Topsnelheid

Ralph

Lid
Ik moet zeggen dat de RS zich goed houdt bij hoge snelheden. Ik heb overigens nooit gekeken of het onderstel van de RS hetzelfde is als bij een normale uitvoering met sportonderstel.

Mijn vorige octavia had namelijk sportonderstel, maar heb wel het idee dat dit onderstel net ff wat strakker is!
 

sitechris

Donateur
Als je de verhalen mag geloven is de RS nog net wat strakker. Met name op hoge snelheid schijnt zich dat uit te betalen. Mooie score btw!
 

JvK

Lid
Misschien moet je eens naar je bandenspanning kijken Yal.
De jouwe is JD gechipt toch? Dan moet je de 250 wel aan kunnen tikken, zonder al te veel moeite.
 

deusjevo

Forumguru
Vannacht precies de 200 op de teller aangetikt met m'n 1.2 TSI.
Moest wel aanloopje nemen, ging al met 150 de Beneluxtunnel in en haalde door tot 200 in 5e versnelling.
 

deusjevo

Forumguru
200 op de teller zal ongeveer 196 op de GPS zijn, in de tunnel werkt m'n dom-dom niet.:baby012:
Afwijking teller versus GPS is niet zo groot bij deze auto, bij m'n oude O1 was de afwijking iets groter, 120 op de GPS was 130 op teller.

Had nog wel ietsie harder gekund maar de Benelux is niet echt een rechte tunnel met vrij uitzicht naar voren, blijft link dus.
Zal vannacht nog eens kijken in de Thomassen-tunnel bij Rozenburg, die is uitermate geschikt voor dit soort experimenten... :945:
 

yal

Lid
Misschien moet je eens naar je bandenspanning kijken Yal.
De jouwe is JD gechipt toch? Dan moet je de 250 wel aan kunnen tikken, zonder al te veel moeite.

Mijn bora is gechipt bij JD, die loopt bij 4200rpm in 6 230km/h, mede door de verlaging kw-40mm en TT/R32 onderstel is deze auto zeer stabiel.

De skoda is een 1,8 TSI en niet gechipt ivm. garantie en gedonder met de DSG7 durf ik dat nu nog niet aan. Motor is snel zat, auto gaat een beetje zoeken/dweilen.

Banden staan op 2,5 bar rondom (225/45 ZR17)

grtn yal
 

JvK

Lid
Zelfs op m'n winterballonbanden(15inch) en hulpveren achter is 210km/h gps geen enkel probleem. Ik mag nu even niet harder ivm snelheidscode H voor de banden.

2.5bar voor die 17 inch set is overigens prima. Je kan die Bora er prima mee evenaren en zelfs overtreffen.
 

hemi24

Forumguru
2.5bar voor die 17 inch set is overigens prima.

misschien een vreemde bewering, maar mijn ervaring met minder druk in de 17inch geeft een beter rijgedrag..!
Waarschijnlijk omdat de wang al stijf genoeg is, maar 2,4 bar gaf bij de vorige set al overmatige slijtage in het midden van het loopvlak.
 

Ralph

Lid
Ik moet zeggen dat mijn 17" winterbanden wel "dweiliger" ( ik weet niet of dit goed nederlands is ;) ) aanvoelen dan mijn 18" zomerbandjes! Maar dat is voornamelijk goed te merken in de bochten. Op rechte stukken is het eigenlijk alleen maar confortabeler. Overigens heb ik mijn zomerbanden op 2.7 staan en winter 2.4
 

JvK

Lid
Ralph, volgens mij is het aan te raden om winterbanden 0.2 bar hoger te zetten dan zomerbanden.
Ze zijn een stuk zachter.

En Hemi, dat kan natuurlijk een prima ervaring zijn. Niets mis mee.
 

MarcoO2

Forumguru
Boven de 210km/h werd onze 1,8tsi combi wel een beetje onrustig. Ben toen niet harder gegaan, was op de autobahn. Had nog gas over dus zat meer in. Zie weleens filmpjes op youtube:eek:oo: , dan hebben die geen standaard onderstel....(ik heb ook hulpveren) yal
Ik herken dat niet. Mijn O2 1.8TSI (JD-chipped) staat op een standaard onderstel, maar voelt ook bij snelheden van 230+ niet onrustig. Uiteraard kan het wel strakker, maar ik heb echt geen probleem met het onderstel. Misschien scheelt het dat ik geen combi heb?
 

sitechris

Donateur
Even een leuke foto.

Wil voordat ik afscheid neem van mijn BMW nog één keertje vlammen op de Autobahn, hopen op goed en droog weer met temperatuur boven de nul graden.

260 kmh.jpg
 
Besten,

Volgens het boekje is de topsnelheid van de fabiagreenline 172 km/u.
Ik denk niet dat deze dat kan halen. Ik zat laatst op 149 (vond ik ook snel zat) en er was geen beweging meer in te krijgen.
Hebben er anderen daar andere ervaring mee?
 

erik1

Lid
Ik heb onze GL op 180 km/u gehad dan is de pijp ook wel leeg, tot de 150-160 gaat het eigenlijk nog redelijk vlot, het valt mij in iig niet tegen.

Groet,
erik
 
ik vind 149 al hard zat:-) Mag van mij nog wel minder hoor...
Je mag toch niet harder in NL.
Maar ik reed plankgas en had niet het idee dat deze harder kon. Maar volgensmij zat ik niet voorbij de 150.
Blijkbaar doet de GL er van 150 tot 170 een stuk langer over om dat te bereiken.
 
Bovenaan Onderaan