Wat me afgelopen week opviel nadat ik bij een S3 1.6TDI MY2018 de "Audi" setting pakte dat het stationair toerental ca. 150 a 200 tpm omhoog ging ten opzichte van de Skoda stand. Dat is niet echt een aanrader.
Na terugzetten weer normaal toeren.
1000 tpm voor een diesel stationair is echt teveelwelk toerental spreken we dan.
Mijne draaid 750tr:min dus die kan wel iets meer verdragen greenline he.
Wat me afgelopen week opviel nadat ik bij een S3 1.6TDI MY2018 de "Audi" setting pakte dat het stationair toerental ca. 150 a 200 tpm omhoog ging ten opzichte van de Skoda stand. Dat is niet echt een aanrader.
Na terugzetten weer normaal toeren.
Met warme motor
En 1000tpm voor een moderne diesel is echt veel
Zonde van de brandstof
Tja geen idee maar het was toch echt zo MY2018 S3 en terug zetten naar Skoda stand bracht weer normale toeren@ertromp
Ik heb vandaag weer een test gedaan en ook gefilmt. Geen meer toeren na aanpassen. Dus geen idee waarom diegene die jij hebt gedaan dat wel deed. ook de Octavia die ik gedaan heb had er geen last van:
Zoals ik begrijp uit de vorige posts heeft de aanpassing van de gasrespons ook nog een effect als je via drive mode select "sport" geselecteerd hebt, of is dit verschil dan veel minder?
Indien er toch duidelijk een verschil is, kan dit dan per profiel ingesteld worden of is dit een globale setting dat voor alle profielen geldig is?
Het zou dan specifiek gaan over de 1.6 tdi 120 pk DSG
Wouw 900 km !!!! Ik haal nooit de helftHad het bij mij Superb 1.6tdi ook ingesteld en merkte zeker verschil maar hij verbruikte precies wel meer dan er voor? Heb het ook terug afgezet en doe nu zon 1100km met volle tank er voor 900km.
Wagen is ook gechipt naar 150pk 330nm.
Stationair toerental wat veranderd was?Had het bij mij Superb 1.6tdi ook ingesteld en merkte zeker verschil maar hij verbruikte precies wel meer dan er voor? Heb het ook terug afgezet en doe nu zon 1100km met volle tank er voor 900km.
Wagen is ook gechipt naar 150pk 330nm.