Tees' O2c Arctic Storm Blue - 'IJsvogel'

Tees

Donateur
Dan hebben ze nog steeds teveel gevraagd, maar de O3 is idd een stuk duurder: tussen de 56 en 106 euro volgens ETKA.

De IJsvogel wacht nu even op z'n onderdeel, dus verder is er niet zo veel te melden nu hoor :-)

Kanerr

Forumguru
Dealers zetten bovenop de etka prijs ook nog hun eigen marge helaas... zo heb ik vaker meegemaakt dat Wittebrug dealers goedkoper waren dan dealers rondom Amsterdam..

Tees

Donateur
Ja, dat zal wel! Ik bestel altijd bij Muntstad, en die zit meestal maar een paar euro boven de prijs in ETKA. Wel zo fijn :-)

Tees

Donateur
De IJsvogel had al een tijdje geen wasmiddel meer gezien, en toen van de week de boom voor m'n huis besloot z'n zaden en hars los te laten, was t meer een geel-plakkerige IJsvogel dan een blauwe.
Nu kwam ik achter een nieuwe wasstraat niet ver van m'n huis die uitgebreid wast met de hand en m dan om af te maken nog door een kleine wasstraat haalt. En dat voor een prijs waar je meestal een gewone wasstraat voor hebt :thumbsup:
Zijn mannen die ook een poetsbedrijf hebben, en het stond er vol met dure, snelle wagens, dus dat geeft wel enig vertrouwen. Duurde wat langer dan een normale wasstraat, maar t resultaat mag er zijn :jaja:

20230519_164900_copy_1024x1365.jpg
20230519_165539_copy_1024x1365.jpg
20230519_170150_copy_1024x1365.jpg

Tees

Donateur
Belangrijker is dat ik dinsdag naar een klant ga, die zal m'n auto waarschijnlijk niet zien, maar toch een stuk fijner gevoel :-)

Tees

Donateur
Tijd voor een volgend projectje: ik heb een paar maanden terug al MAD hulpveren op Marktplaats op de kop getikt voor een habbekrats. Enige punt was dat er wel wat roest op zat. Ik heb vanochtend de staalborstel eroverheen gehaald, het was echt oppervlakteroest, dus geen zorgen daarover. Daarna een paar laagjes Brunox erop gespoten.

Nu moet er eigenlijk nog een laagje lak op voor de bescherming, als dat tenminste nodig is. Normale veren hebben tenslotte geen lak, maar MAD heeft wel altijd van die flexibele lak of plasticlaag erop. Wat denken jullie? Laklaag aanbrengen, en zo ja, wat voor soort dan? Denk dat normale lak snel kapot springt door de beweging van de veren, dus t zal iets flexibels moeten zijn. Iemand een idee?

Plaatjes bij de praatjes:
20230527_105726_copy_1024x1365.jpg 20230527_105734_copy_1024x1365.jpg
20230527_110212_copy_1024x1365.jpg

ertromp

Forumguru
De veren van mijn klassieker MB heb ik ooit (2009) laten poedercoaten. Is eigenlijk de enige en mooiste oplossing voor veren maar duur.
Om dat nu te doen voor je dagelijkse ride.
Ik zou dan Hammerite gebruiken dat is doorgaans wel een goede metaallak

• Leuk
Waarderingen: Tees

JeSko

Forumguru
@ertromp

En wat is duur? Zo'n setje veren laten poedercoaten kan mijn inziens echt niet veel kosten, zet er eerst zelf een verf afbijter op, maak ze proper, en dan kunnen ze zo ontvet en gecoat worden, de meeste coaters maken hoge prijzen als ze nog veel voorbereidende werken zoals oude verf die er nog af moet, zware schuurwerken etc etc, moeten doen. Het is stom dat ik in België woon en dat mijn werkgever sinds Corona lastiger doet over eigen lakwerk, anders had ik dat wel even voor je gefixt @Tees

Laatst bewerkt:
  • Leuk

JeSko

Forumguru
@Tees

Poedercoating is inderdaad de meest duurzame oplossing voor zoiets. Die Brunox heb ik trouwens na het opschuren van mijn wielkastranden ook erop gezet, dan word de boel eerst paars en daarna kan je erover primeren/lakken, goed spul.

• Leuk

Tees

Donateur
@JeSko tuurlijk is poedercoaten het mooiste. Maar voor de beeldvorming: de veren hebben me welgeteld €10 gekost (plus een paar euro verzending), de Brunox had ik nog, en een spuitbusje Hammerite kost €10-15. Nieuw kosten MAD veren zo'n €150. Dus poedercoaten moet wel héél goedkoop zijn wil t interessant zijn ;)
Ik denk dat de Hammerite idd een goede optie is, had ik zelf ook best aan kunnen denken :angel:

EdK

Forumguru
Wat dacht je van krimpkous ? Dekt af en in mooie kleuren verkrijgbaar en zo flex als je maar wil...... :pieker:

• Leuk

Tees

Donateur
Heb nu al een spuitbus Hammerite matzwart gehaald bij de bouwmarkt. Ff de Brunox goed laten doordrogen (bietje veel gespoten :bloos:), kan t morgen mooi zwart gespoten worden

EdK

Forumguru
Ja sorry hoor dat ik te laat heb gereageerd, maar heb ook nog andere dingen dan forum............ :koffie:

• Leuk

Tees

Donateur
Ja zeg, Ed, ik verwacht dat je áltijd binnen een half uur reageert hoor! Nou, vooruit, buiten werktijd mag t ook een uur zijn ;)

• Haha
Waarderingen: EdK

Captain Hook

Forumguru
@Tees Maar die veren zie je toch helemaal niet?
Tenminste, bij mijn Roomster is er niks van te zien, tenzij ze breken natuurlijk... ;)

Hooguit als je met je hoofd helemaal in de wielkast duikt.

• Leuk

Tees

Donateur
Nee, je ziet ze niet (althans, ik wel 1-2x per jaar tijdens t onderhoud), maar ik wil niet dat ze doorroesten. Brunox is een roestomvormer en grondlaag, maar er staat expliciet bij dat t geen bescherming biedt. Dus daarvoor een extra laklaag.

Bovenaan Onderaan