Tegenwoordig kunnen jonge mensen ook gewoon niet meer lenen voor een huis, tenzij de ouders veel geld opzij hebben en hen op weg willen helpen, je moet in België dacht ik al 20-25% van het aankoopbedrag zo kunnen neertellen om de hypotheek überhaupt te verkrijgen. In 2011 kocht ik als toen alleenstaande en 20-jarige een nieuwbouw studiotje aan zo'n 135.000 euro alles inclusief, zonder aanbetaling of wat dan ook en daarvoor kreeg ik een enorm belastingsvoordeel, mijn loon destijds bedroeg ca. 1500-1600 euro netto, aflossing 580 p/m, nu kan een 20 jarige zelfs dat soort lening niet meer aangaan zonder eerst 25.000 zo neer te leggen en dat belastigvoordeel is bijna compleet geschrapt ( woonbonus ), los van het feit dat je ook geen studio's meer vind voor zo'n bedragen. Hierdoor leven meer jonge mensen ook gewoon van dag tot dag, ik zie dat genoeg op mijn job, de jongeren rijden best mooie auto's tot hele dikke wagens ALS ze idd nog thuis wonen, degene die huren zijn al helemaal de klos, dat is krabben om rond te komen en die rijden niet zo'n mooie auto's als degene die thuis wonen. De situatie is schrijnend, je kan beter de sukkelaar spelen, stempelen, en dan word je gehuisvest op kosten van de werkende mens die vaak zelf niet eens een huis kopen kan, oh de ironie.
Sorry voor het off-topic Bram.