Topsnelheid

LT83

Forumguru
@ Veejay, denk dat de afwijking op die snelheid wel een beetje groter is dan die 5km/h. Neemt niet weg dat 235 op de klok voor een 2.0tdi en beste prestatie is.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik heb er nog een fotootje van ergens. Maar het was duidelijk buiten de specs van de auto, omdat de auto (carrosserie begon raar te resoneren) en ik voelde dat de voorkant begon te liften (stuur werd opeens erg licht). Ik schrok me helemaal kapot en heb het nooit meer geprobeerd daarna.

Waarschijnlijk zit er daarom een spoilertje op een RS ;)
 

LT83

Forumguru
Haha Veejay, jij bent nogal van het op de grens rijden niet, kan me ook nog zon verhaal herinneren met een afwijkende bandenmaat ;)
Misschien een idee om eens een auto met gedegen onderstel te kopen joh...
De RS blijft ook dik boven de 200km/h echt heerlijk sturen.
 

The bone collector

Senior Member
Leuk topic :)

Ik heb max eens 165 op gps uit mijn Felicia gehaald (kan officieel maar 156). Wel lichtjes bergaf en wat wind mee. Maar hij is heel gevoelig voor bergop/bergaf. Als het wat bergop gaat, blijft hij snel hangen ergens tussen 120-130. Zo dacht ik in Duitsland eens goed te kunnen doorkachelen, vergeet het maar, met de lange stukken bergop moest ik niet hopen om sneller dan 120 te gaan.
 

VEEJAY

Forumguru
Ha die Luuk, dit is het draadje over Topsnelheid.

Blij dat je eindelijk begint over onderstellen, ik was al aan het wachten tot jij en Chris eindelijk eens toekomen aan wegligging vergelijken ipv rechtuitbranden met jullie Peekaas :-)

Ik weet wel een leuk plekje ook in Duitsland. Zie hieronder een foto met bewijs van mijn business edition onderstel op 16" ballonbanden.. Voor de kenners dit is het stukje Wehrseifen op de Nordschleife.

8912.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
dit is het draadje over Topsnelheid.
Verrek - nou je 't zegt...

Ik heb besloten om m'n huidige autootje toch maar niet op de proef te stellen. Ik wil er nog lang mee doen met zo weinig mogelijk mankementen, zodoende. Bovendien kan hij blijkbaar sneller dan waar ik behoefte aan heb: bij vlagen kom ik soepeltjes tot de 140 en dan is er nog over, maar normaal gesproken hou ik het zo rond de 120/125.

In een ver verleden zag ik dat overigens wel ietsje anders. Mijn eerste (2e handse) NSU Prinz-4 haalde bij aankoop met enige moeite de 95. Na een maandje of wat training (waaronder een paar lange ritten van Vlaardingen naar de binnenlanden van Friesland) had ik 'm toch al ruim over de 115, en nog een paar maanden later reed ik elke gewone kever eruit. En dat met 1 op 18 gemiddeld, tegen 1:10 voor de kevers... - toch niet slecht voor 600cc luchtgekoeld.
Dát waren nog eens tijden... (eind jaren '60)
 

TL@

Forumguru
217 lijkt me ook al heel wat voor een 140 pk TDI... Uit welk navigatiesysteem haal je deze data?

Dit komt uit iGO Primo 2 op android, heb gewoon aan screenshot genomen (standaard in de CM rom door lang op de aan/uit knop te drukken)

Stijl bergaf had ik eens 235 op de boordcomputer op mijn 2.0TDI handbak (200pk 410NM). Dat zou denk ik ~230 GPS km kunnen zijn geweest, auto was wel gechipt. Vlakke weg deed hij rond de 215 met GPS na veel aandringen.

De 217 op de gps, was effectief bijna 240 op de teller zonder trillingen, hij werd ook helemaal niet licht. Kon makkelijk nog 20km/u bij voor alles van de auto behalve voor de motor :-)
Raar dat de jouwe niet sneller gaat met die chip erin.
 

VEEJAY

Forumguru
Chip doet 'meestal' niet veel meer aan topsnelheid (tenzij je dat aan de tuner aangeeft met de bijbehorende risico voor een diesel) maar meer aan de tijd die je erover doet om het te halen. 215 op mijn GPS was zeker geen 240 op de teller op die vorige auto van mij, waarschijnlijk speelt bandenmaat hier een grote rol en verklaard dit het verschil.
 

LT83

Forumguru
@ Veejay, hoevaak heb je jezelf buiten de baan begeven met dat onderstel en die balonbanden...;)
Of heb je op safe gespeeld en ben je op een gegeven moment door de baancomissaris er vanaf gehaald omdat die snelheid een gevaar vormde voor de overige gebruikers...;)
 

koreaan

Forumguru
Profiel foto links 249 hm/h gps was destijds met 288 pk en 402 nm, recent heb ik op de Duitse autobaan 265 km/h op de navi gezien. Dit haal ik alleen op 102 octaan brandstof.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Skoda-MAN

Forumguru
Die van mij moet volgens deze folder 212 km/h kunnen, vorige week in Duitsland uitgeprobeerd en dat haalt ie ruimschoots
 

3deskoda?

Senior Member
O2 1.9TDI op Pegasus 225/45R17 met Pirelli zeronero : 206 op GPS (en dat met officiele limiet op 192 - ging wat bergaf ...)

Benieuwd naar de te leveren Superb3 - in het voorjaar maar eens richting Moezel ...
 

sitechris

Donateur
Leuk dat we draadje weer nieuw leven hebben ingeroepen.

Topsnelheid Cupra op teller: 301 km/h op vlak asfalt (driebaans A5 Karlsruhe - Offenburg op een rustige dinsdagavond) Toerenteller dan al in rood. Auto zit dan in alle opzichten op de limiet.
 

laagvlieger

Forumguru
Telt heuveltje af ook mee? In dat geval heeft de Fabia al eens 191 km/u gereden (197 op de teller). Niets bijzonders, de krukas maakte 'slechts' 3800 omwentelingen per minuut. Op het vlakke is 175 km/u echt de max (180 op de teller).
 

plaza

Forumguru
Corne , ik zie dat het op een warme dag was , en dan al 280 rijden .....dat kan nog harder.....:)
Ben benieuwd , top zal denk ik toch wel rond de 300 uitkomen...?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

rudolfi

Forumguru
Voor 2 week geleden op de a31 209 km/h in D6 nog een versnelling over maar de puf was er al wel zo goed als uit.
Nog maar keer een herkansing in de sportstand, als ik weer bij onze oosterburen ben.
 
Bovenaan Onderaan