emilio3333
Forumguru
Bij mij is het stationair toerental niet veranderd na de aanpassing.
Stationair toerental wat veranderd was?
Het gaat in de meeste gevallen ook probleemloos. Twee weken geleden een S3 wederom 1.6TDI zonder problemen kunnen aanpassen. Het is exemplarisch dat er fouten/problemen optreden
Echter het meest voorkomende probleem wat je terugleest op het WWW zijn fouten in de ACC module en ABS module.
Dus voor degene die codeert of laat coderen controleer daar goed op voordat je vrolijk wegrijdt
Gezien het verhoogde brandstofverbruik bij @Refresh na aanpassing ben ik benieuwd of hij die toerentalverhoging wellicht ook had want het is wel frappant dat enorm verhoogde verbruik na aanpassing
haha, ik ook niet...Wouw 900 km !!!! Ik haal nooit de helft
Ik heb een O3C 1.0 TSI DSG Style-Business zonder drive mode die kan niet op 1.0 tsi, @Antera , misschien dat daarom de O3 1.0 problemen geeft?
Ik hoor dat de drive mode select menu wel aangezet kan worden in de Columbus met VCDS klopt dit? Ik lees namelijk hier dat het niet kan. kan het zijn als je de manufacturer op Audi zet het wel aan gezet kan worden?
Verder vind ik die trage gasrespons in de 1e versnelling eigenlijk best gevaarlijk. Ik heb mijn auto echt net (2-10). Ik ben gewend dat de auto gewoon gas geeft en vooruit gaat op het moment dat je ook gas geeft. Nu wilde ik rijbaan oversteken om naar links te gaan, zo'n moment van, ja het kan maar moet wel nu gaan, en dan reageert je gas gewoon niet!! vervolgend moeten anderen op de rem stappen... Sorry dat kan echt niet. bij mijn vorige Auris (CVT), mijn tijdelijke C$ en Scenic (manueel) was het zonder problemen verlopen...
Wat kost het eigenlijk om zo'n VCDM op gasrespons uit te laten voeren?
EDIT
Interressant voor diegene die de optie niet gekocht hebben. het is achteraf inbouwbaar, uiteraard tegen betaling:
https://forums.ross-tech.com/showth...g-for-Drive-mode&p=85750&viewfull=1#post85750
mijn vraag was: is die response nog altijd traag in de S stand ?Werkt in elke stand.
Marco.
Daar heb je er minder tot geen last van. Vind alleen de S stand wat onrustig rijden. Prima om als je eenmaal op snelheid bent in de 7e versnelling aan te zetten dan zijn inhaal manoeuvres wat prettiger. of misschien als je even bij stoplicht weg wil "schieten".mijn vraag was: is die response nog altijd traag in de S stand ?
Maar net die S stand is toch ideaal om die drukke straat over te steken waarover je het had? Nadien kun je toch terug op D zetten ?Daar heb je er minder tot geen last van. Vind alleen de S stand wat onrustig rijden. Prima om als je eenmaal op snelheid bent in de 7e versnelling aan te zetten dan zijn inhaal manoeuvres wat prettiger. of misschien als je even bij stoplicht weg wil "schieten".
in de stad of druk verkeer vind ik over het algemeen D stand prettig op gasrespons na dan.
Nou ja dat is mijn "ervaring" na 1200 km rijden.
Heb je een automaat moet je nog schakelenMaar net die S stand is toch ideaal om die drukke straat over te steken waarover je het had? Nadien kun je toch terug op D zetten ?
Precies dat dus. Plus nadat je dan bent overgestoken is de auto gelijk onrustig, vind ik in de S stand.Heb je een automaat moet je nog schakelen
Waarom staan er anders 3 standen op? Om niet te gebruiken ‘want het is een automaat’ ?Heb je een automaat moet je nog schakelen
R da telt ni he3? D,P en R dus.
Ik zou het liefst gewoon één stand hebben. De drie standen is een keuze van fabrikant niet van mij. Wat dat betreft was de CVT van de Auris echt fantastisch. Op D was gas respons ook normaal maar sloeg de verbrandingsmotor later aan en meer op electra, maar je ging gewoon vooruit. Hier sta je zowat een seconde te wachten tot er iets gebeurd.Waarom staan er anders 3 standen op? Om niet te gebruiken ‘want het is een automaat’ ?
Hoezo nie? Das toch de R van Race?R da telt ni he
Haha wordt een korte race bij het stoplicht vrees ikHoezo nie? Das toch de R van Race?