest wel de bochtjes in de bestaande pijp toendertijd afzagen.
En dat viel toen best tegen daar t RVS was...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Daar moet ik idd ook nog eens naar kijken als ik die tip heb, hoe veel ik de huidige pijp moet inkorten.
Kheb vorig jaar wel de einddemper van de F1 vervangen, dat was sowieso lastiger omdat je daar minder werkruimte had (tussen de warmteschilden), met een haakse slijper kwamen we niet verder dan 2/3e, de rest moest met de hand.

Ik had gelezen dat je hier de demper uit de rubbers kan wippen, en dat je dan genoeg ruimte hebt om te slijpen (dat is de officiële manier volgens Skoda)
 

EdK

Forumguru
Hoeveel ik heb ingekort weet ik niet meer precies !
Weet wel dat het 2 verschillende maten waren.
Maar het is gewoon 10 keer meten en dan pas inkorten.....
Want teveel eraf en je ziet hem niet meer......
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Iets te lang is ook niet erg, dat scheelt dan weer! Er zit bij mij ook geen knik in, dus ik kan m er gewoon overheen schuiven en zien wat goed staat, en dan aftekenen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JPs_OC2

Forumguru
Heb toen ook de sierstukken over de uitlaatpijpjes geschoven om te kijken of er iets af moest maar dat bleek niet nodig.
Ruimte genoeg. Dus wie weet? Misschien hoeft er niets af.

Je kunt de originele pijpjes trouwens zien zitten op de foto die ik hierboven heb gepost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Wat heb je weer een massel daarmee......
Ach ja een ieder krijgt wat hem toekomt blijkbaar....:koffie:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan