Topsnelheid

Rosinfield

† In Memoriam
op de teller zegt hij en naar beneden. Verder vol geladen auto, maar dan gaat het alleen maar sneller naar beneden natuurlijk
 

Evilcomputing

Senior Member
Vorige week in germanie. 197 op de gps. Volgeladen auto.
Tjah Tis geen racer maar prima te doen tot de 170 ( komt in Nederland geregeld voor.) Lijkt dus wel dat hij dat gewent is en daarboven niet.
 

maartenv84

Senior Member
@Maarten84: dat was bij een Octavia? Op de navi?

Ja het betreft een OII combi uit 2011 :)

De Amundsen+ geeft toch geen snelheid weer? Of doet ie dat wel? Het was in ieder geval op de analoge klok, maar, zoals aangegeven licht heuvel af en volgeladen, dus wat dat betreft gunstige omstandigheden :)
 

hemi24

Forumguru
Mijnus wil echt niet harder dan 197.....
Mocht er weer een komen wordt hij gechipt.

En dan maakt het inderdaad niet uit hoe sterk de afdaling is of hoe hard de wind ook meehelpt! Heb dezelfde ervaring ( foto ).

Of chippen hier iets aan gaat veranderen, hangt er nog maar vanaf of de begrenzer weg geprogrammeerd kan worden...
 

BaSsDruM

Senior Member
Ik heb afgelopen zaterdag 260+ op de teller gehad op de duitse Autobahn. 255 op de GPS. Onder ideale omstandigheden/meer tijd om snelheid te maken moet 't nog wel wat sneller kunnen. Heb wel 't idee dat mijn brandstofpomp degene is die roet in het eten gooit...
 

LT83

Forumguru
@ Bass...ik denk dat je met 255 echte km's wel behoorlijk de top hebt bereikt hoor. Sitechris ( GTI VI 307pk) en ik bleven vorige week beide op de Autobahn wel zon beetje steken op net iets onder de 270km/h op de teller volgens mij. Tot 250 gaat alles bestwel vlotjes maar boven de 260 lijkt het ineens niet meer sneller te willen. Als ik het goed gezien heb zat ik op dat moment net iets boven de 6000rpm (handmatige 6-bak).
 

BaSsDruM

Senior Member
@ Bass...ik denk dat je met 255 echte km's wel behoorlijk de top hebt bereikt hoor. Sitechris ( GTI VI 307pk) en ik bleven vorige week beide op de Autobahn wel zon beetje steken op net iets onder de 270km/h op de teller volgens mij. Tot 250 gaat alles bestwel vlotjes maar boven de 260 lijkt het ineens niet meer sneller te willen. Als ik het goed gezien heb zat ik op dat moment net iets boven de 6000rpm (handmatige 6-bak).

Het gekke is dat met stage 1 ik veel moeite had de 250 te bereiken. Ging erg langzaam na de 240. Nu gaat ie zonder moeite door tot aan 258 op de digitale display. Daarna schommelt het een beetje naar 260 en weer terug. Daarom vermoed ik met een beetje wind mee/heuvel af of 1 passagier minder in de auto net ietsjes harder te gaan. Tegen de 270 op de teller, wat jullie dus ook hebben gehaald. Hoewel DSG standaard een iets lagere top heeft, dus getuned misschien ook wel?

P.S.: Je PB berichtenbox zit vol!

Schermafbeelding 2012-09-04 om 14.54.32.jpg
 

LT83

Forumguru
Geinig grafiekje zeg! Ik had ook het idee dat ik bij stage 1 meer moeite had met 250kmh bereiken. Denk dat het verschil tussen DSG en handbak verwaarloosbaar is m.b.t. topsnelheid.
 

sitechris

Donateur
@ Bass...ik denk dat je met 255 echte km's wel behoorlijk de top hebt bereikt hoor. Sitechris ( GTI VI 307pk) en ik bleven vorige week beide op de Autobahn wel zon beetje steken op net iets onder de 270km/h op de teller volgens mij. Tot 250 gaat alles bestwel vlotjes maar boven de 260 lijkt het ineens niet meer sneller te willen. Als ik het goed gezien heb zat ik op dat moment net iets boven de 6000rpm (handmatige 6-bak).

Echt afgetopt hebben we niet, het was meer 260 plus aantikken en van het gas af. Waar ik overigens wel last van heb (ook van de week) is dat er een vreemd soort begrenzer op mijn auto zit. Opeens valt de snelheid een paar kilometer terug en mag ik weer opnieuw een poging doen om weer tegen deze denkbeeldige muur te rijden. Je voelt ook echt even dat de auto afremt. Het gekke is. Soms zit die muur op 261 (op de digitale teller), soms op 265, soms op 259 etc etc. Ook als je de eerste keer bij 261 op de muur stuit, rijd je direct erna opeens bij 264 weer tegen de muur. Vreemd. Overigens neemt de acceleratie boven de 260 zeker af (logisch), maar het is nog niet zo dat je voor een kilometertje harder zwaar moet sprokkelen en kilometers asfalt nodig hebt, dus zonder deze muur loopt de GTI zeker wel door naar 270 of harder op de teller als je echt even de ruimte zou hebben. Maar in de praktijk heb je die ruimte sowieso al bijna niet, dus een dergelijke topsnelheid is vooral een theoretische waarde. Belangrijkste vind ik de acceleratie tot 250 km/h. Zolang dat maar gewoon snel gaat, vind ik alles daarna wel prima.
 

LT83

Forumguru
@Chris, ik heb het stukje terug naar nederland hem nog wel even afgetopt..........;) Maar precies hetzelfde als wat jij aangeeft tegen de 270kmh houdt het gewoon op.
Het is trouwens bij mij niet zo dat hij telkens een paar km terugvalt.
 

sitechris

Donateur
Terug dus naar JD en je kat eruit laten meppen dus. Dat is net klein beetje extra power in top-end toeren :)
 

TL@

Forumguru
Ik wil ook meer vermogen :icon_smile_dead:

Mijn 2.0TDI (standaard) stopte telkens op 217km/u op de gps en 1 keer (stevig berg af) op 220km/u:

screenshot-1347347171512.jpg screenshot-1347347220608.jpg
 

VEEJAY

Forumguru
Stijl bergaf had ik eens 235 op de boordcomputer op mijn 2.0TDI handbak (200pk 410NM). Dat zou denk ik ~230 GPS km kunnen zijn geweest, auto was wel gechipt. Vlakke weg deed hij rond de 215 met GPS na veel aandringen.
 

___JC___

Forumguru
Kan wel aardig kloppen VJ. Mijn gechipte diesel was ongeveer net zo snel zoals je weet en die liep vrij makkelijk 225 op de teller.
 

LT83

Forumguru
@ Chris...ik heb al een Milltek downpipe met een enkele racekat, dit is volgens mij zo'n beetje de beste setup om tevens probleemloos mee door de APK te komen. Volgens mij zit alles wel een beetje op zn max voor het K03 turbotje. Misschien dat een twintake wel 300+ pk zou kunnen geven, maar die is voor zover ik weet niet leverbaar op een TFSI RS en dat aanzuiggeluid vind ik misschien zowieso wel iets teveel van het goede ;)
 
Bovenaan Onderaan