Toch Octavia Combi 14%

MaRco2

Forumguru
@ MaRco2 ga jij dan 1500 kg trekken met een auto die nog geen 1300 weegt....?? motorisch denk ik geen probleem, maar geeft dat gewicht qua stabiliteit/slingeren ed. geen problemen? Heb er (nog) géén verstand van, maar ben me beetje aan 't orienteren op sleurhutje en wil toch niet te zwaar ivm gewicht octavia???


Ik heb er '1.300 kg' (max. beladen gewicht van de Adria) achter gehad een paar keer en pasgeleden een grote auto-ambulance (helaas leeg, maar met de niet gekochte lading, zou het totaal gewicht van de kar zo rond de 1.300 kg of bij iets anders bijna 1.700 kg :lezen::sterretjes::bloos: geweest zijn) voor 650 km er achter gehad, ligt enorm strak op de weg.:) Zeker met de Eibachs nu.

Die 1.500 kg op papier is met een beetje reserve normaliter, ga met een caravan (enkel asser) niet op het randje zitten.
 

Fean

Forumguru
Wie persé een combi had gewild, had toch voor een ander merk kunnen kiezen?
Of was het verplicht om bij Skoda te blijven? :pieker:

Voor de leasert heeft het financiele plaatje een grotere importantie.

Als de dealer je verteld dat de combi 14% absoluut niet komt (terwijl je graag een combi had willen hebben) veel mensen gingen over naar de HB vanwege die 14%.
Als je dan toch hoort dat je een Combi wel had kunnen krijgen is het te laat en rijdt je een HB. Dan voel je je toch echt behoorlijk voorgelogen.

Je zou nu een 1.6tdi combi 105pk 20% rijden.... tegen nu (14%) en nog eens meer vermogen (110pk). Voor veel minder geld en ook nog eens meer krijgen.. 20% of 14% is voor de leasert een groot verschil.

Eigenlijk kun je dit gewoon niet naar je klanten verkopen...(maar toch verkopen ze er veel:D)

Ik heb er zelf geen last van maar ik vind het echt behoorlijk schandalig.
 

VWim

Forumguru
@ MaRco2 ga jij dan 1500 kg trekken met een auto die nog geen 1300 weegt....?? motorisch denk ik geen probleem, maar geeft dat gewicht qua stabiliteit/slingeren ed. geen problemen? Heb er (nog) géén verstand van, maar ben me beetje aan 't orienteren op sleurhutje en wil toch niet te zwaar ivm gewicht octavia???
Ruim 2 ton met een golfje 1.6tdi van circa 1200 kg is ook geen probleem hoor...
 

m@rc

Lid
Ik heb mezelf voorgenomen om er maar niet te lang meer over na te denken...
Nog een paar strohalmen:
Geen vervelende 6-bak
Canton :D
Stoelen zijn ook anders? (verschil tussen ABL en EBL)
Frontassist?
Trekgewicht
de levertijd, die zal zeker naar half 2014 schieten.

En al 2,5 mnd heerlijke km's achter de rug! :yeehaa:
 
  • Leuk
Waarderingen: Fean

VWim

Forumguru
Panodak, dynamic stoelen (indien gekozen)... 1500 kg trekgewicht, standaard grote velgen.

Nog geen km achter de rug, maar reuze blij met m'n keuze...
 

jellemeer79

Actief lid
Ik heb mezelf voorgenomen om er maar niet te lang meer over na te denken...
Nog een paar strohalmen:
Geen vervelende 6-bak
Canton :D
Stoelen zijn ook anders? (verschil tussen ABL en EBL)
Frontassist?
Trekgewicht
de levertijd, die zal zeker naar half 2014 schieten.

En al 2,5 mnd heerlijke km's achter de rug! :yeehaa:

Ben het volledig met je eens en het komt neer op keuze maken en waar je geld aan wilt uitgeven, met 52% bijtelling vond ik de 20% klasse gewoon net iets te veel voor het geld. Daarom ZO BLIJ dat ik toch combi kan rijden voor 14% al moet ik iets langer wachten en is hij niet zo leuks als de niet greenline versie.
 

hemi24

Forumguru
[EMAIL zei:
m@rc, post: 335679, member: 11606[/EMAIL]]
...
Geen vervelende 6-bak
....

Wel de "betere" optie als je ook nog wat wilt trekken met de 1.6TDI, of je moet al voor een DSG gaan...
 

bonyuri

Actief lid
Ben het volledig met je eens en het komt neer op keuze maken en waar je geld aan wilt uitgeven, met 52% bijtelling vond ik de 20% klasse gewoon net iets te veel voor het geld. Daarom ZO BLIJ dat ik toch combi kan rijden voor 14% al moet ik iets langer wachten en is hij niet zo leuks als de niet greenline versie.

Zo! 52% bijtelling! :tongue:
 

Torica

Lid
LOL wel in de 52% belastingschijf zitten, maar een auto van 26 a 30k met 20% te duur vinden...

Misschien moet je er eens aan rekenen wat een dergelijke auto je kost als je deze zelf koopt?!?

Wat is er mis mee een mooie auto te willen rijden voor een bescheiden bedrag? Omdat hij net iets meer verdient (voor 52% is echt geen gigantisch salaris nodig) zou hij per definitie een dure auto moeten rijden?
 

Fean

Forumguru
LOL wel in de 52% belastingschijf zitten, maar een auto van 26 a 30k met 20% te duur vinden...

Misschien moet je er eens aan rekenen wat een dergelijke auto je kost als je deze zelf koopt?!?

Ligt aan je prioriteiten qua maandelijkse uitgaven en die zijn voor eenieder verschillend he... Tevens als je de mogelijkheid hebt dan is 20% een mooi voordeel...het scheelt mij 200 euro pm tov de A3. Ik ken ook mensen die 300 euro aan eigenbijdragen leveren omdat ze persé die ene auto willen rijden. (Bij ons is dat overigens niet geoorloofd.)

Ik heb een goedkope leasert omdat ik privé wil kneiteren. Die 200 euries komen leuk uit bij de keuze van de auto van m'n missus..;)
 

AirTimeDMC-12

Nieuw lid
Overweeg ook de O3 Combi GBL te bestellen. Had al een offerte liggen voor de O3 GBL, maar risico genomen nog ff te wachten in de hoop dat de combi er zou komen. Dus heel blij op dit moment!

Maar mij zijn een paar zaken over de combi onduidelijk:

  1. Heeft de Combi 14% nu een afwijkende dakspoiler dan de overige combi's? Ik bedoel het spoilertje met het derde remlicht, niet de vergrote rs-spoiler die je als optie kan kiezen. De foto's (zie bijlage) bij de publicatie over de 14% combi laten een andere spoiler zien, één met dikke zwarte plastic randen.
  2. Mijn offerte van juli 2013 voor de O3 GBL heeft Velorum velgen, conform de prijslijst van toen. Prijslijst 1 nov heeft Ilias, idem voor 1 jan 2014. Maar foto's 14% combi laat weer Velorum zien. Wat is het nou?
  3. Uitrusting voor O3 combi GBL zegt 4-spaaks lederen multifunctioneel stuurwiel. Overzicht met opties en pakketten zegt bij telefoonpakket, standaard voor de GBL, 3-spaaks.
  4. Mijn offerte van juli heb ik gekozen voor motorkapdemping. Begrijp nu dat dit standaard is voor de dieselmodellen. Klopt dit, en kan dit dus vervallen op mn offerte?
  5. Hoe zit dat nu met een reservewiel. Bij de standaard modellen kan je voor de O3 voor € 70,- een reservewiel bijbestellen. Voor de Greenlines niet, wel via de dealer, maar dan mag ik ineens € 285,- bij betalen! Wie heeft dit nog meer voor zn kiezen gehad?
  6. Hoe zit het nu met die chromen sierlijsten langs de zijramen. Greenlines 2013 zat het niet, en ook de optie was niet mogelijk. Op de foto's van de greenlines 2014 staan ze weer wel.
 

Bijlagen

  • m1myaq1b52xi.jpg
    m1myaq1b52xi.jpg
    79,5 KB · Weergaven: 88
  • m1myaq1b75xh.jpg
    m1myaq1b75xh.jpg
    76,6 KB · Weergaven: 77

Torica

Lid
Airtime,

Ik heb de raamomlijsting besteld bij mijn Greenline combi, dit leverde echter wel een stelpost op van € 900,-.
 

AirTimeDMC-12

Nieuw lid
Airtime,

Ik heb de raamomlijsting besteld bij mijn Greenline combi, dit leverde echter wel een stelpost op van € 900,-.

Ja ik weet het, maar dat wordt mij iets te gek. Het is natuurlijk een belachelijke prijs. Wat moet je voor je velgen neerleggen als ik vragen mag. En werkt je dealer hieraan mee? Die van mij kan/wil het niet aanpassen ivm de regelgeving.
 

Oogje

Senior Member
Ja ik weet het, maar dat wordt mij iets te gek. Het is natuurlijk een belachelijke prijs. Wat moet je voor je velgen neerleggen als ik vragen mag. En werkt je dealer hieraan mee? Die van mij kan/wil het niet aanpassen ivm de regelgeving.
doe je dat toch bij de Profile? Ben je voor 1000 euro klaar, mits je leasemij dat natuurlijk goed vindt.
 

Torica

Lid
Ja ik weet het, maar dat wordt mij iets te gek. Het is natuurlijk een belachelijke prijs. Wat moet je voor je velgen neerleggen als ik vragen mag. En werkt je dealer hieraan mee? Die van mij kan/wil het niet aanpassen ivm de regelgeving.
Ik lever de standaard velgen en banden in en krijg voor € 840,- de 18", mijn dealer heeft er geen probleem mee.
 

AirTimeDMC-12

Nieuw lid
Antwoorden ontvangen van de dealer, die op zijn beurt het weer van de importeur heeft:

  1. Op de Greenline combi zit de afwijkende dakspoiler, dus met de brede, zwarte plasticranden zoals afgebeeld op de publicatiefoto's (zie de foto's in mijn post hier ergens boven).
  2. Ilias is standaard.
  3. De GBL en telefoonpakket hebben het 4-spaaks multifunctionele stuur. De 3-spaaks is drukfout en alleen bestemd voor het dymanic-pakket. Dit pakket is niet leverlaar op de greenlines.
  4. Hier nog geen antwoord op ontvangen
  5. Optie reservewiel a € 70,- is een fabrieksoptie. Voor de greenlines wordt deze niet geleverd ivm de gewichtstoename van de auto. Wel via een omweg via de dealer te leveren. In feite wordt er een velg, band en kriksetje besteld en in je kofferbak gelegd. De ruimte voor een reserveband zit er namelijk gewoon. Normaal kan je het reservewiel in de kofferbak vastzetten/draaien. Deze bevestiging zal waarschijnlijk ontbreken bij de greenlines.
  6. Ook nog geen duidelijk antwoord op gekregen over de standaard uitvoering van de 2014 modellen, zoals afgebeeld op de publicatiefoto's. Ik weet inmiddels wel dat het achteraf aanbrengen van de lijsten mogelijk is, maar dat het een hels karwei is met een torenhoge kostenpost van ca € 900,-. Zie post van Toirca, ook hierboven. Mijn dealer heeft hetzelfde bevestigd. Er komt namelijk wat meer bij kijken dan een sierlijstje opplakken.
 

hemi24

Forumguru
Ik lever de standaard velgen en banden in en krijg voor € 840,- de 18", mijn dealer heeft er geen probleem mee.

Haha, en dat laatste vind jij gek? Je dealer lacht zich suf, 840 euro voor een upgrade naar 18"...

@AirTimeDMC-12 : Bij mijn weten heeft een diesel standaard altijd de afscherming aan de onderkant van de motorkap, dit i.t.t. de benzineversies.
 
Bovenaan Onderaan