Trailer Stability Control

Antera

Donateur
Het is dat ik dan vermoedelijk nog in de verhuis zit anders had ik me zeker opgegeven en was ik daar naartoe gegaan met laptop. Dan de boel eens bekijken en dan een babbeltje maken en dan eens kijken hoe ze zouden reageren. En gewoon lekker wat testrijden daar op zich leuk ook zon dagje uit.

@derf ze weten het niet en zullen het nooit weten ook.

@ertromp verwacht dat het dan ook niet aan staat durf er eigenlijk met kabel wel om te verwedden.

ertromp

Forumguru
Ik weet het wel zeker @Antera dat je daar tijdens zo'n sessie vele VW ogen zult openen.
Verhuizen en je sessie a.s. zaterdag gaan voor! Ben benieuwd hoe Matti je ervaringen over pakt en verwerkt.
Succes met verhuizen!! :thumbsup:

ertromp

Forumguru
Helaas zit ik super slecht in de tijd. Ben samen met m'n zwager een oude VW Polo Harlekijn aan het ombouwen naar 100% elektrische auto. Is een mega klus waar veel tijd in gaat zitten maar wel super leuk. Zal tzt foto's posten van het eindresultaat. Is weer eens wat anders als TSC op een O3 :D

Joske

Forumguru
@ertromp

dat bestaat nog ook zeg, een Polo Harlequin :D

(maar 3800 van gemaakt trouwens)

1280px-VW_Polo_III_Harlekin.JPG

Antera

Donateur
Ben ook benieuwd hoeveel wijzer we gaan worden. heb 2 o3's erbij een RS en en Combi model 2015. Kijken of matt me kan helpen aan een paar antwoorden. Keep you posted

leo442

Forumguru
Omtrend de VW Reclame omtrend TSC:

Deze optie is leuk maar wie gaat de heren bij VW gek maken tijdens de testdag en doodleuk vertellen dat dit niet aanstaat? De reclame vermeld dat je het op deze dag kunt testen en ben nu ook wel in staat om ze daar eens wakker te gaan schudden :-) en er met de lap top eens heen te gaan

Volgens mij gaat de reclame over de Passat met TA, trailerassist, een hulpmiddel om met de caravan makkelijk achteruit te manoeuvreren . Niet te verwarren met TSC, trailer stability control.

micky

Forumguru
Helaas zit ik super slecht in de tijd. Ben samen met m'n zwager een oude VW Polo Harlekijn aan het ombouwen naar 100% elektrische auto. Is een mega klus waar veel tijd in gaat zitten maar wel super leuk. Zal tzt foto's posten van het eindresultaat. Is weer eens wat anders als TSC op een O3 :D
Wat een gaaf project, is zet een link in je pm box naar zo'n project bij een DS, misschien heb je er wat aan:thumbsup:

Antera

Donateur
@leo442 ik heb de reclame nog eens terug geluistert en je hebt gelijk een foutje van mij ;) het is maar wat je wilt horen misschien

Ook mijn octavia met afneembare thule trekhaak werd zonder TSC afgeleverd... Omdat de leverende dealer aan de andere kant van het land zit (leaseauto) naar de lokale dealer geweest. Ook zij konden mij in eerste instantie niet helpen met de 'standaard odis module updates'. Daarna contact opgenomen met een eerder genoemde dealer die het wel kan en vervolgens de lokale dealer contact laten opnemen. Nu zit er bij mij ook 2 seconden tussen abs en esp lampje bij het starten (en dus hopelijk ook TSC)!!! Dealers niks te verwijten lijkt mij, het is gewoon niet gedocumenteerd voor zover ik begrijp.

@auriga, de lokale dealer was Skoda Primair te Sittard. Zij hebben dit kunnen oplossen door contact op te nemen met Skoda Kreijne, die hier al meerdere malen op het forum genoemd is en erg behulpzaam was!

Bij mijn Thule afneembare trekhaak is Trailer Stability Control geactiveerd.
De truc was bij het aanmelden de functie remmen coderen aan te vinken.
Hierdoor veranderd het remgedrag bij aangekoppelde aanhanger.

Heren experts!

Ik ga morgen met mijn O3 Scout naar de dealer met de vraag of Trailer Stability Control geactiveerd kan worden. Telefonisch is al gezegd dat dat niet mogelijk is, ik lees echter dat dit wel mogelijk moet zijn..

De trekhaak zit er al onder (bij aflevering door dealer al gedaan), nu vraag ik me af hoe en OF ik het voor elkaar krijg de dealer te overtuigen van het feit dat het WEL moet kunnen...

Zou natuurlijk wel vreemd zijn dat ik 2000kg achter mijn auto mag knopen zondat dat TSC geactiveerd is...
===
Inmiddels ook wat andere berichten gelezen.. Mijn dealer met Kreijne laten bellen blijkbaar! Lukt dat niet, Antera of ertromp maar eens bellen...
===
betreft dit een goede vertaling van het gehele TSC topic wat ik in 3 min. snellezen heb gezien??

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan