Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Binnenkort maar eens de Oberhausen straight doen. Tot nu toe ben ik niet verder dan 226 gekomen, omdat het gewoon te druk was. Tot de 210 trekt ie goed door, maar voor de km's erna heeft ie toch meer de ruimte nodig.
Onlangs even naar vliegveld Weeze gemoeten rond 5 uur 's ochtends.. Tipte 212 aan op de teller (208 op navigatie).
Had niet het idee dat de auto nog veel over had, maar moest afremmen omdat er wat bochten kwamen..
vandaag weer naar Bremen geweest, het enige waar je flink kan gassen is het stukje voorbij de baustelle bij Schutdorf ri Osnabruck.
Afgelopen weekend mede door het weer op de 180 blijven haken, vandag met droge omstandigheden de 200 op de teller met mijn 1.2
Heb wel het idee dat ik nog wat kon uitlopen alleen daar had ik de ruimte niet voor..
Mss morgen op de terug weg, anders word het in augustus als we naar Zuid Duitsland gaan.
dus resulaten tot zover ;
Topsnelheid (op de teller) tot nu toe : 201 km/u
Motor: 1.2 TSI JD stage-1
Velgen: 16" speedline marmora corse licht gewicht rally-velgen
184 km/h op GPS op teller 191 km/h
Zomerbanden 205/45/16
km stand 29500
vlakke weg, windstil
temp. 22 °C
Licht aan en airco uit
belading totaal 300 kg
euro 95
autogegevens zie handtekening
Opmerkingen:
Snelheidsmeter wijkt meer af met zomerbanden omdat de omtrek kleiner is als van de winterbanden.
Met airco aan is de topsnelheid 182km/h
Het lijkt er op dat er toch wat meer PK's onder de kap zitten dan de standaard opgave, ik schat in 95 pk.
Bij hogere snelheden gaat vooral de luchtweerstand een steeds grotere rol spelen.
Dus als je die auto maar gestroomlijnd genoeg maakt, gaat 'ie gelijk een stuk harder...
Gisteren weer eens de kans gehad om te toppen op de Deutsche Autobahn, maar ik kwam niet veel verder dan 235 op de (MFD) teller, terwijl ik eerder al eens de 242 gehaald had (met nog een beetje over). Zou het misschien komen door de temperatuur van gisteren (=32 gr / olie temp 114 gr) ?? Vorige poging was het aanzienlijk koeler.
Of een iets andere windrichting of -snelheid...
Voor betrouwbare snelheidsmetingen zou je ook eigenlijk 2x direct na elkaar in tegengestelde richting moeten meten, in de hoop dat de omstandigheden tijdens beide metingen gelijk blijven. Het gemiddelde is dan je echte top...
lijkt me idd volledig binnen een normale meetfout verdeling passen, gezien de mogelijke van invloed zijnde variabelen. Nog beter qua betrouwbaarheid is natuurlijk het experiment enige tientallen keren herhalen op willekeurige dagen en toegestane weggedeelten her en der. Dan het gemiddelde nemen en je zult zien dat een afwijking van slechts 7 km dan heel gewoon is. Tot die tijd zul je met dergelijke afwijkingen genoegen moeten nemen, zolang de waarneming incidenteel is.
De temperatuur van de lucht heeft zeker invloed op het vermogen van, met name, turbomotoren. Hoe kouder de lucht, hoe meer zuurstof deze bevat, hoe meer vermogen. Vandaar ook de uitvinding van de intercooler.
Mooi, begon me al zorgen te maken en inderdaad waren de omstandigheden nogal verschillend, maar met mijn vorige auto ( Seat Leon FR ) waren in mijn beleving de verschillen niet zo heel groot al is het aflezen dmv je MFD een stuk eenvoudiger dan naar een naaldje te moeten turen met deze snelheid....
@__JC__ dat verschil merk ik altijd wel heel duidelijk op de motor (Yamaha R1) maar veel minder met de auto
Tot gisteren dan...
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.