Terugroep actie of update voor de Fabia 1.2 TSI?

Hetzer

Forumguru
de uitwerkingen van de 24W6-update.

Ik ben niet bekend met de inhoud van deze zgn 24W6 update, en volgens mij word er tot nu toe alleen een update uitgevoerd bij 1.2 tsi motoren tm bouwjaar 2011, en voor de duidelijkheid modeljaar 2011 loopt t0t mei/juni 2011( daarna volgt modeljaar 2012)

bluskabouter

Forumguru
afgelopen vrijdag is bij mij ook de modificatie aan de gate-way uitgevoerd.
plaatje geplaatst en software update.
vindt ik wel een beetje raar, dacht dat ik mj 2012 had.
auto is geleverd 15-09-2011.

bluskabouter

Forumguru
heb het idee dat het koppel wel is toegenomen.
motor loopt mooier rond, voornamelijk stationair.
verder spreek is niet vaak het vermogen aan, rijdt voornamelijk in de stad.

Hetzer

Forumguru
hoe komen jullie aan al die updates??, word je geinformeerd door de dealer?

@Piair, Ik dacht dat die 24w6 actie al bij jouw was uitgevoerd ?

piair1982

Forumguru
Als de auto in esis wordt geraadpleegd komt er een melding met modificaties.

Ik dacht dat die 24W6 uitgevoerd was. Maar de eerste update is gedaan voordat de 24W 6 bestond.:smiley29:

Ron467

Actief lid
@Hetzer
Ik hoor ook niets (zelfde dealer = PON tegenwoordig toch?).

Gezien de vele negatieve ervaringen op andere fora, durft "de top" ons niet terug te roepen?

Ik ga deze "update" ook niet laten doen,
post-50-0-22887200-1332858675_thumb.jpg
tenzij ze zwart op wit garanderen dat vermogen/koppel niet achteruit gaan (en verbruik niet omhoog) en dat die aanpassing dan kosteloos ongedaan gemaakt wordt als ik alleen maar het idee heb dat dat wel zo is.......

Heb jij ze trouwens geïnformeerd dat hij JD getuned is?
Ik twijfel nog.

Hetzer

Forumguru
Ik wel, ben afgelopen week langsgeweest, om hem te laten zien
Ik heb geen geheimen.
Ben jij van plan om telkens je tuning uit te bouwen?

MacManiac78

Forumguru
Bij het tunen kunnen ze de garantie laten vervallen.
Als een aanpassing is gedaan aan de motor kan JD mogelijk achteraf ook de software bijwerken.
Persoonlijk zou ik de tuning uitbouwen, dan de recall laten uitvoeren (als je dit niet laat doen kunnen ze de garantie ook laten vervallen, net als niet tijdig laten onderhouden etc.) en dan JD vragen of ze even kunnen nalopen of het geen negatieve invloed heeft gehad op de tuning.

Ron467

Actief lid
Bij het tunen kunnen ze de garantie laten vervallen.

Hier zijn de meningen over verdeeld, er is ook nog zoiets als nederlands/europees recht. Ze kunnen inderdaad nog moeilijker gaan doen dan normaal ja, dat wel.
Daarbij is in oktober de 2 jaar om voor mij...... en ik heb nog ca 5000 km om er over na te denken.

Persoonlijk zou ik de tuning uitbouwen, dan de recall laten uitvoeren (als je dit niet laat doen kunnen ze de garantie ook laten vervallen, net als niet tijdig laten onderhouden etc.)
Zover als bekend is, is het dus GEEN officiële recall en zo ja, ook dan zullen ze toch echt moeten aantonen dat ik er niet slechter van wordt.

Maar ik heb dus nog niets gehoord en maak me dus vooralsnog plaatsvervangend druk
construction.gif

Skoody Boo

Actief lid
hoe komen jullie aan al die updates??, word je geinformeerd door de dealer?

Er is geen terugroepactie, want dat is minder mediageniek. Maar het is dus daarmee niet zo dat er niets aan de hand is. Integendeel. De updates worden uitgevoerd als de auto toch al bij de garage moet zijn. Daarbij wordt niet altijd geinformeerd, en als er wordt geinformeerd wordt er nooit geinformeerd over de effecten. Terwijl die effecten nog al eens als negatief ervaren worden (ook niet altijd overigens). Ik weet niet of dit forum ook contacten heeft met Skoda Nederland, maar het zou ons consumentenbelang dienen als dit forum helderheid kon verschaffen over:

a. de noodzaak van 24W6
b. hoe Skoda Nederland gaat voorkomen dat bij deze update koppel en vermogen over het gehele of een deel van het toerengebied teruglopen.

Alleen nadenken voer de ja/nee-vraag of er een terugroepactie is is niet de kritische houding die het belang van consumenten 100% dient.

Ron467

Actief lid
Ik weet niet of dit forum ook contacten heeft met Skoda Nederland, maar het zou ons consumentenbelang dienen als dit forum helderheid kon verschaffen over:

a. de noodzaak van 24W6
b. hoe Skoda Nederland gaat voorkomen dat bij deze update koppel en vermogen over het gehele of een deel van het toerengebied teruglopen.

Alleen nadenken voer de ja/nee-vraag of er een terugroepactie is is niet de kritische houding die het belang van consumenten 100% dient.

Ik hoop het, maar ben bang dat dit forum ook niet verder komt dan wat een aantal goedwillende "insiders" weten en een hele hoop "ik denk te weten dat" posters. :crazy:

Maar wie weet!

bluskabouter

Forumguru
vandaag een stukje autobaan gedaan.
optrekken van 1 naar 2 en dan naar 3 geeft voldoende power.
echter als je in de 5 +/- 110/120 km rijdt en je wilt versnellen is het net een "oud wijf".
totaal geen extra power, inhalen duurt zo wel heel lang, heb een idee dat het vermogen dan totaal verdwenen is na de up-date en aanpassing aan de waste-gate.
ga dit met mijn dealer opnemen.
wordt vervolgt.

p.s.
excuses voor mijn woord-speling!!

RefleCs

Forumguru
Ik had ook de indruk dat de auto na de beurt afgelopen week minder presteert.... Is mij niks verteld van een aanpassing. Is dat ook zelf te achterhalen?

Met mij (Fabia Greenline HB) is ook contact opgenomen over de zelfde issue als de persoon die het topic gestart heeft. Inderdaad om een draad te verleggen in de zekeringskast. Volgens de dealer was dit nodig om het probleem te voorkomen dat de BCM de storing geeft dat er een lampje stuk is; terwijl dit niet het geval is. Ze gaan tevens kijken of er inmiddels al dusdanige slijtage is dat men de BM nu al preventief moet vervangen.

Dealer gaf aan dat ze alle klanten aan wie ze een Fabia Greenline verkocht hebben terug laten komen om dit werk bij uit te voeren.

Skoody Boo

Actief lid
Met mij (Fabia Greenline HB) is ook contact opgenomen over de zelfde issue als de persoon die het topic gestart heeft. Inderdaad om een draad te verleggen in de zekeringskast. Volgens de dealer was dit nodig om het probleem te voorkomen dat de BCM de storing geeft dat er een lampje stuk is; terwijl dit niet het geval is. Ze gaan tevens kijken of er inmiddels al dusdanige slijtage is dat men de BM nu al preventief moet vervangen.

Dealer gaf aan dat ze alle klanten aan wie ze een Fabia Greenline verkocht hebben terug laten komen om dit werk bij uit te voeren.

Dit is hier dus compleet offtopic. Jij hebt het over een greenline, terwijl het hier gaat over Fabia's met tsi-motoren. Ik weet niet of je post 20 hebt gelezen. Daarin geeft moderator Hetzer nou juist aan dat hij de berichten over greenlines had verplaatst naar elders:

we hebben het hier alleen over de 1.2 TSI, voor de Greenline loopt al een draadje , ik heb daar alle GL berichten ook naar toe verplaatst

piair1982

Forumguru
Morgen krijg ik de update. Ben benieuwd. Want op dit moment rijdt ie perfect. Is alert op elk toerental en trekt goed op.

Zal het iig aankaarten dat bij een aantal het vermogen lijkt af te nemen na de updaten.

Je hebt gelijk, mijn excuses. Ik had in de snelligheid enkel even de openingspost gelezen en herkende me daarin. Ik heb het andere topic gevonden.

bluskabouter

Forumguru
M.H.

net contact gehad met de dealer, hij erkend dat er meer klachten komen van vermogensverlies na de up-date.
heb een afpraak staan voor dinsdag om e.e.a. handmatig te checken, o.a. of de waarde`s goed staan na de up-date.
blijf jullie op de hoogte houden hierover.

groetn uut enske.

Bovenaan Onderaan