Trailer Stability Control

ertromp

Forumguru
Skoda kan officieel niks activeren, betreft een lease auto -> garantie? Stel ik heb schade aan ABS of ESC en Skoda moet uitlezen..
Veiligheid zou bij mij persoonlijk hoger op de prioriteitenlijst staan als een garantie maar dat terzijde.

Er verandert niets aan de hardware (ABS module)
Er wordt een klein deeltje in de software aangevinkt, dus let wel het is al aanwezig in je huidige module, om die TSC te actieveren. Als de dealer de ODIS er op aan sluit dan is zelfs de software versie ongewijzigd.

Liever een werkende TSC dan persoonlijke schade (letsel) aan jezelf en/of eventuele medepassagiers!!!

abelsj

Forumguru
Ik heb op mijn bestelde octavia een originele afneembare trekhaak meebesteld. Wordt deze in de fabriek geplaatst en geconfigureerd ivm tsa of plaatst en doet de invoerder/garage dit voor levering?

leo442

Forumguru
Sorry, dat had ik niet gezien. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat het in Belgie wel vanaf fabriek besteld kon worden.

skodaboy

Forumguru
in BE zijn de trekhaken vanaf fabriek bestelbaar/leverbaar :jaja:

want m'n 02 4x4 is ook destijds geleverd met een afneembare trekhaak vanaf fabriek..;)

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
gewoon van de fabriek af :thumbsup:

hier in België doen we zo niet aan 9000 euro of meer achteraf in- of aanbouwen op onze bestelde auto's... :lezen:

:laugh:

auriga

Forumguru
Als de trekhaak af fabriek wordt gemonteerd , verdient de dealer hier vrijwel niets aan. Die moeten het hebben van accessoires die buiten de bpm/catalogusprijs (bijtelling!) vallen. Op zich niks mis mee, maar zorg dan wel dat het goed en volledig gebeurd: dus trekhaak goed ingeleverd en mèt TSC.
Als je andere velgen laat monteren door je dealer, is het tenslotte toch ook doodnormaal dat de banden uitgebalanceerd worden?

Canon-Eye

Forumguru
En dat balanceren wordt meestal ook apart op de nota vermeld - die lucht niet.
Tenzij je voor pure stikstof (*) kiest, dan moet het vaak opeens weer extra geld kosten...

(*) En dat krijg je dan toch niet helemaal, want na het monteren en voordat de band wordt opgepompt zit er al gewoon omgevingslucht in, waarvan ca. 1/5 deel bestaat uit zuurstof en andere gassen.

andrehj

Forumguru
Net weer iets interessants ontdekt met betrekking tot Trailer Stability Assist (Skoda noemt het in de instructieboekjes TSA, niet TSC!): In de nieuwste instructieboekjes is het verhaal over het 2 seconden langer brandende ESP lampje weggehaald.... Wat zit daar achter?:pieker:
Dit stond er in het instructieboekje van november 2011 (van de O3) op pagina 181:
TSA volgens instructieboekje 2013-11.jpg En bij de meest recente boekjes is het hoofdstuk van de aanhangwagenstabilisator verhuisd naar pagina 140, waarbij de alinea over de 2 seconden dus is weggelaten:
TSA volgens instructieboekje 2015-05.jpg
Waarom zouden ze dit weggelaten hebben? Want dat het klopt van die 2 seconden is wel duidelijk en meermaals aangetoond door @Antera en anderen. Te veel kritische vragen van klanten richting Pon (maar ook in het Engelse boekje is het verdwenen...)

Antera

Donateur
Ik vermoed idd dat PON te veel vragen heeft gekregen en het antwoord niet wist te geven. Ook de instelling was voor hun waarschijnlijk een hele lastige en hebben daarom uit voorzorg misschien dat wel weg gelaten zodat men geen vragen meer gaat stellen.

Tis triest

ik zou zeggen zou dit eens naar de dealer sturen of naar PON eens kijken wat erop terug komt of zet het op de skoda feestboek

Bovenaan Onderaan