Tuner's Skoda Octavia RS Combi TDI DSG met veeel optie's...

s-line

Forumguru
Schroefset rijdt 100x beter als alleen veren!
Bye the way, de velgen op de grijze RS zijn trouwens wel 9j anders heb je geen concave zoals deze wel heeft.

yesRS@

Forumguru
Voilà Bram: Voor de twijfelaars :-).
Voor tijdens en na .
Zal ze nog in het juiste topic plaatsen :-)

Bijlagen

• WP_20151217_09_34_31_Pro.jpg
    WP_20151217_09_34_31_Pro.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 135
  • WP_20151217_13_03_12_Pro.jpg
    WP_20151217_13_03_12_Pro.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 128
  • WP_20151217_16_23_17_Pro.jpg
    WP_20151217_16_23_17_Pro.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 131
  • WP_20151217_16_23_05_Pro.jpg
    WP_20151217_16_23_05_Pro.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 125
Laatst bewerkt:
@dereinser : ik zal eerst eens afwachten wat het geeft in originele staat
geloof me dat ik dat machtig vind, zo laagvlieger maar ooit in Tsjechie iedereen moeten laten uitstappen om parkeergarage in te kunnen en dat is nu ook niet echt praktisch. En in Belgie hebben ze geen verstand van verkeersdrempels, dus dat is bijkomend bezwaar
uw machina is trouwens een juweeltje
wel blij dat ik die sper extra heb op de 230 :jaja:

bartvw

Forumguru
Onzin!
Als je een kwalitatieve set koopt dan is het comfort net zo / zo niet beter.
Maar kwaliteit kost geld.

Dan gaat ze toch lekker niet mee :D
of,... wie zeurt krijgt een beurt :bloos:

@Der Einser als met een kwalitatieve set het comfort net zo goed word of misschien nog wel beter, word dan de wegligging beter ?
Ik denk namelijk met comfort altijd aan slappe vering.
Ik zelf wil de looks verbeteren lijkt wel een vrachtwagen en wil meer grip hebben met het optrekken van de auto.

Alvast bedankt Grt Bart

s-line

Forumguru
Nou @bartvw, de wegligging zal zoveel beter worden door een goede verlaging/schroefset dat zal je echt verbazen.
Maar met een schroefset hoef je niet perse ultra laag te gaan, je kan hem daarin tegen natuurlijk perfect afstellen hoe laag je de auto wilt, bijv. achter net iets hoger als je vaak zware lading hebt of net alle spatbord randen op
band-hoogte,noem maar op wat jij wilt. Er zijn tegenwoordig prima sets te koop voor de kleine beurs zoals AP (uit de KW fabriek) en rijden ook comfortabel. Ik persoonlijk zou,indien mogelijk altijd een schroefset verkiezen boven losse verlagingsveren, ik rij nu op Eibach veren en het is een kleine verbetering tov standaard,maar ben nu toch bezig om een schroefset te gaan laten maken voor mijn auto want ik mis toch wel de strakheid in alle opzichten.

Der Einser

Forumguru
@Der Einser als met een kwalitatieve set het comfort net zo goed word of misschien nog wel beter, word dan de wegligging beter ?
Ik denk namelijk met comfort altijd aan slappe vering.

Alvast bedankt Grt Bart

Zeker Bart !
De wegligging wordt sterk verbeterd.

Denk eens aan je bed. Tuurlijk zijn heel veel kussens en zachte dekens lekker,... maar ligt het ook beter?
Je hebt meer behoefte aan de juiste ondersteuning op de juiste plaats,... bijv. je rug :D
Zodoende slaap je beter.

Zie dat ook met je auto. Slappe veren lijken in 1e instantie wellicht beter,... maar rijdt het dan ook beter ?
Of heb je liever de juiste ondersteuning? = wegligging

Buiten dat wil je ook de looks,...
Nou dat verbeterd sowieso. Of je nu alleen veren neemt of een complete schroefset.
Ik weet geen auto die er beter uitziet met een gapend gat tussen wiel en band :maakmegek:

Conclusie: GA ERVOOR ! (en wel zo snel mogelijk) :jaja:

bartvw

Forumguru
@s-line en Der Einser volgend jaar ga ik me er verder in verdiepen en de kans is groot dat het een schroefset gaat worden.
Jullie hebben het allebei over een betere wegligging maar bedoelen jullie daar ook mee een betere tractie want daar gaat het mij het meest om.

Grt Bart

Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
betere grip:
-bandendruk aanpassen,niet te hoog.
-bredere banden.
- goeie kwaliteit banden.
nadeel :
meer slijtage en hoger verbruik.

bartvw

Forumguru
@oco1979 ik kan mij niet voorstellen dat betere banden het slechte grip verhaal van de RS gaan oplossen.
Bijna alle auto's uit de VAG groep worden afgeleverd op Conti's en volgens mij speelt dit probleem zich echt alleen af bij de Octavia.
Heb meerdere GTI's gehad maar die hadden dit probleem toch echt niet.
Waarom dit probleem wel bij de RS en niet bij de GTI?
Zullen het de schokbrekers zijn of misschien het verschil in gewichtsverdeling van de auto.
Sorry voor het vervuilen van jou topic Bram mijn excuus:bloemen:.

Grt Bart

oco1979

Forumguru
@oco1979 ik kan mij niet voorstellen dat betere banden het slechte grip verhaal van de RS gaan oplossen.
Bijna alle auto's uit de VAG groep worden afgeleverd op Conti's en volgens mij speelt dit probleem zich echt alleen af bij de Octavia.
Heb meerdere GTI's gehad maar die hadden dit probleem toch echt niet.
Waarom dit probleem wel bij de RS en niet bij de GTI?
Zullen het de schokbrekers zijn of misschien het verschil in gewichtsverdeling van de auto.
Sorry voor het vervuilen van jou topic Bram mijn excuus:bloemen:.

Grt Bart

Oplossen niet,dat is waar,maar was een voorbeeld wat iets kan opleveren.

Alle daanpassingen samen maken het verschil.

Vering kan ook veel maken voor grip.

De krachtverdeling ook.

Krachtopbouw van het koppel is ook van belang om wielspin tegen te gaan.

Rallye

Forumguru

Je hebt ongelijk en gelijk. Dat bijna alle VAG-auto's worden afgeleverd op Conti's is alleen in Nederland zo, wegens de banden (no pun intended) van Pon met Conti. Topicstarter komt uit België.

De RS heeft (ook al bij de Octi II) inderdaad minder grip op de vooras dan de Golf GTi. Dat lijkt een bewuste keuze van VAG/Skoda. Deels zal dit best met andere banden (Michelin Supersports????) op te lossen zijn; ook juist uitgevoerde veranderingen aan de ophanging kunnen misschien meer grip voor brengen; of alleen een verlaging al meer grip brengt kan ik niet zeggen.

bartvw

Forumguru
Oke iedereeen bedankt alvast voor de informatie er moeten volgend jaar maar wat veranderingen aan de auto komen.

Grt Bart

Tuner111

Forumguru
ela bartje :D kan geen kwaad hoor ;)

Maar denk toch dat er bij me enkel de veren zullen komen. schroefset is toch net wat teduur voor het moment ;)

Tuner111

Forumguru
updates-coming-soon_1x.jpg

Bovenaan Onderaan