Net reed vrouwlief weg met de auto (doet ze niet zo vaak zonder mij
), en toen kon ik de motor eens van buiten beluisteren. Ik dacht het de laatste tijd al, maar de kettingrammel begint wel een stuk erger te worden (vraag me af of dat gekomen is met de oliewissel laatst
).
Jammer dat we over 2 weken al op vakantie gaan, gaat natuurlijk niet meer voor die tijd ingepland worden. Maar ik mag toch aannemen/hopen dat 'ie de rit naar het Sauerland en terug wel overleeft.
Om wat kosten te besparen wil ik de onderdelen zelf online kopen, scheelt toch zo weer een paar 100 euro t.o.v. als de garage 't bestelt. Alleen zie ik nu verschillende sets staan: uiteraard moet ketting, tandwielen, geleiders en kettingspanner vervangen worden, maar bij sommige sets zit ook de oliepomp er meteen bij. Is dat nodig danwel aan te raden? Ik lees meestal dat bij het vervangen van de ketting de oliepomp niet meegenomen wordt, maar ja, niets heeft het eeuwige leven.
En dan uiteraard het bos aan merken, een kleine bloemlezing waar de goedkope merken niet bij staan: uiteraard Febi, SKF (maar die heeft een set mét olieketting, maar zonder alle bouten), Hepu, Ina en EngineTeam (die lijkt samengestelde sets te verkopen van verschillende merken). Iemand enig idee wat een goed merk is? En dan is er ook nog de optie om naar de dealer te gaan, als de prijzen die ik online vind kloppen zou dat zelfs de goedkoopste optie zijn. Maar is dat dan ook de beste optie...?