Trailer Stability Control

rdiderich

Nieuw lid
Eindelijk contact gehad met de importeur en die verwees me door naar de dealer, want zij hebben de technische kennis en de importeur niet:sterretjes:. importeur heeft me doorverbonden met een dealer, niet mijn eigen dealer, en die wist het ook niet.

Werkplaats medewerker vertelde me dat de auto wordt verbonden met een computer en die installeert automatisch de juiste software en controleert of alles goed staat. Hij wist niet hoe je kunt zien of TSA is geactiveerd of dat de start-stop moet worden gedeactiveerd indien iets op de trekhaak zit:banghead:

rdiderich

Nieuw lid
Omdat ik er met de dealer niet uit kom ( dealer krijgt het niet voor elkaar om TSA te activeren), ga ik nu andere wegen bewandelen.

Kan iemand aangeven welke VAGCOM instellingen gewijzigd moeten worden.... In welke groep moet het geactiveerd worden, etc?

Gaat aangepast worden mbv VCDS.

Al vast bedankt.

heusinkveldb

Forumguru
Omdat ik er met de dealer niet uit kom ( dealer krijgt het niet voor elkaar om TSA te activeren), ga ik nu andere wegen bewandelen.

Kan iemand aangeven welke VAGCOM instellingen gewijzigd moeten worden.... In welke groep moet het geactiveerd worden, etc?

Gaat aangepast worden mbv VCDS.

Al vast bedankt.

ik zou je gewoon eens melden bij @Antera of @ertromp
Die hebben het zo voor je geregeld en ben je van al het gezeur af. Wat wil je zelf met die codes? Heb je zelf een kabel?

rdiderich

Nieuw lid
Inderdaad net als @Antera heb ik ook de dealert op weg geholpen en is zeker met ODIS de software die de dealert moet gebruiken te doen

ja maar, dat kan ik dus niet. Ik kan de dealer niet op weg helpen. Ik kan de dealer niet uitleggen waar hij het moet aanpassen. Of ik moet van @Antera of @ertromp al de dealers doorkrijgen, zodat mijn dealer contact kan opnemen met die dealer(s)

ertromp

Forumguru
Ja je kunt je dealer wel op weg helpen met het antwoord van @Antera
Het is nl een aanpassing in de ABS module en bewerkbaar binnen de aanpassingswaarden. Dat zit je dealert ook met ODIS

heusinkveldb

Forumguru
En daarvoor nogmaals hartelijk dank.

Wat moet je nu zeggen tegen de dealer? Niets zeggen of vertellen dat je hulp elders hebt gezocht?
Heb je foto's gemaakt? Dat zou ik gedaan hebben en daarmee naar de dealer om aan te tonen dat het uit stond. Je bereikt er wel niks mee maar als ze het niet snappen zou ik liever hebben dat ze dat gewoon zouden zeggen i.p.v. "ja meneer, het is geactiveerd"

rdiderich

Nieuw lid
Heb je foto's gemaakt? Dat zou ik gedaan hebben en daarmee naar de dealer om aan te tonen dat het uit stond. Je bereikt er wel niks mee maar als ze het niet snappen zou ik liever hebben dat ze dat gewoon zouden zeggen i.p.v. "ja meneer, het is geactiveerd"

Tja, ze moeten maar aannemen dat ik de waarheid vertel en anders is het jammer. Ik ben in ieder geval geholpen door een wel meedenkend en behulpzaam forumlid.. @Yeti2015

Laatst bewerkt:

JoopW

Nieuw lid
Dit betreft wel een Yeti maar ik vermoed dat dat weinig uit maakt.............
Ik heb een maand terug (okt2015) een Yeti 2.0 tdi 110pk (aug. 2010) 2de hands gekocht. Bij "DriveIn" (ook Skoda dealer NoordKop) een Bosal vastehaak laten monteren. Ik ben vergeten te vragen welk electro er in zit. Alles is goed aangemeld, op het scherm een auto + karretje, geen gepiep en bij contact aan 2 seconden verschil tussen het uitgaan van ABS en ESP lampjes. Ik heb begrepen, uit div. topics hier op de forum, dat het TSA (trailer Stability Assist) nu moet werken. Hoop het wel, geeft een veilig gevoel...............

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Je kunt het de dealer melden, maar of ze het snappen is één ding, laat staan dat ze weten hoe het aan moeten zetten...

Bovenaan Onderaan