Topsnelheid

Rosinfield

† In Memoriam
wel grappig, beide posters hebben dezelfde motor en dan een verschil in topsnelheid van ruim 25 km/u. Hoewel die van de Yeti begrijpelijkerwijs wat lager zal liggen, lijkt me dit verschil wel wat erg groot. Interessant zou zijn te vernemen in welke mate de wind een rol heeft gespeeld (zeker van belang voor de Yeti) en in welke versnelling men de topsnelheid heeft behaald.

Ik was eigenlijk wel benieuwd of hier ook mensen aanwezig zijn die de top van hun Superb combi 2.0 TDI (dsg) weten?
Ben zelf zo rond de 220 km/h gekomen en toen was het volgens mij wel zo'n beetje op :)

Ik ben benieuwd!

___JC___

Forumguru
De topsnelheid van een diesel ligt altijd wat lager dus ik denk dat je er met 220 wel zo een beetje bent. Wat is de officiele opgaaf?

Bakkertje

Forumguru
En het ligt eraan wat voor een 2.0 TDI je hebt..
Volgens autoweek (allen DSG):
140pk 201
140pk 4x4 201
170pk 218
170pk 4x4 is alleen handgeschakeld

Cyrus

Actief lid
Vorige maand op de "Oberhausen Straight" een top gehaald van 191,3 op de GPS-logger, net over de 200 km/u op de teller. Had nog wat gas over voor zo'n 10 km/u extra, maar ik had een bumperklever voor mij. :crazy:

Niet verkeerd voor een 1.9TDI-DSG met 105pk, de opgegeven top is immers 190 km/u.

Rosinfield

† In Memoriam
helemaal niet fijn, want het duidt er wel op dat betrokkene er impliciet zijn afschuw over uitspreekt dat er hier over wordt gesproken. Blijkbaar stoort hem dat. Anders ga je immers niet in een topic vermelden dat het onderwerp je niet boeit? Hoogst eigenaardig.

TL@

Forumguru
Mijn O2 2.0TDI DSG is deze winter tot 240km/u op de gps geweest (5 mensen in de auto en stevig berg af) de naald ging voorbij de 240 op teller (laatste streepje), nooit gedacht dat hij zo snel ging. Toen het vlak werd, zakte hij snel tot onder de 240 op de teller maar bleef wel mooi op 225km/u (gps) hangen, toen ik moest vertragen en dan terug naar top, blijf hij steken op 215 (gps)
Al bij al toch heel tevreden over de 2.0 (alleen het verbruik was wat minder :uitlachen:)

VEEJAY

Forumguru
Cyrus, al had je auto pak em beet 200pk met 400nm dan kwam je niet hoger uit dan 210 op de GPS, simpelweg omdat de versnellingsbak op is.

Verder denk ik dat Sparkie het lollig bedoeld heeft, hij heeft immers een 1.6TDI.

Verder gaan we JC niet geloven zonder fotomateriaal, die sloep met dat gewicht erbij kan toch echt geen 242 halen... (alhoewel heuvelaf..) :)

sitechris

Donateur
Met JD chips kom je best een heel eind, ook op vlakke weg. Ik geef JC de credits wel, al denk ik wel dat het na wat aandringen was.

___JC___

Forumguru
Haha, lol@ ongelovigen. Ik moest inderdaad wel wat aandringen, tot de 210 gaat het allemaal heel vlot, maar daarna moet je wel wat meer geduld hebben inderdaad. Vriend van me zat naast me en die heeft volgens mij ook een (wazige) foto gemaakt. Zal m eens opvragen dan.. :)

eddiea

Forumguru
Ik heb bijna dezelfde snelheid gehaald als -JC-. Ik ben een paar weken terug naar Oostenrijk geweest en heb hem ter hoogte van Frankfurt op 239km/h op de gps gehad. Het was hier wel een lichte afdaling. Op de terugweg heb ik hem net voor de grensovergang net voor Nijmegen op 237km/h op de gps gehad. Ik moet wel zeggen dat het hier een gechipte 1.8TSI betreft en er al aardig wat litertjes octaan 100 verstookt waren.

Sparkie

Forumguru
Zag niemand mijn ;) dan...... ??

Misschien moet ik dan maar een grote groene
groene-vink.jpg
erbij zetten.

Maar zoals Marco al fijntjes meldde; als ik een racemonster had gewild zouden er een flink aantal paarden meer onder de motorkap zitten.
Zolang de auto maar flink doortrekt bij lagere snelheden waardoor je snel een andere weggebruiker in kan halen ben ik dik tevreden. En daaar heb ik bij deze auto geen klagen over.

Cyrus

Actief lid
Cyrus, al had je auto pak em beet 200pk met 400nm dan kwam je niet hoger uit dan 210 op de GPS, simpelweg omdat de versnellingsbak op is.

Dat weet ik. Gechipt komt er max 10 km/u bij, omdat je door het extra vermogen nét wat meer luchtweerstand overwint. Maar dat is het dan ook. Ervaring met mijn vorige OII, ook een 1.9TDI maar dan met handbak.

___JC___

Forumguru
Ow ik had zelfs 102 octaan getankt bij Aral en zoals Chris al aangaf heeft die van mij ook een kuurtje gehad bij JD. :)

MarcoO2

Forumguru
Zag niemand mijn ;) dan...... ??
Jawel (vandaar mijn evenzeer knipogende reactie), maar zelfs een lachende smiley kan je op meerdere manieren uitleggen (bijvoorbeeld: "ik maak een grap", maar ook "topsnelheid, pfff, waar maken jullie je druk om, lachwekkend").

Bovenaan Onderaan