Zoals ik in de vorige post schreef was het tijd om even richting het Eifel gebied te trekken. Om de R toch nog wat beter te leren kennen...
De weg naar daar was GEWELDIG. De wagen is op hogere snelheden zeer stabiel & voelt erg rustig aan. Elke oneffenheid in de weg werkt hij met gemak weg. Ook waarmee hij snelheid oppikt is gewoon zeer goed. De R voelt sneller aan dan de baron en heeft op papier toch het zelfde vermogen als de baron. Iets zegt me dat er toch meer dan 320a340pk onder de kap zit.
Eens aangekomen wat wegen gaan opzoeken waar ik de bochtencapaciteit van de r eens kan testen. Ik sta toch versteld wat de r kan volgens mijn limiet natuurlijk. Elke bocht dat ik hem ingooi neem hij met gemak & je voelt het nieuwe 4x4 systeem mooi werken. Het is ook niet meer het steriele van vroeger op de 7/7.5 r. hij durft een stapje te zetten.. Natuurlijk binnen de limieten van wat vw wil

Drift modus heb ik daar niet opgezet. in de R stand ging hij al goed genoeg
Aangekomen aan de ring een pauze genomen en een leuke race meegepikt. Het unieke aan de Nürburgring is dat je gewoon in de pits kan binnenlopen en genieten & bewonderen van al dat leuk speelgoed. En natuurlijk live een pitstop kan meepikken, wat toch altijd indrukwekkend is!
Eens we wat gegeten hadden de weg verder gezet naar de "De Geierlay hangbrug". Deze is op een 60tal km van de ring & onderweg kom je de ene leuke weg na de andere tegen waar ik nog meer versteld stond van wat deze machine kan. Elke bocht of heuvel of haarspeldbocht neem hij met gemak!
Een aangekomen aan de De Geierlay hangbrug moet ik toch zeggen dat ik versteld stond wat ze daar gedaan hadden. De foto's doen amper de brug eer aan. Altijd leuk een gaaf stukje techniek te zien & natuurlijk ook het landschap!
Dan hup terug naar de ring voor toch een rondje te gaan doen
Ze zeggen wel eens bloed kruipt waar het niet gaan kan. En dat was ik dit geval ook zo, de nordschleife was maar een uurtje open dus was het toch spannend om te zien of we er gingen opgeraken. Met de ondertussen legendarische files net voor het open gaat is het met maar 1 uur niet niets.
Na een half uurtje schuiven & een kleine sluiting (eerste was direct al van de baan gegaan). Op de ring geraakt het resultaat zie je hieronder. (sorry voor de slechte camera angel) Vooral een rondje van nog meer aanvoelen wat kan en niet. Met een hele deel ongevallen is het toch nog een leuke rondje geweest. maar helaas was er geen tijd meer voor een 2de. Je hoort me ook in het filmpje een paar rempunten aanhalen aangezien het toch 3 jaar geleden was sinds mijn laatste rondje daar.
Wat me vooral aangenaam veraste was het remvermogen van de standaard remmen! Totaal geen fade op de hele tijd op de ring of ernaast
Kortom het was een geslaagde rit

op naar meer van dit!
