trekhaak niet te gebruiken tot Q4/ storing airbag nieuwe auto

The Vipe

Actief lid
Heb een update van de dealer.Probleem met de trekhaak wordt niet opgelost in Q4 zoals eerder afgesproken. Ze schuiven het door naar Q1 2025...Het heeft te maken met software en inlezen...Dus ben benieuwd of ze Q1 het wel op gaan lossen anders zit ik idan ongeveer een jaar met een nieuwe auto waarvan je de trekhaak niet kunt gebruiken....

Zelfde verhaal hier met de Octavia. Voor zover ik heb begrepen dient het probleem door Skoda te worden opgelost en heeft importeur Pon wellicht eerder een te rooskleurige verwachting gecommuniceerd. Ik beschouw dit niet langer als een 'tijdelijk' probleem aangezien er geen oplosdatum gegeven kan worden en heb mijn dealer gevraagd naar een oplossing voor mijn vervoersprobleem. Die zijn daar nu met Pon over in gesprek.... Probleem is niet uniek voor Skoda overigens, speelt ook bij Volkswagens, Audi's en Seats....

The Vipe

Actief lid
Heb een update van de dealer.Probleem met de trekhaak wordt niet opgelost in Q4 zoals eerder afgesproken. Ze schuiven het door naar Q1 2025...
@ANNED Weet jij wellicht ook of het gemakshalve naar Q1 wordt doorgeschoven omdat Q4 niet meer gehaald wordt, of dat er nu concreet een nieuwe opleverdatum van die benodigde software in Q1 is afgegeven. Kortom: is Q1 whishfull thinking of gebaseerd of feiten?

The Vipe

Actief lid
Op 10 februari een afspraak staan voor onderbouw van mijn trekhaak! Uiteindelijk iets meer dan een half jaar ná levering van mijn Octavia, waar de trekhaak aanvankelijk medio Oktober zou komen. Voor zover ik nu heb begrepen worden er steeds meer van de nieuwe modellen vrijgegeven voor onderbouw op dit moment, de Scala en Kamiq zouden al zijn vrijgegeven door Pon, voor de Octavia wordt per afzonderlijk exemplaar door Pon bekeken of deze al kan worden vrijgegeven voor het inleren. Gelukkig bleek dat voor mijn Octavia vorige week het geval. De afspraak staat, maar ik ben pas gerustgesteld zodra ik met een werkende trekhaak wegrijdt.....dus nog even geduld....

hemi24

Forumguru
Wordt ‘ie daadwerkelijk ingeleerd, of krijg je een kabelset die enkel van de Can-bus kan lezen?
Volgens mij weet @Antera hier wel meer over…

The Vipe

Actief lid
Wordt ‘ie daadwerkelijk ingeleerd, of krijg je een kabelset die enkel van de Can-bus kan lezen?
Volgens mij weet @Antera hier wel meer over…
Daadwerkelijk ingeleerd op de officiële manier, deze alternatieven daar is mijn dealer wel van op de hoogte, maar daar willen ze niet aan meewerken omdat ze daar minder goede ervaringen mee hebben.

hemi24

Forumguru
Ben benieuwd hoe dat dan in z’n werk gaat, want dan is er blijkbaar een manier om de SFD2 beveiliging te omzeilen…?

The Vipe

Actief lid
Ben benieuwd hoe dat dan in z’n werk gaat, want dan is er blijkbaar een manier om de SFD2 beveiliging te omzeilen…?
Niet omzeilen, maar de software waarmee het inleren mogelijk is voor de trekhaak is nu blijkbaar voor het trekhaak gedeelte vrijgegeven. Ik heb begrepen dat dit bij Skoda zelf eerst is getest, daarna via Pon bij enkele dealers is getest eerder deze maand. Deze dealers hebben vervolgens groen licht gegeven. In elk geval dus al voor de Scala en Kamiq en langzaam aan voor ook steeds meer individuele Octavia modellen. Ik ken de verdere details niet, maar ik ben zelf erg blij met deze ontwikkeling.

Bovenaan Onderaan