Het zou mooi zijn als iemand een instructie schrijft, met plaatjes, hoe je TSA in ODIS activeert. Dus daadwerkelijk schermafdrukken van de ODIS schermen.
Precies dit is een keer aan de orde gekomen in een test van AMS waarin werd gekeken hoe je het beste je fietsen kon vervoeren. Hun conclusie was toen dat TSA ook bij een fietsenrek wel degelijk bijdraagt aan de veiligheid.Ik vroeg eigenlijk naar de aard c.q. het effect van de TSA-ingreep - indien en voor zover daarvan sprake is bij gebruik van de fietsdrager.
En als er dan een effect is, dan zou dat positief (nuttig) of negatief (=gevaarlijk?) kunnen zijn.
Dáár.ben ik dus nieuwsgierig naar...
Zo duidelijker beschreven?
Dat denk ik ook niet als de kennis kunde van je garage dit bereiktAls ik de stekker van de fietsendrager aansluit en ik zet de auto in z'n achteruit, dan gaat het akoestisch signaal af. Ik vermoed dat ze dan ook niet aan TSA hebben gedacht...
En wat staat er dan in de display? Een auto met aanhanger?Als ik de stekker van de fietsendrager aansluit en ik zet de auto in z'n achteruit, dan gaat het akoestisch signaal af.
Start/stop werkt nog steeds met aanhanger er achter en geen 2 seconden vertraging.
Heb dus helaas geen antwoord op mijn vragen gekregen. Helemaal niets meer gehoord van Skoda..... slordigMaar zijn de lampjes cosmetisch of is ook daadwerkelijk de tsa dan niet geactiveerd als er geen verschil is in brandduur van de lampjes?
Heb trouwens aan Skoda gevraagd hoe ik als consument kan zien of de TSA is geactiveerd. Krijg volgende week antwoord op mijn vraag. Ben benieuwd.
Indien het trekken van een zware aanhanger leidt tot een te grote verandering in een of meer van de vele parameters die worden gecheckt, bv. een hogere olietemperatuur, dan zal dit op zichzelf er voor zorgen dat het S&S even wordt uitgezet.Moet S&S wel gedeactiveerd worden als er een aanhanger achter zit?
Kan het ook zijn dat een aftermarket kabelboom is gemonteerd die niet alle functies ondersteund? Ik heb een Thule trekhaak, gemonteerd door de dealer.
De volgende functies werken niet/wel indien iets in aangesloten op de trekhaak
Wel:
- in achteruit; aanhanger symbool in amundson
- in achteruit; PDC gedeactiveerd
- mistlamp wordt uitgeschakeld
- auto detecteert niet werkende lamp aanhanger
Niet:
- TSA (zie geen verschil in dashboard lampjes)
- start-stop systeem blijft actief, terwijl dat volgens mij gedeactiveerd dient te worden