Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Kanerr

Forumguru
Zozo @Tees ben je nou optisch aan het tunen? Jij?! ;)

Ik vind het erg knap, zo een mooi glimmend eindstukje op een comfort/luxe auto. Past goed bij de rest en bij je kleur :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
ZOu eens contact opnemen met @JeSko of die nog wat op de planken van zijn stelling heeft liggen.....
Zou zo maar eens kunnen.......:koffie:
:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Net weer even de OBDeleven ingeplugd voor de reguliere check op foutcodes. Ben zeer tevreden dat de foutcodes van intermittent geen signaal in de bestuurderdeur weg zijn gebleven sinds ik de stekkers in de deur heb losgehaald en ingespoten met contactspray.
Verder een fout op beide knipperlichten voor, maar die zijn al een paar maanden terug vervangen in de garage (versleten oranje coating), dus dat is verklaarbaar.

Alleen heb ik nu weer een al eerder geziene intermittent fout op de airco recirculatie klep 'Actuator jammed' (B108B71). Ik zou nog eens de Live Data kunnen uitlezen, maar zou het zin hebben de kleppen te recalibreren (Basic Settings)? Of kan dat evt op de een of andere manier kwaad (zoals bij een gasklephuis dat alleen gecalibreerd schijnt te mogen worden als ie schoon is)?

Edit: net even de Live Data erbij gepakt en een paar keer recirculatie aan en uit gezet. Leek niets aan de hand, ik hoor t geluid veranderen, enige is dat de grenswaarden niet helemaal klopten. Dus toch maar een basic settings gedaan (via de hardware-matige manier: AC en lucht naar boven paar seconden ingedrukt houden) en toen werd dat idd ietsjes bijgesteld. Maar zien of t nu nog terug komt!
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
En dan nog een ander VCDS-vraagje: ik lees voor de O3 en S3 en andere wagens op t MQB platform dat er zoiets is als een 'Audi throttle mod', en daar zijn 2 (verschillende en mogelijk complementaire) wegen voor: in Engine (1) long coden, byte 0 van 01 naar 02, of in Steering Assistance (44), adaptation driver profile naar linear.

Nu heb ik in de Engine coding gekeken, maar byte 0 staat bij mij op 00, dus dan krab ik me al even achter de oren. Steering Assistance heb ik nog niet gekeken, maar schijnt ook de stuurrespons te veranderen, moet ik nog even zien of ik dat wil.

Mijn vraag is eigenlijk of één (of beide) van deze manieren ook op mijn O2 werkt? @Rainesh of @Antera, weet een van jullie dit?
 

ertromp

Forumguru
Je O2 is gebaseerd op het PQ35 platform en is betreffende regelaars niet te vergelijken met het MQB platform.
Gasrespons is sowieso niet aan te passen of je moet gaan chippen.
Stuurresponse is aan te passen. Dat moet middels VCP dan laad je eigenlijk andere profielen. Heb ik destijds ook gedaan en de grafiek van de Audi RS3 geladen die heel rechtlijnig ging betreffende bekrachtiging. Was top en een aanrader.
 

Tees

Donateur
Dat snap ik @brepus13 :deuk:. De knipperlichten waren vervangen tijdens de APK vanwege een versleten coating, en ik denk dat ze bij t vervangen contact erop hebben gehad oid, waardoor er kortstondig kortsluiting gemaakt is. Foutcode was iets van connected to ground aan beide kanten. Heb de lampjes gecontroleerd, werken gewoon, en de foutcode is ook niet teruggekomen na wissen en testen.

@ertromp dank en helaas! Dan laten we t maar zoals het is, chippen/tunen is me absoluut de moeite en het geld niet waard. Ik vind alleen dat ie soms wat traag reageert op gas geven, maar daar kan ik ook best mee leven, tis tenslotte sowieso al geen racemonster (en mijn rijstijl evenmin) :pardon:
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Even een half uurtje quality time doorgebracht met de IJsvogel. Niets te ingewikkeld, sommige detailers zullen t hoofdschuddend aankijken, maar gewoon flink afgespoten, wassen met de mitt en twee emmers (ja, heb hier wel wát opgestoken de laatste jaren) en dan weer goed afspuiten. Niet nagedroogd, want geen droogdoek (en gelukkig hebben we hier behoorlijk zacht water), maar vast beter dan door de krasstraat met al dat stof/zand erop, en met een half uur zou ik met de wachttijden bij de wasstraat daar vast net zo lang bezig zijn geweest.

1647780433909.jpg

En nu is de IJsvogel tenminste weer blauw in plaats van een soort roodbruinblauwe abstract kunstwerk :jaja:
 

Kanerr

Forumguru
Goed bezig! Ik denk dat een simpele spray coating veel zal doen icm een droogdoek, zal het echt een stuk belevenis geven en dan krijg je net een beetje extra bescherming en glans :)
 

Tees

Donateur
Na opnieuw een woestijnstof-regen de IJsvogel maar opnieuw een wasbeurt gegeven. Op aanraden van @Kanerr nu ook eens een wetcoat aangebracht. Moet nog even wachten tot de wagen helemaal droog is, maar het eerste resultaat ziet er goed uit. Heb geen droogdoek gebruikt, dat was me net ff te veel moeite (heb bovendien een hernia nu, dus de auto wassen was al best een belasting...)

En even een leuk detailtje van de Octavia met het mooie Storm Blue erbij:
1650719799710.jpg

Helaas laatst wel de eerste schade gereden :banghead:. M'n schoonouders hebben de garage in een smal straatje, en achteruit inparkeren gaat goed als je weet wat je doet. Helaas stond er nu dus een auto naast de deur, waardoor achteruit niet kon. Dus ik heel voorzichtig vooruit geprobeerd....totdat ik de regenpijp raakte :mad:. Stevige kras (~3 cm bij 2 mm) op de sierlijst van de achterdeur. Geen deuk gelukkig, was meteen gestopt toen ik t hoorde. Moest t maar een keer bijwerken met een lakstiftje, maar ik was wel strontchagrijnig...
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Tees Plaats eens een foto van de kras (bij voorkeur een stukje tape van een contrasterende kleur naast de kras plakken, dan stelt de camera scherp op dat contrast (en niet op de reflectie in de lak). En voel eens voorzichtig of je de kras ook kunt voelen met je nagel, andere optie is kijken als je de kras nat maakt, of de schade dan onzichtbaar wordt. In dat geval is waarschijnlijk wat polijsten genoeg, en krijg je een veel netter resultaat dan met een lakstift.
 

EdK

Forumguru
Op manier van Cordoba zo op mijn Yeti een hele kras weggewerkt met polijsten die van voorspatbord tot achterspatbord en deuren liep.
En dat 5 wagens lang !! Die persoon dacht dat die picasso was blijkbaar.....
Polijsten kun je zittend doen met een Hernia :nailbiting:
En @Cordoba heeft toendertijd de krassen live gezien, of die het nog weet is een ander verhaal..
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Hier een foto van de kras. Tapeje was niet nodig, de kras is flink en diep genoeg om op scherp te stellen :(. Gaat m ook niet worden met polijsten, dit is tot op de grondverf, met een duidelijk voelbare rand.

1650793824436.jpg

De wetcoat heb ik toch niet helemaal goed aangebracht, behoorlijk wat witte vlekken, vooral op de horizontale delen. Had al gelezen dat je niet te veel moet gebruiken, en ook nog eens geen HD spuit tot m'n beschikking zal ook niet geholpen hebben. Volgende keer maar in de wasbox proberen. Wat is de beste manier om die vlekken er weer af te krijgen, lukt dat met gewoon opnieuw wassen?
 
Bovenaan Onderaan